Gå til innhold

Tanker om seg selv og dating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! :) 

Jeg er en 27 år gammel jente som har datet en del på happn og tinder de siste to årene. De fleste av datene har ikke funket, det vil si at jeg ikke har vært interessert i noe mer fordi kjemien bare ikke har vært der (enten humor, interesser, verdier, tiltrekning). Men jeg har datet 3 menn over lengre tid som jeg har blitt kjempe interessert i og betatt av. Felles for disse er like interesser, verdier og hobbyer som meg, i tillegg til at de har vært fascinerende og typisk "kjekkaser". Det som er greia er at når jeg da blir betatt og interessert så mister jeg meg selv helt og føler at jeg må være drømmedama for han og gjøre alt riktig for å ikke miste han. Jeg glemmer helt hva jeg vil ha og trenger og blir veldig kritisk til meg selv. Dessuten setter jeg ikke grenser og sier ifra tydelig, som gjør at jeg føler jeg virker som en dame uten ryggrad (det er jeg jo da også). Jeg sammenligner meg med andre jenter og føler at det er så mange penere, mer interessante, smartere, kulere osv og blir livredd for å miste han. Løper da egentlig rundt stressa, bekymret og konstant redd for å miste drømme-mannen til en av de mange fantastiske damene i Norge. Tror dette henger litt sammen med at så mange av datene ikke har funket for meg (interesse) så jeg føler jeg må få han jeg har blitt interessert i når det skjer. Jeg skjønner jo selv at det finnes mange kjekke, spennende og hyggelige fyrer der ute, men det jeg trenger desperat råd om er følgende:

1. hvordan kan jeg stoppe meg i å bli hekta på at han jeg er interessert i er den eneste ene for meg og at jeg må ha han? altså tenke at det finnes andre og ikke bli så desperat..

2. flere av de jeg har blitt interessert i har ikke vært så "på" meg/interesserte. Da prøver jeg å få han interessert/få oppmerksomheten hans og føler meg bare patetisk og teit. Jeg ignorerer glatt tegn på at han ikke prioriterer meg og lever i håpet om noe mer. Samtidig føler jeg meg patetisk.. Hvordan kan jeg bryte dette?

3. Jeg er helt besatt av å få kjæreste, selv om livet er kjempe bra og jeg har gode venner, fin familie, en utdanning jeg er veldig glad i med en spennende jobb. Stresser mye med det og føler jeg har dårlig tid siden jeg er 27 år.. Noen tanker rundt dette?

Håper på svar og beklager langt innlegg ;)

Anonymkode: 4347c...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som at du bare blir interessert i menn over din liga. Det er slikt som skjer alle, vi vil ha de vi ikke kan få.

Skrevet

mulig det, men de har alltid tatt initiativ først og vist interesse..

Skrevet

Etter de to første punktene virker det som du blir interessert i menn som ikke er like interessert i deg. Og jo mindre interessen han viser, jo mer desperat blir du. At du konsekvent gir mer en de er villig til å gi deg. Også at du kanskje ønsker deg en kjæreste generelt, mer en du ønsker å være sammen med en spesifikk mann.

Enklere sagt enn gjort, men vær litt roligere. Ikke stup inn i en ny relasjon og gi alt du har før du vet at interessen er gjennsidig og at dette faktisk har mulighet for å bli noe. 

Anonymkode: 64334...a0b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter de to første punktene virker det som du blir interessert i menn som ikke er like interessert i deg. Og jo mindre interessen han viser, jo mer desperat blir du. At du konsekvent gir mer en de er villig til å gi deg. Også at du kanskje ønsker deg en kjæreste generelt, mer en du ønsker å være sammen med en spesifikk mann.

Enklere sagt enn gjort, men vær litt roligere. Ikke stup inn i en ny relasjon og gi alt du har før du vet at interessen er gjennsidig og at dette faktisk har mulighet for å bli noe. 

Det har du nok veldig rett i.. dessuten blir jeg interessert i menn som er typisk attraktive for mange damer og jeg tenker at det er en stor seier å få han liksom. 

Men kan man møte en som er like interessert og interessant for meg, eller må jeg tvinge meg til å satse på en som jeg ikke synes er like interessant?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har du nok veldig rett i.. dessuten blir jeg interessert i menn som er typisk attraktive for mange damer og jeg tenker at det er en stor seier å få han liksom. 

Men kan man møte en som er like interessert og interessant for meg, eller må jeg tvinge meg til å satse på en som jeg ikke synes er like interessant?

Tror absolutt du kan møte en du finner interessant som også liker deg. Bare ta det roligere. Bli godt kjent med mannen før du satser alt. Den interessen du føler for disse mennene du har gått etter hittil har kanskje vært basert på litt overfladiske ting, og det at de ikke er så tilgjengelige? Det ligger nok også litt i det du skriver om at det blir en seier å få disse mennene. Da får man en følelse av å ha vunnet, selv om "premien" kanskje ikke er så fantastisk som man hadde intrykk av til å begynne med.

Du kan prøve å gå etter en litt annen type menn, som du kan få en mindre destruktiv relasjon med. Fokuser på å bli kjent med han, ta det rolig, og ikke gi alt når du ikke får noe tilbake. Slikt jag etter menn som egentlig ikke ønsker noe mer er veldig slitsomt og ødeleggende i lengden.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror absolutt du kan møte en du finner interessant som også liker deg. Bare ta det roligere. Bli godt kjent med mannen før du satser alt. Den interessen du føler for disse mennene du har gått etter hittil har kanskje vært basert på litt overfladiske ting, og det at de ikke er så tilgjengelige? Det ligger nok også litt i det du skriver om at det blir en seier å få disse mennene. Da får man en følelse av å ha vunnet, selv om "premien" kanskje ikke er så fantastisk som man hadde intrykk av til å begynne med.

Du kan prøve å gå etter en litt annen type menn, som du kan få en mindre destruktiv relasjon med. Fokuser på å bli kjent med han, ta det rolig, og ikke gi alt når du ikke får noe tilbake. Slikt jag etter menn som egentlig ikke ønsker noe mer er veldig slitsomt og ødeleggende i lengden.

Takk for fine svar! :) 

Skrevet

Ryddet for svar fra utestengt bruker.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
Den 18.9.2016 at 18.26, AnonymBruker skrev:

mulig det, men de har alltid tatt initiativ først og vist interesse..

Doh ...det er jo noe alle menn må gjøre. Det er veldig uvanlig at det er et kvinnfolk som tar initiativet først. 
Har du virkelig ikke tenkt over den dyamikken der ? 

De kvinnfolkene som faktisk gjør det har jo en kjempefordel iogmed at de kan velge og ikke bare bli valgt.

Anonymkode: 71350...639

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Svarer kanskje ikke helt på spørsmålene dine, men den er uansett verdt å se.

Altså, problemet ditt, som virker å være kvinnens store problem generelt når det kommer til å velge menn, er at du går for de som er utilgjengelig for deg. De har det helt fint med å være singel og trenger deg ikke. 

Hvis du vil gå for kjekkasene, finn nå i alle fall de som vil slå seg ned. Spør om dette tidlig. Hva ønsker du i livet ditt nå? Vil du være fri og singel eller ønsker du å finne deg en kjæreste? Du trenger ikke å spørre dem om de vil bli sammen med deg :P Bare finn ut hva de vil. Hvis han vil være fri og frank så si takk for deg. 

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...