Gå til innhold

Mistenker mobbing-noen med erfaring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei nydelig datter på 4 år med er flott smil, masse omsorg og kjærlighet og en stor dose latter og humor.  Hun er (dessverre) ingen prinsessejente,liker best fotballklær eller supermann dere skjønner. Hun er ei beskjeden jente sosialt sett og synes det er utfordrende med nederlag eller motstand gjentatte ganger.  Fysisk og språklig har hun ingen sperrer i så måte.  Hun er høyere enn snittet for sin alder.  

Vi har siden oppstart i bhg ved 1-års alder opplevd staig skifte av voksne. Dette har forfulgt oss og vi har vært i kontakt med styrer i bhg med våre syndpkt og blitt positivt møtt. 

De siste 3 ukene har vår datter blitt mye mer sliten,fått dårlig appetitt og gråter mye ved levering.  Hun forteller hjemme om episoder hvor hun er utelatt fra leken og hvor hun har fått kommentarer som "du får ikke komme i bursdag hvis du ikke har frost kjole ", eller Gå bort, vi vil leke i fred " vår datter beg noen ganger å gråte og da er tilbakemelding ar gråten ødelegger leken til disse jentene. I dag brukte vår datter ordet erter-drt har vi aldri brukt i dette huset.

Vi venter på svar fra lege i fht evnt mangelstoffer,og vi venter på tidspkt til samtale vi har bedt om i bhg. Noen som har erfaring med sånt? Kan det løses med så små barn? Vi er stadig bekymret for Jenta vår og det påvirker familien.  Gråter faktisk mens jeg skriver dette...😂😂

Anonymkode: 0c14c...4c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er mye lettere å løse med små barn enn med store barn. Ta det opp uten å vent på samtale, men be om å få fem minutte, når du leverer/ henter og si konkret hva jenta sier og hvordan dere opplever henne. Det er ingenting å vente med! 

Det er alltids en eller annen i ungeflokken som forsøker å styre de andre og ofte er de glupe nok til å unngå å komme med stygge kommentarer som gjør at andre føler seg utestengt, mens de voksne hører. 

Har vært borte i at det bare skulle en runde med samtale med det mobbende barnet og etterløpere, før det bedret seg dramatisk og den fornærmede part ble mye gladere bare i løpet av et par dager. 

Når vi stopper slike barn allerede på et tidlig stadium, så kan det tenkes at en redder mange fra å bli utsatt for mobbing i både barnehage, skole og jobb,mde neste 60 årene. 

Endret av absinthia
  • Liker 3
Skrevet

Dette må du ta opp allerede mandag! Slike kommentarer er ikke ok, og hvis det er noe tak i barnehagen så tar de det veldig alvorlig. Du gjør både datteren din og de andre jentene en tjeneste ved at dette løses.

Og du, det er ikke "dessverre" at jenta di ikke liker kjoler og prinsesser, det tyder på at hun er trygg nok til å tenke selv og være seg selv. :) 

• Liker 4
Skrevet

Kan legge til at jeg ikke har erfaring fra din side av saken, men vi har opplevd å få beskjed om at vår datter hadde kommet med en stygg kommentar til et annet barn. Er veldig glad for at barnehagen tok det opp med oss med én gang, så fikk vi tatt tak i det før det ble utestenging eller flere kommentarer. Det er like viktig for oss at barna våre ikke blir mobbere som at de ikke blir mobbet, og slik håper jeg de fleste foreldre tenker.

• Liker 3
Skrevet

Som forelder hadde jeg satt stor pris på at du tok en samtale med meg direkte i tillegg til barnehagen. Dette hadde jeg ikke ønsket at mitt barn skulle gjøre(eller bli utsatt for selv, kanskje har de denne "leken" også mot hverandre). 

Si ifra til barnehage, FAU og foreldre om dette er mitt innspill.

Anonymkode: 4aab1...263

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ei nydelig datter på 4 år med er flott smil, masse omsorg og kjærlighet og en stor dose latter og humor.  Hun er (dessverre) ingen prinsessejente,liker best fotballklær eller supermann dere skjønner. Hun er ei beskjeden jente sosialt sett og synes det er utfordrende med nederlag eller motstand gjentatte ganger.  Fysisk og språklig har hun ingen sperrer i så måte.  Hun er høyere enn snittet for sin alder.  

Vi har siden oppstart i bhg ved 1-års alder opplevd staig skifte av voksne. Dette har forfulgt oss og vi har vært i kontakt med styrer i bhg med våre syndpkt og blitt positivt møtt. 

De siste 3 ukene har vår datter blitt mye mer sliten,fått dårlig appetitt og gråter mye ved levering.  Hun forteller hjemme om episoder hvor hun er utelatt fra leken og hvor hun har fått kommentarer som "du får ikke komme i bursdag hvis du ikke har frost kjole ", eller Gå bort, vi vil leke i fred " vår datter beg noen ganger å gråte og da er tilbakemelding ar gråten ødelegger leken til disse jentene. I dag brukte vår datter ordet erter-drt har vi aldri brukt i dette huset.

Vi venter på svar fra lege i fht evnt mangelstoffer,og vi venter på tidspkt til samtale vi har bedt om i bhg. Noen som har erfaring med sånt? Kan det løses med så små barn? Vi er stadig bekymret for Jenta vår og det påvirker familien.  Gråter faktisk mens jeg skriver dette...😂😂

Anonymkode: 0c14c...4c7

Barnevernet kan gi hjelp og veiledning-trekk inn barnehagen også!

Anonymkode: 066d9...3b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...