Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #21 Skrevet 19. november 2004 Har prøvd alt dere foreslår, med oppvarming og skylling og rene skarpe høvler. Synes fortsatt det er vanskelig å få det glatt.. Og, jeg barberer meg selvsagt for kjæresten, ikke for egen del.. hadde slett ikke giddet å gjøre alt det her for egen del.. selv om det er deilig med glatt hud. Men det er ikke deilig å være sår! Syns det er så mye fokus på at man bør være barbert.. og selv om kjæresten min sier han liker meg uansett innrømmer han at det er mest behagelig å la være å få hår i munnen. Derfor gjør jeg det nå for han.. liker å gjøre han glad, det gjør meg glad også. Men tror nok jeg tar en barberingspause en stund nå, så får jeg se hva som skjer etterhvert. Men skulle ønske det var litt mindre fokus på sånt ja.. Trådstarter..
Gjest *Fiona* Skrevet 19. november 2004 #22 Skrevet 19. november 2004 I grunnen enig. Det er ikke til å stikke under en stol at dersom det ikke hadde vært for at man vil ha sex (med en annen person også innimellom :-) ) så kunne det vært det samme med hele greia... Det samme gjelder ymse andre greier man lar seg selv gjennomgå av forfengelighets grunner
Pusebaby Skrevet 19. november 2004 #23 Skrevet 19. november 2004 At huden blir herdet etter en stund og det blir bedre ved å barbere ofte er hvertfall tull. Bare så det er sagt.. Og å bruke hårfjerningskrem der nede er ganske livsfarlig... Få litt sånn sterk krem i en liten hudrift og du har et ganske irritert og stygt sår, dessuten kan sånn krem "etse" den øverste tynne huden bort, og å være hudløs og rosa der nede er hvertfall ikke sexy. Skal du ha det helt glatt må du barbere mot hårene det finnes ingen utvei, poenget er å bruke god tid og være lett på hånden. Begynn med et varm bad, barber med babyolje eller intimsåpe, ikke balsam eller barberskum, barber med hårene først, "dra" huden så den blir så stram som mulig og vær forsiktig. Sørg for å skylle mye underveis. Etterpå kan du begynne mot hårene, vær veldig forsiktig og dra i små lette bevegelser. Skyll masse. Helst ikke barber mot hårene på bikinikanten der blir det fort røde prikker, der holder det forsåvidt med med hårene og.. Skyll med kaldt vann og tørl forsiktig. Smør på med en god salve, Aloe Vera, babyolje, Bruilidine, Aco intim, eller Kortisonsalve og gå naken en stund.. Fortsett gjerne å smøre litt dagen etterpå osv..Da får du ikke prikker og det klør ikke. Og prøv å la huden hvile og barber bare når du må.. Jo lengre siden det er du barberte sist jo glattere og prikkefri blir huden...
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #24 Skrevet 22. november 2004 At huden blir herdet etter en stund og det blir bedre ved å barbere ofte er hvertfall tull. Bare så det er sagt.. Og å bruke hårfjerningskrem der nede er ganske livsfarlig... Få litt sånn sterk krem i en liten hudrift og du har et ganske irritert og stygt sår, dessuten kan sånn krem "etse" den øverste tynne huden bort, og å være hudløs og rosa der nede er hvertfall ikke sexy. For noe tull! Du må ha utrolig sart hud, om du ikke kan gjøre slik det er fortalt her tidligere. Når gutter begynner å barbere seg, så opplever de sårhet i ansiktet, men etter en stund vender huden seg til dette og de kan barbere seg dag etter dag uten å bli såre. Mange jenter bruker også hårfjerningskremer der nede, uten at dette gjør skade, så fordi om du har problemer, så vil ikke alle andre få dette. Å barbere mot vekstretningen på håret, er ofte ensbetydende med å få sår og røde prikker.
Gjest ik innl *Fiona* Skrevet 22. november 2004 #25 Skrevet 22. november 2004 Men nå er jo uansett huden i ansiktet mer utsatt og mer hardfør enn jenters hud mellom bena da... Vet ikke hvordan det er med dere, altså, men ansiktet mitt er uten tvil utsatt for mer vær og vind og påkjenning enn der nede :o
Tusseline Skrevet 22. november 2004 #26 Skrevet 22. november 2004 *Fiona* barberer du deg for deg selv' date=' eller for partneren?[/quote'] Hva med deg, Madam Felle?
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #27 Skrevet 22. november 2004 Men nå er jo uansett huden i ansiktet mer utsatt og mer hardfør enn jenters hud mellom bena da... Vet ikke hvordan det er med dere, altså, men ansiktet mitt er uten tvil utsatt for mer vær og vind og påkjenning enn der nede :oDet er klart den er mer sart mellom bena enn i ansiktet. Derfor skal man altså ikke barbere i mot hårets vekstretning, fordi dette garanter gjør huden mer sår.
Gjest *Fiona* Skrevet 22. november 2004 #28 Skrevet 22. november 2004 Men seriøst, hva er verst da? Litt myke hår, ikke barbert. Eller stikkete hud? Det stikker jo veldig, med mindre man holder seg glattbarbert hele tiden (og hvem gidder det? Finnes det folk som gidder det? Har de fått innvilget to ekstra timer i døgnet til egenpleie eller hva?). Det må jo være bedre når en jente er myk enn stikkete?? Det går jo an å ha håret ganske så kort, så det holder seg mykt? Eller må det være helt glatt hele tiden? :o Ser for meg ferier og fritidsaktiviteter går helt fløyten, "beklager, jeg kan nok ikke bli med. Må være hjemme og pleie musa".
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #29 Skrevet 22. november 2004 Fiona, når man har barbert seg på musa en stund, slik at huden er vant til denne type behandling, så tar det ikke lang tid. Jeg barberer meg der nede annen hver dag, og jeg gjør det i dusjen. Det tar maks 5 minutter, og blitt ren rutine. Høvelen ligger tilgjengelig i dusjen og jeg vasker meg først. Så avslutter jeg med barbering, setter meg bare på huk og drar over med høvelen. Så lenge det ikke er særlig til å hårvekst der siden forrige barbering, så går det veldig for og greit. Det er når man barberer skjelden, at dette tar lang tid og ofte blir ubehagelig.
Gjest *Fiona* Skrevet 22. november 2004 #30 Skrevet 22. november 2004 Hvor lenge holdt du på før du ikke var sår lenger...? Greit å vite. Jeg mener, med julebordsesongen for døra mener jeg Vel, jeg får hoppe i det :o og satse på at de verste konsekvensene legger seg før sommersesongen i det minste...
Gjest Mann 28 Skrevet 22. november 2004 #31 Skrevet 22. november 2004 Altså, enkelte vil alltid ha problemer med barbering. Det er rett og slett slik at noen har en hud som ikke tåler dette og da bør man la være med å barbere seg der nede (eller andre steder på kroppen for den saks skyld). Men, det er naturlig at man blir sår de første gangene man barber seg. Det hjelper veldig mye på om man bare stusser og ikke lar det gro vilt. Jeg tror ikke det finnes menn som sier nei takk, selv om det er litt hår der nede. Hvor lenge holdt du på før du ikke var sår lenger...? Greit å vite. Jeg mener, med julebordsesongen for døra mener jeg Oi, oi, oi... julebordplaner det oser sex av Lurer på om jeg skal søke jobben som nisse på det julebordet
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #32 Skrevet 22. november 2004 Fiona, det tok vel en måned eller 2 før alle reaksjoner ble borte. Noen ganger fikk jeg ikke utslett i det hele tatt, andre ganger litt. Men det gikk bort og så lenge jeg var flink til å smøre meg og holde huden fuktig, så gikk det helt fint. Det er også viktig å la musa få litt luft innimellom, så i helgene gikk jeg en time eller to bare rundt i morgenkåpen etter en runde med høvelen.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. november 2004 #33 Skrevet 22. november 2004 For meg selv, men det er jo en pluss at partneren liker det.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #34 Skrevet 22. november 2004 Det tok litt tid før huden min roet seg etter barbering men nå kan jeg bare dra raskt over i dusjen (med barberskum selvsagt) uten den minste antydning til kløe eller rødhet. Men for noen vil huden aldri herdes så den tåler barbering, da er vel voks det beste?
Gjest Mann 28 Skrevet 22. november 2004 #35 Skrevet 22. november 2004 Men for noen vil huden aldri herdes så den tåler barbering' date=' da er vel voks det beste?[/quote']Eller rett og slett akseptere at huden kanskje ikke tåler hårfjerning? Har liten erfaring med voksing jeg altså, så det kan sikkert fungere fint for mange det. Men jeg er så pinglete at jeg forestiller meg at det må være jævelig vondt med voks akkurat der :-?
Gjest *Fiona* Skrevet 22. november 2004 #36 Skrevet 22. november 2004 :o En MÅNED eller TO??? Jeg tror du er hakkende gal. Nei, kvinner, er gale. Tenk å ha det sånn i to måneder før det blir bra. Snakk om at trendene tar helt overhånd. Jeg trener jeg. Må slutte å dusje på treninga da, røde prikker overalt. Ikke noe kos, ikke noen ting? *hulk* Det spørs dette altså. Må veie litt for og imot. Men jeg kan jo like godt sette i gang dette selvpiningsprosjektet mens jeg er singel, for hvis jeg noensinne kommer til å nærme meg en fyr igjen (og jeg satser jo i grunnen på at det vil skje før eller senere) så har jeg ikke akkurat lyst til å starte et evt forhold med rød, sår, utilnærmelig mus :o *rister på hodet over hva man gjør for nytelse og forfengelighet og gruer seg til de neste ukene*
Gjest *Fiona* Skrevet 22. november 2004 #37 Skrevet 22. november 2004 Mann 28, jeg tror de har leid inn nisse, men han har jo alltid med seg en hjelper
Gjest Mann 28 Skrevet 22. november 2004 #38 Skrevet 22. november 2004 Mann 28' date=' jeg tror de har leid inn nisse, men han har jo alltid med seg en hjelper [/quote']En hjelper? En liten alv mener du? Er det noen damer som vil ha han da, vil de ikke alle sitte på fanget til nissfar liksom? *vil-nødig-ende-opp-som-den-som-står-å-ser-på-at-nissefar-ender-opp-med-alle-damene-på-pulebord-altså* Ehhh, julebord var det ja
Tusseline Skrevet 22. november 2004 #39 Skrevet 22. november 2004 Betyr det at du også hadde utført det, dersom du var stuck på ei hytte langt vekk fra resten av menneskeheten? Bare lurer altså.
Gjest *Fiona* Skrevet 22. november 2004 #40 Skrevet 22. november 2004 Der har vi løsningen!!! Jeg skal få meg hytte, langt inni skauen! Bare skauen og jeg. I dobbelt forstand
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå