Pusebaby Skrevet 22. november 2004 #41 Skrevet 22. november 2004 Gjest Å barbere mot vekstretningen på håret, er ofte "ensbetydende" med å få sår og røde prikker -> hvis du gjør det feil, var det jeg prøvde å komme fram med. Jeg ville forklare en metode som ikke gjør at man blir sår og nuppete...for de som hadde det problemet. Nå vet ikke jeg hvordan mennesker du er vant med å forholde deg til, men de fleste gutter og menn som barberer seg opplever å få noen røde prikker og bli litt såre av og til også de som har barbert seg i flere år. Hvis underlivshuden din er så herdet og hardfør at du uten problemer kan smøre på med kjempesterke hårfjerningskremer (som blant annet Veet som faktisk etset bort armhulehuden til en kvinne en gang, noe jeg ALDRI ville latt komme nær der nede spesielt når det faktisk står en advarsel på flasken...) og bare "dra over med høvelen" på fem minutter hver gang du er i dusjen så er det hyggelig for deg...:-? Og hvis du virkelig tror at hårfjerningskremen er "snillere" enn høvelen mot hårene må du sette deg ned og tenke over saken en gang til... et tips..tenk hva hårfjerningskremen faktisk gjør........
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #42 Skrevet 22. november 2004 Bruker lady shaver jeg - blir hverken skarpe hårstubber eller røde prikker av det
Snuppao Skrevet 24. november 2004 #43 Skrevet 24. november 2004 Både jeg og kjæresten min barberer oss jevnlig, Begge to har funnet ut at det er best uten hår. Vi hadde vel ikke barbert oss hvis vi var alene, men vi gjør det for den andres skyld. ( og for vår egen skyld da) Vi sverger til høvel og god gel. Og varm hud. Gleder meg til kvelds.
Gjest *Fiona* Skrevet 30. november 2004 #44 Skrevet 30. november 2004 Vel vel. I går fikk jeg endelig somlet meg i gang. Ny høvel og skum. :o For et spetakkeeeeeel.... Barebere MED håret? Hallo? Håret forsvinner jo ikke da. Eller kanskje jeg har feil høvel. Vet dere hvor mye krinkelkroker det er der nede eller???? Vet dere hvor tynn huden er der eller?? Hjeeeeelp... Etter masse om og men, mest fordi jeg ikke tør holde høvelen så hardt mot huden (og får med en halv millimeter om gangen...) er nå nesten alt borte. Får heller ta resten i neste omgang, det får være GRENSER for hvor lang tid man skal bruke på vedlikehold. Greit, så er det en treningssak da, men herrrrrrrregudda. Grrr. Prøver igjen om et par dager, da SKAL resten av. Eller kanskje jeg skal vente til etter julebordet p fredag i tilfelle senskader... :evil:
Noorgie Skrevet 30. november 2004 #45 Skrevet 30. november 2004 Hmm, skjønner vi er litt sære med barberingsmetoden vår. Vi bruker min Braun barbermaskin, perfekt, glatt, enkelt og lett og gjøre rein (kan skylles i vann). Lange hår tas med trimmeren. Huden vår har ikke hatt noen probemer. 8)
Gjest *Fiona* Skrevet 30. november 2004 #46 Skrevet 30. november 2004 Blir det glatt med barbermaskin? Den tynne huden forsvinner ikke inn i et av de bittesmå hakkene og blir helt most?? Det klør ikke NOEN ting??
Gjest Glattbarbert Skrevet 30. november 2004 #47 Skrevet 30. november 2004 Fiona, grunnen til at du ikke får bort alt håret ved å barbere med vekstretningen, er sannsynligvis fordi hårene er for lange når du begynner å barbere. Altså at høvelen da kun glir oppå hårene og ikke kutter de. Har man først fått bort allt håret en gang, er det veldig viktig at man barber seg igjen før hårene blir lange igjen. Altså, konstant vedlikehold vil sørge for at høvelen får tak i de hårstubbene som er der, og da kan man barbere med hårrettningen. Ja, det er litt kronglete å komme til overalt, men mest handler dette om rutine. Barberer mann seg skjelden, vil man være redd for å kutte seg. Gjør man det ofte lærer man fort hvordan man kommer til overalt, hvilken vinkel som er best å barere i fra og ikke minst hvor hardt man kan ta med høvelen. Etterhvert garanterer jeg at det blir en ren rutine. Som nevnt tidligere her, er det beste for meg å barbere meg nedentil mens jeg sitter på huk i dusjen. Da får man lett tilgang til frøkna der nede.
Caramba Skrevet 30. november 2004 #48 Skrevet 30. november 2004 Enig med Fiona, det er noe dritt. Synes aldri jeg slutter å få røde nuper i bikinikanten, og synes aldri det går å barbere bort stubbene helt..... Gidder hvertfal ikke å ta alt, da må jeg jo dusje i en evighet om morgenen, og det har jeg ikke tid til.
Gjest ikke innlogget *Fiona* Skrevet 30. november 2004 #49 Skrevet 30. november 2004 *blar i gule sider etter nærmeste nonnekloster med ledige plasser*
Gjest Mann 28 Skrevet 30. november 2004 #50 Skrevet 30. november 2004 *blar i gule sider etter nærmeste nonnekloster med ledige plasser*Spørs om det finnes kloster i nærheten, men en menighet av et eller annet slag bør være enkelt å finne på sørlandet Har sagt det før og nevner det igjen.... det beste er å finne en som kan barber for en. Skal jeg minne om prosedyren kanskje?
Gjest gutten Skrevet 30. november 2004 #51 Skrevet 30. november 2004 Er det ikke mye bedre å la ting være naturlig der nede. Jeg synes barbering der nede er stygt og unaturlig. Er der jo slik man er skapt, hvorfor forandre det? Dere jenter syter og klager over all tid og energi og smerte over å fjerne disse håra. Hvorfor i det hele tatt gjøre det da. HAr dere fått noen klager kanskje? tviler på det. Tror dere er lettpåvirklige av små jenter som shaver seg. tror nok ingen mannfolk slutter dersom han oppdager at kvinnene er naturlig der nede. Må der gjøre alt så forbannet vanskelig?
Gjest *Fiona* Skrevet 30. november 2004 #52 Skrevet 30. november 2004 Mann28 - ja, gidder du...? He-he... skal printe den ut og henge den over badekaret... gutten - :o jeg tenkte som deg egentlig, skjønte ikke alt oppstyret. Men sant å si, for det første så er det ganske behagelig også, det blir følsomt, og det ER jo hyggelig å ikke gulpe hårballer et par dager etterpå. Og dessuten, jeg får litt panikk når jeg leser på forumet her og i blader osv om at glattbarbert, det er liksom et tegn på at du lever i 2004 og ikke er homo erectus. Tanken på at jeg en vakker dag skal få med meg en fyr hjem som rygger ut igjen ved synet av korte hår, er jo litt kjip. Innrømmer det... DET, som mye annet, burde stått i panna på folk. Sant å si er visittkort undervurdert - navn, telefonnummer og seksuelle preferanser. *Fiona* 999999999 Anti anal Anti pisk Pro klining Pro sug og svelg Forsøksvis barbert
Gjest Gutten Skrevet 30. november 2004 #53 Skrevet 30. november 2004 Når du har blitt kjent med en furm og han forhåpentligvis virker grei. Tror du at når dere har kommet så langt som at dere skal ha sex, tror du ikke da han ville blitt igjen hos deg unsett hårfarge, fasong, klipp? Tror du bør vente såpass til du kjenne denne typen såpass godt. Naturlig med litt trimming er finest synes jeg. Glattbabert blir for mye..ser ut som småjenter..ikke bra. Tror dere jenter tenker altfor mye på disse tingene. Fleste menn er vel glade bare de for lov til å ha det gøy der nede?
Gjest *Fiona* Skrevet 30. november 2004 #54 Skrevet 30. november 2004 Selvsagt - jeg er helt kriminell på å overdrive. Men det gjelder jo geenrelt dette da - denen usikkerheten på om man har møtt noen med noenlunde like preferanser. Man vet jo faktisk ikke det før man har prøvd en stund. Man lager jo ikke - vel, jeg kan jo bare snakke for meg slev her egentlig - en ti siders multiple choice på seksuelle preferanser først, for å være sikker. :o Seffern! Guuuud, så kreativ jeg er - der har vi det! Finne ut de ti på topp tingene du IKKE vil ha i et seksuelt forhold, og de du VIL ha - så kan han bare krysse av. Må ha 88% treff for at det skal klaffe Neida...
Gjest Mann 28 Skrevet 30. november 2004 #55 Skrevet 30. november 2004 Mann28 - ja' date=' gidder du...? He-he... skal printe den ut og henge den over badekaret...[/quote'] Ok... here it comes: Man legger et stort håndkle i en god stol eller sofa, også plasserer man den søte damen og stumpen hennes oppå denne igjen. Man legger så en varm klut over skrittet hennes, slik at man få åpnet opp porene. Mens hun sitter der og tenker på hva som skal skje, så forbereder man den videre barberingene og henter frem utstyret man trenger. Man fyller en bolle med varmt vann, henter barbermaskin/sak, barberhøvel med nye blader, barbergele/balsam. Så går man tilbake til damen, ser henne dypt inn i øynene og sier at nå skal vi sørge for at du blir riktig så glatt og følsom nedentil. Man lover selvsagt på tro og ære at man skal være veldig forsiktig, man vil jo nødig ødelegge godsakene som man forhåpentligvis får lov til å kose/leke seg med senere. Etter en ca. 10 minutter fjerner man så den ikke lenger fult så varme kluten. Så sørger man for å plasser stumpen til damen så langt ut på kanten av stolen/sofaen som mulig, slik at man kommer ordentlig til over alt. Hun må da selvfølgelig sprike så mye som hun klarer. ofte kan det være en fordel at hun får legge bena sine over et bord, slik at det blir mer behagelig for henne å sitte, uten å måtte løfte bena, noe som kan være slitsomt. Nå er tiden inne for å inspisere området som skal barberes, man må sjekke lengden på hårene for å se om det kreves stuss først, eller om man kan gå igang med barberingen med det samme. Hår med litt lengde, er det en fordel å stusse ned med maskin eller saks. Husk at man alltid må rådføre seg med damen om hvordan hun ønsker å ha det "der nede", det er tross alt hun som skal føle seg vel. Etter å ha stusset hårene, er tiden kommet for å smøre inn huden med barbergele. Man tar litt gele i den ene hånden og bruker fingeren på den andre hånden til å smøre på. Det kan være en fordel å gjøre damen oppmerksom på at gelen kan føles en smule kjølig mot huden. Man smører så ut gelene med lette, forsiktige og følsomme bevegelser. Man kan f.eks. se hvor seg at man er en skulptør, som former leiren for å få perfekt resultat. Forskjellen ligger her i at godsakene er ferdigmodelert på forhånd. Det er viktig at man passer på at alle områder dekkes, og man kan med fordel løfte/skyve litt på enkelte hudfolder om nødvendig for å komme ordentlig til. Når damen er ferdig innsmurt, tar man frem barberhøvelen og bollen med varmt vann. Nå er det ytterst viktig at man kikker damen inn i øynene og smiler beroligende til henne. Viser at man har full kontroll, og at hun ikke har noe å frykte. Så starter man barberingen på de områdene hvor man kommer lett til. Man spør damen om hun føler noe ubehag, rett og slett om man barberer forsiktig nok. Pass på å skylle høvelen ofte for å fjerne hårstubber, og ikke minst for å få tilført litt varmt vann til huden i området som står for tur til å barberes. Når man skal fjerne de hårene som man ikke kommer så lett til, som på og rundt indre kjønnslepper eller rundt klitoris, er det viktig å strekke ut huden til damen. Man tar da den hånden som ikke holder høvelen, plasserer et par fingre noen centimeter over stedet som skal barberes og strekk ut hudfoldene til disse gir mer flate områder, deretter barber man veldig forsiktig. Når man har vært en runde over hele herligheten, lar man fingrene gli over huden for å kjenne om det er områder som ikke er ordentlig barbert. Husk nå at damen er veldig følsom der nede, og at harde bevegelser kan føles ømt. Det er veldig viktig at barbereren ikke lar seg affisere av om det skulle komme noen kroppsvesker fra godsakene som ikke skyldes geleen eller vannet. Om man ikke er fornøyd, påfører man litt mere barbergele og tar en runde til på området. Nå kan man hente en ny fuktig klut, slik at man får vasket ren der man har barbert og fjerne alle rester etter gelene og hårstubber. Til slutt tilfører man forsiktig litt fuktighetskrem med lette forsiktige fingre med sirkelbevegelser. Man må være veldig nøye med at alle områder får en runde med fuktighetskrem. Hva som skjer videre er helt og holdet opp til damen. Meget god ide *samtykker-masse-smily*
Gjest *Fiona* Skrevet 30. november 2004 #56 Skrevet 30. november 2004 :o En litt merkelig blanding av å være litt kåt samtidig som jeg egentlig nesten ler meg ihjel... Men i praksis høres det ganske fiffig ut. Skal ikke være VELDIG sjenert for å eksonere seg på den måten - jeg mener, å slå av lyset ville åpenbart ikke være et veldig smart trekk... Og hva er det egentlig meningen man skal gjøre i de ti minuttene man venter på å kunne ta av den varme kluten...? Kan man for eksempel kline i mellomtiden eller er det fare for at barbereren da blir såpass ukonsentrert at liv og helse settes på spill? Ti minutter er strengt tatt ganske lenge å ligge med høna i været uten å kunne foreta seg noe som helst, men det høres forsåvidt ut til å være verdt det :-)
Gjest Mann 28 Skrevet 30. november 2004 #57 Skrevet 30. november 2004 :-( det ble litt vel teknisk forklart det der ja, var ikke akkurar noen kjempe novelle Skal ikke være VELDIG sjenert for å eksonere seg på den måten - jeg mener' date=' å slå av lyset ville åpenbart ikke være et veldig smart trekk... [/quote'] Tror ikke det nei..... som barberer ville jeg nok ha nektet, i hvert fall fått det skriftlig at det skjedde på eget ansvar Barberere er praktiske mennesker, de kan avbryte behandlingen når det måtte være nødvendig eller ønskelig for å utføre andre handlinger.... som f.eks. å la følelsene ta hel overhånd
Noorgie Skrevet 30. november 2004 #59 Skrevet 30. november 2004 Blir det glatt med barbermaskin? Den tynne huden forsvinner ikke inn i et av de bittesmå hakkene og blir helt most?? Det klør ikke NOEN ting?? Jepp, dagens moderne barbermaskiner er faktisk veldig bra, ikke lugger det og man kommer til over alt der nede. Har vel enda tilgode å kutte meg/henne. Nei, det klør ikke (nå er det jo lenge siden første gang vi gjorde det) men her vil jo huden bli herdet etter et par gjennomføringer. Maskin er jo også veldig enkelt.
Snuppao Skrevet 2. desember 2004 #60 Skrevet 2. desember 2004 Når du har blitt kjent med en furm og han forhåpentligvis virker grei. Tror du at når dere har kommet så langt som at dere skal ha sex' date=' tror du ikke da han ville blitt igjen hos deg unsett hårfarge, fasong, klipp? Tror du bør vente såpass til du kjenne denne typen såpass godt. Naturlig med litt trimming er finest synes jeg. Glattbabert blir for mye..ser ut som småjenter..ikke bra. Tror dere jenter tenker altfor mye på disse tingene. Fleste menn er vel glade bare de for lov til å ha det gøy der nede?[/quote'] Det har aldri vært noe godt med hår i "maten", eller på for den saks skyld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå