Gå til innhold

Kalles det overgrep

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg som barn ble overfalt av bestefaren til en venninne jeg hadde da.Han dro ned strømpebuksa mi og sa at han ville ha meg til kjærest.Han ville gjennomføre et samleie men sa du er litt ung enna men tokk på meg nede til og onanerte til han kom.Hva kalles dette overgrepet.Jeg var ca 9 år og har fortrengt det i ca 20 år.Har bestandig vist det var noe som har skjedd plutselig falt bitene på plass som voksen.Jeg husker at det skole året som jeg begynte 4 klasse husker jeg ikke noe om fungerte ikke faglig.En lærer trudde jeg var bare dum sa hun til andre.Men jeg har klart å fullført videregående og høyere skole som voksen.Er litt lei meg av og til fordi barndommen min ble ødelagt og har mistet mye grunnleggende på skolen.

Anonymkode: c2571...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig leit at du har opplevd dette. Det er et klart seksuelt overgrep du har blitt utsatt for. Det er kanskje lett å si dette, men du MÅ få hjelp til å bearbeide dette, og anmelde dersom det er mulig. Så bra at du har klart deg som voksen og fått en utdannelse! Det skal du være stolt av. Og en ting til, det var ikke din feil og DU skal ikke skamme deg over dette.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror de har tatt bort foreldelsestiden på seksuelle overgrep. Dette kan du anmelde.

Anonymkode: 55a16...a78

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de har tatt bort foreldelsestiden på seksuelle overgrep. Dette kan du anmelde.

Anonymkode: 55a16...a78

Ja hvis denne mannen har levd enna så skulle jeg ha gjort det.Men venninna mi ble misbrukt av bestefaren sin hun fortalte meg det når vi var  barn. Var ikke noe folk snakket om når jeg vokste opp.

Skrevet
18 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Det var en spøk, chill

Ja, jævlig morsom du. Er det en ting man ikke spøker med, så er det overgrep.

Anonymkode: af611...fe5

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jævlig morsom du. Er det en ting man ikke spøker med, så er det overgrep.

Anonymkode: af611...fe5

Nå synes jeg du overreagerer.

Skrevet

Kjære deg. Veldig lei meg for det du har blitt utsatt for. Dette var helt klart et overgrep, og noe som aldri skulle ha skjedd. Jeg skulle ønske jeg kunne å tilbake i tid og hindre at det skjedde med deg, men det kan jeg dessverre ikke. Ikke du heller. Men-du kan reise deg igjen, og du kan fortsatt få et godt liv!

Jeg kjenner så mange flotte mennesker som har blitt utsatt for overgrep, som har hatt det tungt, men som står oppreist, som kommer seg.. Noen ganger er det tyngste det å¨faktisk innse-tro på-at ja, det har skjedd! Å sørge over det som gikk tapt, kanskje finne igjen barnlige gleder man gikk glipp av den gangen. Grunnen til at jeg skriver dette er ikke for å bagatellisere det du har opplevd, men for å gi håp. Både til deg og andre som har opplevd det samme.

Ta kontakt med støttesenter i din kommune/ditt fylke eller fastlegen og prat med noen om det. Ønsker deg alt godt.

-Fra en som har vært der selv <3

Anonymkode: a434c...5d6

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som barn ble overfalt av bestefaren til en venninne jeg hadde da.Han dro ned strømpebuksa mi og sa at han ville ha meg til kjærest.Han ville gjennomføre et samleie men sa du er litt ung enna men tokk på meg nede til og onanerte til han kom.Hva kalles dette overgrepet.Jeg var ca 9 år og har fortrengt det i ca 20 år.Har bestandig vist det var noe som har skjedd plutselig falt bitene på plass som voksen.Jeg husker at det skole året som jeg begynte 4 klasse husker jeg ikke noe om fungerte ikke faglig.En lærer trudde jeg var bare dum sa hun til andre.Men jeg har klart å fullført videregående og høyere skole som voksen.Er litt lei meg av og til fordi barndommen min ble ødelagt og har mistet mye grunnleggende på skolen.

Ja. 

Du kan kontakte mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS. Håper det blir bedre:)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Veldig lei meg for det du har blitt utsatt for. Dette var helt klart et overgrep, og noe som aldri skulle ha skjedd. Jeg skulle ønske jeg kunne å tilbake i tid og hindre at det skjedde med deg, men det kan jeg dessverre ikke. Ikke du heller. Men-du kan reise deg igjen, og du kan fortsatt få et godt liv!

Jeg kjenner så mange flotte mennesker som har blitt utsatt for overgrep, som har hatt det tungt, men som står oppreist, som kommer seg.. Noen ganger er det tyngste det å¨faktisk innse-tro på-at ja, det har skjedd! Å sørge over det som gikk tapt, kanskje finne igjen barnlige gleder man gikk glipp av den gangen. Grunnen til at jeg skriver dette er ikke for å bagatellisere det du har opplevd, men for å gi håp. Både til deg og andre som har opplevd det samme.

Ta kontakt med støttesenter i din kommune/ditt fylke eller fastlegen og prat med noen om det. Ønsker deg alt godt.

-Fra en som har vært der selv <3

Anonymkode: a434c...5d6

Jeg er godt voksen no, men føler at jeg blir litt trist når jeg tenker på barndom og ungdoms år som ble vanskelig .Bare en god venninne vet hva som skjedde som barn.Jeg har kommet meg bra er lykkelig no men for av og til ned turer. 

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn og svar til dette.

ninuska_, adm

• Liker 1
Gjest Sjørøveren
Skrevet

Kjipt at du måtte oppleve det. Opplevde selv ei barnevakt som tok meg på fersken når jeg tok på meg selv og kom å "hjalp meg" og skulle lære meg å runke/kose med meg selv. Gikk ikke så veldig innpå meg. Men når jeg ble tenåring så skjønte jeg at det hun hadde gjort ikke var greit. Litt creepy å tenke på. 

Håper du klarer å leve så normalt så mulig og ikke la fortiden ta overhånd og ødelegge deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...