Gå til innhold

Privat leksehjelp- barneskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe vi er uenige om. Samboer har 2 barn som strever med lekser pga manglende oppfølgning fra foreldre. 

De liker ikke lekser og han er en kompis-pappa som tror at man løser alle problemer med kos og samtaler. Jeg har prøvd å hjelpe å sette de i gang på like linje som mitt eget barn, men de er ikke vant at noen setter krav og at det må jobbes selv om man ikke har lyst.

Nå er det sånn at han skal betale leksehjelp pga han vil ikke stresse barna og slippe dårlig stemning hjemme.

Jeg tror ikke at det løser problemet.

Hva mener der om privat leksehjelp ?

Barna er 10 og 12 år

Anonymkode: 41bc1...abe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leksehjelp som dere betaler for kan være veldig bra, men de er jo nettop det: leksehjelp. De skal hjelpe med leksene, ikke hjelpe med å oppdra ungene, så hvis problemet er at dere ikke får dem til å jobbe med leksene, synes jeg dere må ta tak i det problemet først. Leksehjelp synes jeg en en god løsning hvis barna sliter med pensum og dere ikke har faglig kompetanse nok til å hjelpe dem.

Skrevet

Eksen min var leksehjelp en periode da han var yngre. Første dagen han kom, hadde ikke ungen giddet å gjøre leksene. Da gikk han bare, men forlangte likevel at foreldrene skulle betale for timen. Rett og rimelig, synes jeg, han var ansatt som leksehelp, ikke oppdrager.

Han fortalte meg at ungen etter den gangen alltid hadde gjort leksene sine. Om det var ungen selv som innså at det var uholdbart å ikke gidde å forberede seg, eller foreldrene som hadde gitt ham en skjennepreken, vet jeg ikke. Men din samboer må uansett være forberedt på å betale for en tjeneste som ungene ikke gidder å benytte seg av, i tillegg til å oppdra ungene selv. Leksehjelpen er etter min mening i sin fulle rett til å gå før tiden, dersom ungene ikke følger opp.

Anonymkode: 6dff6...238

Skrevet

Vi bruker leksehjelp privat i matte en dag i uken og det fungerer veldig godt. Sønnen vår er 11.

Skrevet

Jeg ville først hørt med skolen om hva de kan bidra

Next:  Om noen av lærerne der gjør dette . Da kan de ha leksehjelp før de går hjem på ettermiddagen feks.

Jeg har ikke voldsomme motforestillinger mot privar leksehjelp, men mener skolen er de første som må involveres. det er altfor mange barn som ikke gjør lekser av ulike årsaker. Da bør skolen tilrettelegge.

( I utgangspunktet er jeg strengt imot lekser, men det er jo som det er :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...