AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Jeg har nylig fått meg katt, og ved juletider kommer jeg til å trenge kattevakt til ham. Jeg har egentlig ingen venner som jeg kan be om å reise en times tid for å se innom ham, så da må jeg gjøre det på en annen måte. Så langt har jeg tre alternativer: 1. Betale profesjonelle. Ulempen er at det blir dyrt, fordelen at de nettopp er profesjonelle. 2. Henge opp lapp i oppgangen og spørre om noen naboer er interessert i å stille opp. Ulempen er at jeg helst vil unngå å ha kontakt med naboer samt at jeg ikke vet hvor pålitelige de er, fordelen er at det vil være minimalt med stress for kattevakten å stikke innom, og det blir billigere enn en proff vakt. 3. Annonsere etter en ungdom i nabolaget som kunne tenke seg å gjøre det for en liten slant. Ulempen er igjen dette med pålitelighet, fordelen at det ikke forplikter sosialt samt prisen. Noen tanker? Hva ville dere gjort? Eller hva gjør dere, hvis det finnes noen her som ikke har venner eller familie som kan ta seg av det? Et eventuelt fjerde alternativ er å ta ham med på juleferie, men det vil nok tross alt bli mer stressende for ham enn å være alene noen dager med tilsyn av fremmede. Anonymkode: 76146...c6e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Jeg hadde taklet ekstremt dårlig at villt fremmede hadde gått inn i leiligheten min, og jeg ville hvertfall ikke overlatt min kjære dyr til folk som jeg ikke aner om er pålitelig eller ei. Da hadde jeg bare gått å bekymret meg hele ferien. Kjenner du ingen på stedet du bor som kan passe? En kollega for eksempel? Betale bør du gjøre uansett tenker jeg, det er nå et bryderi selv om man ikke må reise så langt for å gjøre det Anonymkode: ddd4b...536 1
skruf Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Vi har ei koselig gammel dame som nabo, hun bruker å passe kattene når vi er ute på tur Fungerer veldig fint, hun får nøkkelen også passer hun kattene og vanner blomstrene. Og tar inn posten. Hun vil ikke ha betalt for det, så jeg bruker alltid å kjøpe ei flaske vin, blomster eller en god bodylotion eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Hva med kennel?? Hadde ikke stolt på at fremmede skulle gå inn i min leilighet. En katt har helt klart best å av få være i vante omgivelser, men den tar ikke skade av om du tar han med på ferie. Anonymkode: 56cfc...bb1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 Tror jeg hadde satset på profesjonell kattepasser, på tross av prisen. Tror det er tryggest både for deg og katten. Profesjonelle har et rykte å ta vare på, så jeg tror det er mindre sjanse for at de finner på noe tull. Jeg ville ikke valgt en tilfeldig person via annonse. Vet aldri hva slags mennesker de er, om de er slemme med katten eller om de snoker i sakene dine. Heller en nabo da! Anonymkode: f9ab0...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 Da jeg studerte hadde jeg 6 timers kjøretur hjem til foreldrene mine når jeg reiste hjem til jul eller ferier. Kattene mine hatet å kjøre bil, men jeg tok de med. Det går, de mjauer en del i begynnelsen, så roer de seg Anonymkode: 63220...49c 1
Gjest Magnifiq Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 Ville unngått kattepensjonat.. Satset på en nabo.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 Jeg ville tatt med katten om det er en mulighet. Heller det en å la folk valse inn i huset når man ikke kjenner de å ikke har den minste anelse om hvordan de behandler katten. Anonymkode: 3d7ac...9d4
Million Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 Av de alternativene du lister opp, ville jeg aldri gått for fremmede som skal låse seg inn i leiligheten min. Uff, får grøssninger av å tenke på det! Enten tar du den med deg (beste alternativet slik jeg ser det), eller så leverer du den inn på et kattepensjonat og lar proffene ta seg av den i noen dager. Men du bør bestemme deg fort og bestille plass allerede nå, for det fylles fort opp i slike typiske fri- og ferieperioder. Ta den med deg, du Jeg tror det vil gå helt fint.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 Er det langt du skal reise? Jeg tror også jeg hadde prøvd å ta med katten. De fleste takler dette helt fint. Anonymkode: ddd4b...536
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 Takk for svar, alle sammen! Huff, ja, det er nok for ubehagelig å la fremmede låse seg inn i leiligheten min. Pus trenger for så vidt og litt stell av kroppen sin, og jeg liker ikke tanken på at han skal bli skremt av en fremmed som kommer og tafser på ham for så å etterlate ham helt alene igjen. Jeg skal omtrent 25 mil. Grunnen til at jeg kvier meg ekstra for å ta ham med, er at det allerede er to katter i barndomshjemmet mitt, og den ene av dem er temmelig hard mot inntrengere. Det er jo trist om han skal tilbringe flere dager på enerom mens vi er på tur, men kanskje bedre likevel. Han skrek og jamret seg gjennom de to første nettene han bodde her, og jeg synes det er trist å tenke på at han må oppleve det samme igjen for en liten juleferie. Pensjonat tør jeg heller ikke, på grunn av uroen hans. Søren også. Bekymringer, bekymringer. Anonymkode: 76146...c6e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016 Jeg trengte pass til min pus i sommer.La ut annonse på kjøp/salg side på facebook i god tid før jeg skulle reise. Ble kontaktet av en ung jente(15 år) som hadde katter selv og derfor erafring.Jeg og pus møtte henne flere ganger før jeg skulle dra og den fungerte veldig bra. Da fikk pus være hjemme i sine vante omgivelser og fikk kos,vann mat minst 2 ganger om dagen Anonymkode: e2e20...b6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå