AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Vet noen? Er de lissom kulaktige? Og ikke under huden som andre? Anonymkode: 436ae...ca5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 De finnes rundtomkring i kroppen. Kjennes lettest i armhulen eller lysken. Kjennes ut som litt store riskorn under huden. Anonymkode: a9aec...9b3
BlendaSensitive Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Lymfekjertel kan kjennes som små små klumper eller så store som... store kikerter under huden. Ved sykdom, stress, lite søvn, etc så kan lymfekjertlene forstørres. De finnes mange steder, hals, armhuler, lysken, etc. http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/kirurgi/lymfekjertler-hode-og-hals-303.html
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 Hva er lymfeknuter? Er de farlige? Har en sånn kul på hver side av halsen, litt skrått ned under ørene, men har alltid tenkt at det sikkert er muskelknuter. Anonymkode: ad00b...365
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De finnes rundtomkring i kroppen. Kjennes lettest i armhulen eller lysken. Kjennes ut som litt store riskorn under huden. Anonymkode: a9aec...9b3 Kan de finnes på hodebunnen også? Kjennes nøyaktig ut som et riskorn ja! Men kan ikke se noe der. Anonymkode: 436ae...ca5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #7 Skrevet 18. september 2016 18 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Lymfekjertel kan kjennes som små små klumper eller så store som... store kikerter under huden. Ved sykdom, stress, lite søvn, etc så kan lymfekjertlene forstørres. De finnes mange steder, hals, armhuler, lysken, etc. http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/kirurgi/lymfekjertler-hode-og-hals-303.html Oki Hva mener du med små klumper? Er de synlige lissom? Anonymkode: 436ae...ca5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 15 minutter siden, CKT skrev: Lymfeknuter med bilder. Er det der lymfeknuter? Så stort? Anonymkode: 436ae...ca5
Gjest CKT Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det der lymfeknuter? Så stort? Anonymkode: 436ae...ca5 Husk noen av bildene er forstørret. selv har jeg stadig hovne lymfeknuter.p.g.a kronisk sykdom. Har sluttet og bli redd hver gang de hovner opp. For jeg vet fastlegen min passer på meg. Endret 18. september 2016 av CKT
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 12 minutter siden, CKT skrev: Husk noen av bildene er forstørret. selv har jeg stadig hovne lymfeknuter.p.g.a kronisk sykdom. Har sluttet og bli redd hver gang de hovner opp. For jeg vet fastlegen min passer på meg. Hva er små lymfeknuter da? Kjennes de ikke ut som små riskorn? Anonymkode: 436ae...ca5
Gjest CKT Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er små lymfeknuter da? Kjennes de ikke ut som små riskorn? Anonymkode: 436ae...ca5 Jo det gjør de vel. Står det ikke det her, Du kan lese deg opp selv. Tror heller jeg anbefaler deg og kontakte legen din, om du er usikker på noe. Endret 18. september 2016 av CKT
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016 Et øyeblikk siden, CKT skrev: Jo det gjør de vel. Står det ikke det her, Du kan lese deg opp selv. På de bildene så står det jo at de bare finnes under halsen? De finnes altså ikke på hodebunnen og slikt? Anonymkode: 436ae...ca5
Gjest CKT Skrevet 18. september 2016 #13 Skrevet 18. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På de bildene så står det jo at de bare finnes under halsen? De finnes altså ikke på hodebunnen og slikt? Anonymkode: 436ae...ca5 Som jeg sier, kontakt legen din legen har utdannelse innen dette, Jeg vet bare det som står på de sidene jeg har linket til. Ikke sikkert alt stemmer der heller.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #14 Skrevet 18. september 2016 4 minutter siden, CKT skrev: Som jeg sier, kontakt legen din legen har utdannelse innen dette, Jeg vet bare det som står på de sidene jeg har linket til. Ikke sikkert alt stemmer der heller. Gjør jo det. På alle de bildene så står det oppgitt at lymfeknuter finnes under øre og nedover. Men at de finnes på hodebunnen feks gjør de ikke. Anonymkode: 436ae...ca5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #15 Skrevet 18. september 2016 Lymfeknuter finnes i met eller mindre grad over hele kroppen, men størst ansamling av dem er f. Eks i halsen, lysken, armhulen, tarmområdet etc. Kan godt være en vanlig kul du har i hodet for alt vi vet. Braah, jeg ber deg, gå til lege og få profesjonell hjelp. Anonymkode: a9aec...9b3
Kimtony Skrevet 18. september 2016 #16 Skrevet 18. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lymfeknuter finnes i met eller mindre grad over hele kroppen, men størst ansamling av dem er f. Eks i halsen, lysken, armhulen, tarmområdet etc. Kan godt være en vanlig kul du har i hodet for alt vi vet. Braah, jeg ber deg, gå til lege og få profesjonell hjelp. Anonymkode: a9aec...9b3 Nei dette stemmer ikke. Lymfeknuter finnes f.eks ikke oppå hodet/hodebunnen som trådstarter skriver. Men finnes under halsen osv ja. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #17 Skrevet 18. september 2016 Ikke enda en kuletråd... Anonymkode: 9cdc6...5b4
BlendaSensitive Skrevet 18. september 2016 #18 Skrevet 18. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Oki Hva mener du med små klumper? Er de synlige lissom? Anonymkode: 436ae...ca5 Nei, de ligger under huden. Man kan kjenne de med fingrene, noen ganger.
BlendaSensitive Skrevet 18. september 2016 #19 Skrevet 18. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet noen? Er de lissom kulaktige? Og ikke under huden som andre? Anonymkode: 436ae...ca5 Kuleaktig ja. "ikke under hudet som andre" - hva mener du egentlig? hvilken kuler er IKKE under huden?? Jo lymfekjertel ligger under huden, den er en del av lymfesystemet, noen ganger kan du kjenne de, som regel ikke.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #20 Skrevet 18. september 2016 6 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Nei, de ligger under huden. Man kan kjenne de med fingrene, noen ganger. Joda. Men de kan jo ikke finnes oppå hodet, som hun ene her påpeker? Altså i hodebunnen. Her ser du http://oncolex.no/~/media/Hud/spredningsmonster/hud_lymfeknuter_hode.ashx?w=530&h=398&as=1&la=no Anonymkode: 436ae...ca5
Anbefalte innlegg