AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet. Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet? Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE menn som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at menn gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb. But why? Hva hadde du tenkt om en dame som sippet hver gang hun møtte motgang? At hun kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for menn å sippe som små barn mens det ikke er lov for kvinner? Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand. Anonymkode: 0a592...d7e 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Fordi å gråte er bra for psyken. Det er bevist. Jeg er glad vi er ulike. Mennesker som skal ha så stålkontroll på sine følelser er for meg noen som sliter psykisk og er kalde mennesker. Jeg vil heller ha en mann som kjæreste eller kamerat som kan vise følelser uansett motgang. På lik linje med mine venninner osv. Jeg kunne aldri hvert venner med en person som har så liten forståelse for andre mennesker som du viser her. Følelser eller tårer er empati noe mennesker trenger for å kunne være et godt menneske. Anonymkode: 9ac54...945 6
Gjest Beatbox Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Hurra for mennesker, både menn og kvinner som tør å vise følelser..Heller det enn det stikk motsatte!
OPIgirl Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet. Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet? Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE menn som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at menn gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb. But why? Hva hadde du tenkt om en dame som sippet hver gang hun møtte motgang? At hun kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for menn å sippe som små barn mens det ikke er lov for kvinner? Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand. Anonymkode: 0a592...d7e Fordi vi er ikke maskiner. Det er også bra for psyken å få ting ut i steden for å stenge det inne. Når ble det galt å vise føelser og er det isåfall kun forbeholdt barn. Må si innlegget ditt er underlig.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 En gråter fordi en er lei seg. En gråter fordi det blir for mye. Det hjelper å gråte. Det er naturlig. Og jeg tro det er viktig for å ha psyken i vater. En slipper ut steam. Og ja det er ett signal til en selv og andre om at nå er det litt nok her. Man trenger en pause. Om jeg skal være enig i noe som helst av det du skriver er om jeg tror du skriver om de som gråter "med makt" for å manipulere andre. Det er jo ikke bra. Ellers er gråt naturlig. Mye gråt kan være tegn på depresjon og da er det et signal om at en trenger hjelp. Og det er ett viktig signal. Anonymkode: caad1...961
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet. Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet? Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE menn som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at menn gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb. But why? Hva hadde du tenkt om en dame som sippet hver gang hun møtte motgang? At hun kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for menn å sippe som små barn mens det ikke er lov for kvinner? Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand. Anonymkode: 0a592...d7e Ja, samfunnet er virkelig lagt opp sånn at menn som gråter er helt greit, mens damer må gråte i skjul ellers blir de sett på som svake. Det ser vi jo på TV/film hele tiden. Kvinner må være så harde, mens menn kan bare gråte uten at det gjør noe. Idiot. Anonymkode: 092d0...555
Illuminatum Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi å gråte er bra for psyken. Det er bevist. Jeg er glad vi er ulike. Hvor finner jeg bevisene på at det er godt å gråte om en ikke får en jobb? Et barn som blir borte, et ekteskap som havarerer eller noe annet viktig som skjer er en ting, men en jobb?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 Voksne folk som gråter kan være ekstremt irriterende. Å gråte pga sorg eller fordi man er lei seg er jo selvfølgelig greit. Men hva med folk som gråter fordi de f.eks møter motgang på jobb? Som gråter i møter fordi de ikke får gjennomslag for meningene sine, eller fordi de havner i diskusjoner, eller om de skulle bli irettesatt av sjefen? Jeg kjenner flere som oppfører seg slik og det er virkelig ikke rasjonell oppførsel. Anonymkode: b4edc...90a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, Illuminatum skrev: Hvor finner jeg bevisene på at det er godt å gråte om en ikke får en jobb? Et barn som blir borte, et ekteskap som havarerer eller noe annet viktig som skjer er en ting, men en jobb? Så du skal bestemme hva det er lov å bli veldig lei seg over ? Er det bare det du forstår en kan bli lei seg over det er lov å gråte over ? Hva vet du om hva det lå bak når gråten kom da en mistet en jobb ? Anonymkode: caad1...961
Illuminatum Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du skal bestemme hva det er lov å bli veldig lei seg over ? Er det bare det du forstår en kan bli lei seg over det er lov å gråte over ? Hva vet du om hva det lå bak når gråten kom da en mistet en jobb ? Anonymkode: caad1...961 Nei, jeg skal ikke bestemme over hva du gråter over. TS skriver om å gråte for litt mindre hendelser i livet og innlegget jeg siterte påstår at det finnes bevis for at det for mindre hendelser er sunt å gråte. Jeg spurte kun hvor jeg finner disse? Masse mer en kan bli lei seg over men det er ikke poenget.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 4 minutter siden, Illuminatum skrev: Nei, jeg skal ikke bestemme over hva du gråter over. TS skriver om å gråte for litt mindre hendelser i livet og innlegget jeg siterte påstår at det finnes bevis for at det for mindre hendelser er sunt å gråte. Jeg spurte kun hvor jeg finner disse? Masse mer en kan bli lei seg over men det er ikke poenget. Ah. Forstår. Ellers om det: Eneste jeg vet, er, som sagt i annet innlegg, at om en gråter mye og ofte over småting så kan en være deprimert. Da er det jo sunt på den måten at psyken prøver fortelle deg, og de rundt deg, at du er syk og trenger hjelp. Lett å Google. Anonymkode: caad1...961
jabx Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet. Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet? Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE menn som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at menn gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb. But why? Hva hadde du tenkt om en dame som sippet hver gang hun møtte motgang? At hun kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for menn å sippe som små barn mens det ikke er lov for kvinner? Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand. Anonymkode: 0a592...d7e Hva er poenget med å bare kopiere WubWubs narraktige innlegg og bare forandre på kjønnet?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #13 Skrevet 19. september 2016 Det ser ut som du stavet kvinner feil. Anonymkode: 5dc0f...f23
Gjest made4u Skrevet 19. september 2016 #14 Skrevet 19. september 2016 TS Jeg har vansker med å ta til meg dine påstander da jeg som hannkjønn ikke kjenner oss menn igjen i dine påstander, for meg er påstander du kommer med nær sagt utenkelig. Det du kommer med blir for meg bare vannvittige påstander, jeg utfordrer deg derfor til å vise til de studiene som kan underbygge dine påstander, kildene håper jeg at i så måte er noe seriøse - i så fall skal jeg sette meg ned og lese igjennom dem. Hva legger du forøvrig i uttrykket, "en stor andel av menn", det blir jo nær sagt opp til hver enkelt å vurdere (spranget kan således bli enormt stort). --- Jeg jobber i en macho bransje, er flere av dem som f.eks. bilmekaniker, tømrer m.fl., jeg ser vanskelig for meg at en stor andel av mennene i slike mannsdominerte yrker bryter ut i bæljing bare fordi de ikke får en jobb etter et intervju, eller at dem bryter sammen i tårer fordi de møter litt motgang på jobb. Muligens noen hannkjønn som har søkt seg til kvinnedominerte omsorgsyrker, som f.eks. sykepleier og hjemmehjelp m.m. er mer følsomme og feller litt flere tårer. Kjenner personlig ingen hannkjønn i kategorien så det vet jeg ikke noe om. Men dem kan ikke sies å være representativ for hannkjønn generelt, noe jo yrkesvalget deres også med tydelighet viser. Ærlig talt, er det noen her som ser for seg en bilmekaniker bryte sammen i tårer fordi f.eks. et hjul sitter så fast i rusten at det er vanskelig å få av? I følge deg skal en stor andel av dem gjøre nettopp det... Nei, dette må være et dårlig forsøk på trolling, ett forsøk på å skape debatt på helt villedende påstander.
Gjest antbug Skrevet 19. september 2016 #15 Skrevet 19. september 2016 Jeg vet ikke hvorfor de gjør det, men jeg har fått med meg at det aller meste av negative ting er kvinnenes skyld og det positive er det menn som står bak. Derfor tipper jeg at det har med alenemødre å gjøre, eller mødre som ikke er alene men troll til kvinnefolk som underkuer de stakkars mennene sine så fælt at de blir pysete rollemodeller for sønnene. Alle de kvinnelige lærerne kan også ha noe med saken å gjøre. Og Sofie Elise! Hun gråter mye og er visst ganske opptatt av at det er synd på guttene og urettferdig og sånn.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #16 Skrevet 19. september 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet. Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet? Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE menn som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at menn gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb. But why? Hva hadde du tenkt om en dame som sippet hver gang hun møtte motgang? At hun kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for menn å sippe som små barn mens det ikke er lov for kvinner? Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand. Anonymkode: 0a592...d7e for å få det ut. Føler meg så mye bedre etterpå. Flere burde gråte. Men man trenger ikke gjøre det ute. Se em trist film hjemme, tenk på alt som er trist og urettferdig og gråt. Anonymkode: b17d2...a6e
Safiye Skrevet 19. september 2016 #17 Skrevet 19. september 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner - Pavilion, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå