Gå til innhold

Er det noe å gjøre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Rottweiler tispe som er en ganske herlig hund, men hun har noen sære "tinger" .

Hun blir HELT "gal"(opphisset, vill)  av leker med lyd,  du ser virkelig "villheten" i henne når hun tidligere fikk disse. Da ser du virkelig at hun "dreper" den.

Vi satte en stopper for disse lekene .

Det er jeg, samboeren min og svigerfar som tar henne med på turer. 

Men nå (siste 2 årene) har hun begynt å tatt pinnsvin :(:( Vi har opplevd det mange ganger hver!! Da kobler hun ut alt, går ikke ann å få kontakt med henne, hører ikke etter med slipp etc) 

Det skjer ikke så mye når hun går tur med meg , for jeg er "på" henne hele tiden .kort bånd, men det er jo ikke koselig det heller...) . Men når hun går tur med svigerfar i skog og mark , skjer det jo, og selvfølgelig med meg og min samboer....

Er det noe man kan gjøre, hater dette !!! 

Anonymkode: 5fa38...d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en Rottweiler tispe som er en ganske herlig hund, men hun har noen sære "tinger" .

Hun blir HELT "gal"(opphisset, vill)  av leker med lyd,  du ser virkelig "villheten" i henne når hun tidligere fikk disse. Da ser du virkelig at hun "dreper" den.

Vi satte en stopper for disse lekene .

Det er jeg, samboeren min og svigerfar som tar henne med på turer. 

Men nå (siste 2 årene) har hun begynt å tatt pinnsvin :(:( Vi har opplevd det mange ganger hver!! Da kobler hun ut alt, går ikke ann å få kontakt med henne, hører ikke etter med slipp etc) 

Det skjer ikke så mye når hun går tur med meg , for jeg er "på" henne hele tiden .kort bånd, men det er jo ikke koselig det heller...) . Men når hun går tur med svigerfar i skog og mark , skjer det jo, og selvfølgelig med meg og min samboer....

Er det noe man kan gjøre, hater dette !!! 

Dere må bare passe bedre på, pinnsvin er faktisk utrydningstruet. Ikke la henne få mulgiheten , så lenge dere er i områder med pinnsvin. Så lenge bikkja er i bånd må man greie å ha såpass kontroll, jeg skjønner at det kan skje en gang, siden man ikke er forberedt, men flere ganger? Har hatt jakthunder selv, og slipper man dem løs er det ikke noe man får gjort når de ser et bytte, dette er sterke instinkter. Så da må man bare klarere område før hunden slippes. 

Anonymkode: 29a99...5fa

Skrevet

Google sladretrening/kindereggmetoden. Finnes beskrevet i boka 100% Positiv Hverdagslydighet.

Skrevet

Sett på henne munnkurv. 

• Liker 2
Skrevet

Samboeren min er nå enig om at hun skal begynne med munnkurv. Kan jeg kjøpe det på biltema eller må jeg på dyrebutikk? 

Skrevet

Skjønner ikke poenget med clickbaits på kg... "hund og pinnsvin" ville vært bedre... 

Anonymkode: 99eb6...373

Skrevet

Munnkurv og mer oppmerksom fra dere. Jeg har to som blokker alt når de ser ekorn, heldigvis er de kjapt oppe i trærne, men enden på leksa er at mine ikke slippes (noe jeg ikke gjør uansett med mindre det er oversiktelig plass og med langline for de stikker). Men de har 2,5 meter med bånd fra magebeltet mitt å svinse på.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er nå enig om at hun skal begynne med munnkurv. Kan jeg kjøpe det på biltema eller må jeg på dyrebutikk? 

Dyrebutikker har bedre utvalg - i alle fall de mer velassorterte. Hunden trenger jo bare en enkel en i plast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...