AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 JA. Jeg er en dame i voksen alder. MEN jeg tenker selv og føler meg ikke som andre damer på samme alder ca rundt 50 år. Da jeg ikke liker og sitte på kaffe og sladre om andre, eller "løse et problem ", jeg ikke kjenner fakta i. Jeg blir frøse ut av folk, for at jeg kan tenke selv. Det sårer at kvinne flokker oppfører seg slik. Hvorfor gjør dere det? Et det IKKE TAKHØYDE, for og få være seg selv, og tenke selv. Uten at DU må kalle meg for sær, spesiell og andre ikke så pene Ord, for at jeg ikke orker deg eller andre, når du lyver om meg Er det meg det er noe galt med? Eller er det deg det er noe galt med, når du ikke klarer og respektere at noen kan være seg selv. Og ikke orkerart og sitte og katte for og tilfredstille deg. Det er lov og ha egne meninger i dette samfunnet. Anonymkode: c5110...d26 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Anonymkode: c852c...dbf Hehe skulle til å si det samme TS må formulere seg litt mer spesifikt. Det høres ut som hun ikke føler seg helt vel hjemme i sladregjengen hjemme da og føler seg frosset ut for at hun ikke vil være med på slike samtaler? Anonymkode: 547c3...09e 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 Dette var da ikke så vanskelig å forstå? Men, ja. Høres ut som TS er i en venninnegjeng der man enten er med på skravlingen og sladderet, hvis ikke er man sær og rar og utenfor. Du må nok finne deg en annen omgangskrets, skal du finne takhøyde for å tenke sjæl. Anonymkode: e556d...f18 10
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette var da ikke så vanskelig å forstå? Men, ja. Høres ut som TS er i en venninnegjeng der man enten er med på skravlingen og sladderet, hvis ikke er man sær og rar og utenfor. Du må nok finne deg en annen omgangskrets, skal du finne takhøyde for å tenke sjæl. Anonymkode: e556d...f18 Godt noen kan tenke selv Som du gjør. Og jeg kan ikke rette opp siste setning, som mobil skriver selv, hehe. de fleste forstår nok hva jeg mener, HVIS DE KAN TENKE SELV Anonymkode: c5110...d26 1
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 Det er lov å ha egne meninger så lenge de meninger man har er politisk korrekte
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #7 Skrevet 18. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt noen kan tenke selv Som du gjør. Og jeg kan ikke rette opp siste setning, som mobil skriver selv, hehe. de fleste forstår nok hva jeg mener, HVIS DE KAN TENKE SELV Anonymkode: c5110...d26 Så hyggelig du var da Innlegget ditt var faktisk litt vanskelig å forstå fordi det var rotete og usammenhengende, men med litt innsats gikk det fint. Du får vel skaffe deg andre venner tenker jeg, værre er det jo faktisk ikke. Ikke alle på din alder liker sladder, då det burde ikke være noe problem heller. Forøvrig er jeg også tilhenger av å tenke selv, men hvis det innebærer at du alltid er litt frekk, som i det siterte innlegget, så kan det jo hende at dette er noe du må jobbe litt med for å finne likesinnede. Anonymkode: e9a00...e1e 10
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 22 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Det er lov å ha egne meninger så lenge de meninger man har er politisk korrekte Ja, er vel noe med det. Jeg tenker litt utenfor normalen , og klarer og løse problemene mine selv. De blir vel redd for at noen er tøffere, enn seg selv? Anonymkode: c5110...d26
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hyggelig du var da Innlegget ditt var faktisk litt vanskelig å forstå fordi det var rotete og usammenhengende, men med litt innsats gikk det fint. Du får vel skaffe deg andre venner tenker jeg, værre er det jo faktisk ikke. Ikke alle på din alder liker sladder, då det burde ikke være noe problem heller. Forøvrig er jeg også tilhenger av å tenke selv, men hvis det innebærer at du alltid er litt frekk, som i det siterte innlegget, så kan det jo hende at dette er noe du må jobbe litt med for å finne likesinnede. Anonymkode: e9a00...e1e Vel jeg bare påpeker hva dere skriver. Og svarer på tiltale. Det var det visst ikke alle som tålte, for noen ble visst hårsår her. Ja, jeg har faktisk funnet meg andre venner, eller det er gamle venner, som respektere at andre ikke er som dem. Anonymkode: c5110...d26
Gothminister Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lov og ha egne meninger i dette samfunnet. Anonymkode: c5110...d26 Ja og om de er politisk korrekte kommer du inn i varmen. Men tenker du selv og bryter med det som er akseptert, ses du på som en avviker. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 23 minutter siden, Gothminister skrev: Ja og om de er politisk korrekte kommer du inn i varmen. Men tenker du selv og bryter med det som er akseptert, ses du på som en avviker. Hehe. ja, her skal visst ALLE tenke det samme, og stakkars deg, om du har egne fornuftige meninger, som redder deg, og andre. Ja det må man vokte seg vel for og si høyt. Virker det som. Har opplevd at folk har snudd, og unngått meg, når de har sett meg på butikk. Stakkars arme folk, som jegsa meningen min høyt til . Etter det, så har ikke de snakket til meg. Men så var det det og, at de trengte og få høre at jeg var IKKE MORA DEMMES. Anonymkode: c5110...d26
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016 Hva legger du i "tenker selv", TS, og hvordan presenterer du disse meningene for andre? Anonymkode: e9a00...e1e 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #13 Skrevet 18. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva legger du i "tenker selv", TS, og hvordan presenterer du disse meningene for andre? Anonymkode: e9a00...e1e At du klarer og komme frem til en konklusjon alene. Ikke jatte når alle andre sier noe. At du tror at ting kan være annerledes , en slik en ting fremlegges. Og når jeg er usikker, og føler at det ikke stemmer det som blir sagt, så sier jeg klart fra. Om at jeg ikke er en ryktemaker. Og jeg sier det RETT FREM. Pakker aldri inn noe. Jeg er ikke feig, for og si det slik. Og skulle jeg si noe, som kan hjelpe andre, så er jeg 100 % sikker i min sak. Sprer ikke noe andre har sagt. Og det er tydeligvis IKKE bra for andre. Og da lurer jeg og på, om de ar så rent mel i posen, når de da holder avstand. Tror jeg treffer en nerve i de som farer med løgn, når dette skjer. Anonymkode: c5110...d26
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #14 Skrevet 18. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe skulle til å si det samme TS må formulere seg litt mer spesifikt. Det høres ut som hun ikke føler seg helt vel hjemme i sladregjengen hjemme da og føler seg frosset ut for at hun ikke vil være med på slike samtaler? Anonymkode: 547c3...09e Trenger ikke komme med konkrete ting. Nei, det har du helt rett i, jeg har aldri følt meg hjemme i sladre kretser. er vel derfor jeg føler at jeg er annerledes når jeg jeg liker sannhet, ikke slarv og løgn. Det igjen, er jo en fin egenskap mener nå jeg, at jeg ikke liker sladder og løgn. Og sier og i fra til andre, når de tramper på med elefantføtter i ting de ikke vet noe om. Anonymkode: c5110...d26
Gothminister Skrevet 18. september 2016 #15 Skrevet 18. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe. ja, her skal visst ALLE tenke det samme, og stakkars deg, om du har egne fornuftige meninger, som redder deg, og andre. Ja det må man vokte seg vel for og si høyt. Virker det som. Har opplevd at folk har snudd, og unngått meg, når de har sett meg på butikk. Stakkars arme folk, som jegsa meningen min høyt til . Etter det, så har ikke de snakket til meg. Men så var det det og, at de trengte og få høre at jeg var IKKE MORA DEMMES. Anonymkode: c5110...d26 I Norge liker vi og være i flokk. Vi skal alle legge oss flate om det er en med autoritet som mener noe, da skal vi helst nikke og være enig. Selv om det aldri så mye er feil. Vi skal ikke tenke selv her i landet, det kan oppfattes som farlig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #16 Skrevet 18. september 2016 41 minutter siden, Gothminister skrev: I Norge liker vi og være i flokk. Vi skal alle legge oss flate om det er en med autoritet som mener noe, da skal vi helst nikke og være enig. Selv om det aldri så mye er feil. Vi skal ikke tenke selv her i landet, det kan oppfattes som farlig. Tull. Mange som tenker annerledes i Norge og som fortsatt blir akseptert. Dersom du blir utstøtt av andre er det kanskje en ide å se på seg selv, og ikke alle andre. I noen tilfeller er det greit å holde meningene sine for seg selv, politiske korrekte eller ei Anonymkode: 85843...41b 6
Gothminister Skrevet 18. september 2016 #17 Skrevet 18. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tull. Mange som tenker annerledes i Norge og som fortsatt blir akseptert. Dersom du blir utstøtt av andre er det kanskje en ide å se på seg selv, og ikke alle andre. I noen tilfeller er det greit å holde meningene sine for seg selv, politiske korrekte eller ei Anonymkode: 85843...41b Det kommer helt an på hva man tenker i ulike saker. Går man i mot islam og innvandring, så er det ikke akseptert.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #18 Skrevet 18. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tull. Mange som tenker annerledes i Norge og som fortsatt blir akseptert. Dersom du blir utstøtt av andre er det kanskje en ide å se på seg selv, og ikke alle andre. I noen tilfeller er det greit å holde meningene sine for seg selv, politiske korrekte eller ei Anonymkode: 85843...41b Tull og tøys. Her til lands blir man utstøtt, om man er uheldig og si sinoe mening. Ser jo bare det i din kommentar. Du tåler jo ikke at noen har andre meninger en deg. Anonymkode: c5110...d26
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #19 Skrevet 18. september 2016 2 minutter siden, Gothminister skrev: Det kommer helt an på hva man tenker i ulike saker. Går man i mot islam og innvandring, så er det ikke akseptert. Virkelig? For de fleste på jobben min og i familien min liker ikke masseinnvandring og syns at de burde tilpasse seg norsk kultur. For meg virker det som om dette er noe majoriteten tenker. Kanskje det er måten du formulerer deg på som skape motstand. Av og til er det en selv det er noe galt med, ikke alle andre 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys. Her til lands blir man utstøtt, om man er uheldig og si sinoe mening. Ser jo bare det i din kommentar. Du tåler jo ikke at noen har andre meninger en deg. Anonymkode: c5110...d26 Hvor har jeg utstøtt noen som har en annen mening enn meg? Dette er er bare desperat argumentasjon som ikke henger på greip om man tenker seg om noen sekunder. Jeg utstøter ikke mennesker grunnet meningene deres, jeg gjør de når de kommer med slik en tåpelig defensiv argumentasjon som sitert. Så ja, om du sier så tåpelige ting som dette i virkeligheten, så skjønner jeg du er utstøtt Anonymkode: 85843...41b 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #20 Skrevet 18. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys. Her til lands blir man utstøtt, om man er uheldig og si sinoe mening. Ser jo bare det i din kommentar. Du tåler jo ikke at noen har andre meninger en deg. Anonymkode: c5110...d26 Det blir man jo ikke. Når du er med i en gruppe mennesker som har èn felles interesse de liker å snakke om (i tilfellet du beskriver er denne interessen å sladre om andre), og du gjentatte ganger viser at du ikke er interessert i å snakke om dette, så er det jo ikke rart at de ikke tar deg med. En gruppe hesteinteresserte som samles for å snakke om hest, vil sikkert ikke ha med en person som overhodet ikke interesserer seg for hestesnakk heller, uten at dette betyr at de "ikke tåler at andre sier sin mening". Det handler jo bare om at de føler du ikke deler deres interesse, og ikke er der av samme årsak som de andre. Det er fint å si ifra at man ikke liker sladder og ondsinnede rykter, og det er absolutt en bra ting. Finn deg heller venner med interesser som sammenfaller mer med dine egne. Anonymkode: e9a00...e1e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå