AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Mitt nyfødte barn har i natt sovet 7 t i strekk, jeg ammet han rett før han sovnet. Burde jeg vekke han eller la han sove til han selv våkner for neste måltid ? På dagen pleier jeg å vekke /passe på at han spiser hver 3-4 time men hvordan er dette på natten? Må si det er deilig når han har sovet så mye , men redd den lille kroppen trenger mat / ikke er i form når han brått sover så lenge..? Han har gått fint opp i vekt den første uka, og han er 8 dager gammel... Anonymkode: fb6be...ba3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Vekke etter tre timer for å mate. Anonymkode: 5a449...b18
ablaze Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Jeg ville latt ham sove så lenge han spise godt på dagen. Hvis du lurer på hvordan han går opp ivekt så går du på helsestasjonen og veier ham. Bare nyt det, for det kan endre seg 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vekke etter tre timer for å mate. Anonymkode: 5a449...b18 På natten også ?? Anonymkode: fb6be...ba3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 1 minutt siden, ablaze skrev: Jeg ville latt ham sove så lenge han spise godt på dagen. Hvis du lurer på hvordan han går opp ivekt så går du på helsestasjonen og veier ham. Bare nyt det, for det kan endre seg Han har gått fint opp i vekt. Synes bare det var lenge uten mat nå som han har sovet så lenge i strekk... Anonymkode: fb6be...ba3
ablaze Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 (endret) https://ammehjelpen.no/artikkel/16/Nattamming Ikke så lenge han legger fint på seg og er i god allmenn tilstand Endret 18. september 2016 av ablaze 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #7 Skrevet 18. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vekke etter tre timer for å mate. Anonymkode: 5a449...b18 Unødvendig med mindre baby ikke har tilstrekkelig vektoppgang. Jeg fikk en baby med lav fødselsvekt, men siden hun la på seg som hun skulle fikk jeg beskjed på føden om at det var unødvendig å vekke siden hun regulerte så fint selv. Kanskje TS har fet og mye melk som slår babyen helt ut :-) Anonymkode: cfd34...4ce 1
Frøken Smilla Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vekke etter tre timer for å mate. Anonymkode: 5a449...b18 Hvilken kompetanse har du for å gi dette svaret? Noen (få) barn sover lenger mellom måltidene, og så lenge vekten går riktig vei, barnet ikke er prematurt, har antydning til gulsot etc, har i alle fall jeg fått beskjed om at fullammede barn skal få lov til å selvregulere. Ts, hvor mange uker er babyen? 2
ablaze Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 Bar vær obs hvis han ikke er interessert i mat etter en så lang lur. Min premature på 10 uker sluttet nesten å spise og var bare trett. Etter en uke på sykehuset ble det påvist mangel på B12-vitamin. etter tre sprøyter var apetitten tilbake og da begynte han å sove 10-12 timer på natten. Han har vokst fint på tross av prematur fødsel
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 1 minutt siden, Frøken Smilla skrev: Hvilken kompetanse har du for å gi dette svaret? Noen (få) barn sover lenger mellom måltidene, og så lenge vekten går riktig vei, barnet ikke er prematurt, har antydning til gulsot etc, har i alle fall jeg fått beskjed om at fullammede barn skal få lov til å selvregulere. Ts, hvor mange uker er babyen? Baby er en uke bare.. Anonymkode: fb6be...ba3
Riskrem Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 Så lenge han er frisk og har fin vektoppgang tror jeg du bare kan la ham sove. Derimot, hvis du skal tenke på din egen melkeproduksjon bør du kanskje vekke eller evt pumpe?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016 Så lenge han legger på seg og du ikke får spreng, la han sove!! Jeg har hatt to som skulle ba mat hver 2-3 time gjennom natten, og nå en som sover 7 timer i strekk.. kunne ikke falt meg inn å vekke han! Fantastisk når de sover natten gjennom! Anonymkode: 8d04d...9cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå