Hengebuksvinet Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Vise at de fleste av oss er oppegående mennesker, som klarer å åpne hjertet vårt for de nydelige barna til mannen? Som i hverdagen behandler alle barna i hjemmet likt, og som stiller opp for barna der det er naturlig. - Selvsagt er alle barna på familiebildet. - Selvsagt er døren alltid åpen for alle barna. - Selvsagt er jeg med og oppdrar dem. - Selvsagt prøver jeg ikke å spille mor av banen (ved å presse meg inn på foreldremøter eller nekte henne å kommunisere med far). Ble rett og slett lei meg da jeg leste følgende her inne: "Stebarnet er familiens vorte". Hadde jeg kunnet valgt om igjen i livet mitt, hadde jeg aldri villet vært uten stebarna. Praktisk sett hadde det nok vært enklere med bare våre, men gud så mye kjedeligere. 33
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 De fleste av dere er sikkert greie, men er en del rabiate stemødre på dette forumet. De er så ille at man blir kvalm. Anonymkode: 2bdb3...804 13
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Jeg er stemor og forstår stemødre som har utfordringer og har behpv for utblåsning av og til. Å være stemor er en veldig vanskelig rolle fordi det er så lett å trø feil. Jeg ble fort glad i mitt stebarn, hvorpå mor skapte et helvete uten like for far og meg. Ikke skille jeg få lov til å gjøre NOE med hennes barn, for jeg hadde da ingenting med barnet å gjøre. Så jeg tonet ned min rolle og lot far gjøre det meste. Stell, legging, levering og henting, lage mat, kjøpe ting til etc ble kun fars oppgaver. Men hva gjorde det med relasjonen? Har null til overs for mitt stebarn i dag. Hun er mer irritasjon enn glede og det føles som om vi får en fremmed i hus annenhver helg. Det er tungt å ha fått restriksjoner og at jeg var dum nok til å respektere mora. Det ødela forholdet jeg hadde til mitt stebarn. Snu trenden? Se heller på hvorfor stemødre sliter og blir frustrerte. Hadde jeg kunne velge i 2012, ville jeg aldri vært stebarnet foruten. I 2016 er jeg nå hos min mor for helgen, mens stebarnet er hos sin far. Måtte ha en helg uten. Å se henne en gang i måneden holder for meg i denne omgang. Det er synd, men slik har det blitt. Ja, jeg kunne sikkert jobbet for å bygge relasjon igjen, men jeg gidder ikke mer krangling mellom mora og min mann, bare fordi jeg skulle være så fæl og dra på senteret for å handle litt klær med stebarnet. Hun var så glad i meg..... Så det er synd, men her kunne mor møtt meg på en annen måte. Så mødre burde også prøve å snu trenden! Anonymkode: add70...d57 18
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er stemor og forstår stemødre som har utfordringer og har behpv for utblåsning av og til. Å være stemor er en veldig vanskelig rolle fordi det er så lett å trø feil. Jeg ble fort glad i mitt stebarn, hvorpå mor skapte et helvete uten like for far og meg. Ikke skille jeg få lov til å gjøre NOE med hennes barn, for jeg hadde da ingenting med barnet å gjøre. Så jeg tonet ned min rolle og lot far gjøre det meste. Stell, legging, levering og henting, lage mat, kjøpe ting til etc ble kun fars oppgaver. Men hva gjorde det med relasjonen? Har null til overs for mitt stebarn i dag. Hun er mer irritasjon enn glede og det føles som om vi får en fremmed i hus annenhver helg. Det er tungt å ha fått restriksjoner og at jeg var dum nok til å respektere mora. Det ødela forholdet jeg hadde til mitt stebarn. Snu trenden? Se heller på hvorfor stemødre sliter og blir frustrerte. Hadde jeg kunne velge i 2012, ville jeg aldri vært stebarnet foruten. I 2016 er jeg nå hos min mor for helgen, mens stebarnet er hos sin far. Måtte ha en helg uten. Å se henne en gang i måneden holder for meg i denne omgang. Det er synd, men slik har det blitt. Ja, jeg kunne sikkert jobbet for å bygge relasjon igjen, men jeg gidder ikke mer krangling mellom mora og min mann, bare fordi jeg skulle være så fæl og dra på senteret for å handle litt klær med stebarnet. Hun var så glad i meg..... Så det er synd, men her kunne mor møtt meg på en annen måte. Så mødre burde også prøve å snu trenden! Anonymkode: add70...d57 Herregud skjerp deg! Anonymkode: b2e26...266 16
Hengebuksvinet Skrevet 17. september 2016 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2016 Du over. Dette høres jo bare veldig, veldig trist ut. Selvsagt er det ille at mor lager styr, men blir det noe bedre av at du kobler deg selv helt ut av familien? Husk. Du har bare et liv, vil du kaste det bort på å leve i en disfunksjonell familiesituasjon? 11
Tanuki Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste av dere er sikkert greie, men er en del rabiate stemødre på dette forumet. De er så ille at man blir kvalm. Anonymkode: 2bdb3...804 Nok av rabiate biomødre her og. 7
Tanuki Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 27 minutter siden, SS skrev: Vise at de fleste av oss er oppegående mennesker, som klarer å åpne hjertet vårt for de nydelige barna til mannen? Som i hverdagen behandler alle barna i hjemmet likt, og som stiller opp for barna der det er naturlig. - Selvsagt er alle barna på familiebildet. - Selvsagt er døren alltid åpen for alle barna. - Selvsagt er jeg med og oppdrar dem. - Selvsagt prøver jeg ikke å spille mor av banen (ved å presse meg inn på foreldremøter eller nekte henne å kommunisere med far). Ble rett og slett lei meg da jeg leste følgende her inne: "Stebarnet er familiens vorte". Hadde jeg kunnet valgt om igjen i livet mitt, hadde jeg aldri villet vært uten stebarna. Praktisk sett hadde det nok vært enklere med bare våre, men gud så mye kjedeligere. hallo, det er haugevis av tråder hvor nettop STEmødre blir nektet å ta del i oppdragelsen av stebarn, som de bor med, nettop fordi biomor/eksen nekter dem det. Mitt inntrykk er ikke at stemødre ikke vil ta del i oppdragelse, men at de ikke får lov. 9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 6 minutter siden, SS skrev: Du over. Dette høres jo bare veldig, veldig trist ut. Selvsagt er det ille at mor lager styr, men blir det noe bedre av at du kobler deg selv helt ut av familien? Husk. Du har bare et liv, vil du kaste det bort på å leve i en disfunksjonell familiesituasjon? Det er kun annenhver helg, så det går greit. Selvsagt skulle jeg ønske det var annerledes og at mor lot meg få bli en stor deøkning av barnets liv. La sin egen sjalusi til side og så barnets beste. Men... Slik ble det ikke og jeg kan angre på at jeg ble sammen med og fikk barn med en mann som har en uheldig eks som mor til første barnet. Anonymkode: add70...d57
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #9 Skrevet 17. september 2016 2 minutter siden, Tanuki skrev: hallo, det er haugevis av tråder hvor nettop STEmødre blir nektet å ta del i oppdragelsen av stebarn, som de bor med, nettop fordi biomor/eksen nekter dem det. Mitt inntrykk er ikke at stemødre ikke vil ta del i oppdragelse, men at de ikke får lov. Nettopp. Man skal bøye seg for hvert minste krav, men våger man å stille krav tilbake, da blir det månelyst gitt! Gud forby om stemor skal prøve å ha inflytelse på hva som forgår i hennes hus.. Anonymkode: 69a0c...c26 6
Hengebuksvinet Skrevet 17. september 2016 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2016 Et øyeblikk siden, Tanuki skrev: hallo, det er haugevis av tråder hvor nettop STEmødre blir nektet å ta del i oppdragelsen av stebarn, som de bor med, nettop fordi biomor/eksen nekter dem det. Mitt inntrykk er ikke at stemødre ikke vil ta del i oppdragelse, men at de ikke får lov. Selvsagt har jeg også spist noen kameler og dromedarer mothårs, men min erfaring er at om man er raus og hyggelig selv, så får man ofte mer velvilje tilbake. Her ville gjerne mor legge føringer for det meste som skjedde i fars hjem, og måtte ha litt hjelp til å forstå at den tid er over. Nå uttaler jeg meg ikke om din situasjon, men som lærer ser jeg dessverre at det er sjelden bare en som er skyld i konflikten. Dere skulle bare visst hvor mange barn som sliter pga vanskelige og egoistiske foreldre. 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #11 Skrevet 17. september 2016 Nå bør kvinnfolk heller tenke nøye over om de virkelig vil bli gravid med denne mannen. Eller er det ok med alle bruddene? 50% barn bor deltid eller alene med ene forelderen. Dette dystre tall. Hvorfor få barn nå de går fra mannen-kvinnen innen første leveår til barnet. Så kommer sjauen og sjalusien. Nye kjærester inn og barnet får enda mer trøblete hverdag. Nei hold sammen dere som har barnet. Da er problemet løst. Rart ikke menn lager tråder om onde stefedre. De får jo en annen mannsfigur til sine barn de og. Hvorfor klager ikke de? Anonymkode: add8e...b52 2
Hengebuksvinet Skrevet 17. september 2016 Forfatter #12 Skrevet 17. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kun annenhver helg, Men uansett. Det er jo familien din som er splittet. Tenk om du om 5 år bare så dine egne barn annenhver helg, og at din nye mann da reiste bort fordi han ikke orket å være sammen med barna. For meg hadde dette scenarioet vært så trist at jeg hadde slitt med å takle hverdagen. Unner du virkelig mannen din dette? 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #13 Skrevet 17. september 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er stemor og forstår stemødre som har utfordringer og har behpv for utblåsning av og til. Å være stemor er en veldig vanskelig rolle fordi det er så lett å trø feil. Jeg ble fort glad i mitt stebarn, hvorpå mor skapte et helvete uten like for far og meg. Ikke skille jeg få lov til å gjøre NOE med hennes barn, for jeg hadde da ingenting med barnet å gjøre. Så jeg tonet ned min rolle og lot far gjøre det meste. Stell, legging, levering og henting, lage mat, kjøpe ting til etc ble kun fars oppgaver. Men hva gjorde det med relasjonen? Har null til overs for mitt stebarn i dag. Hun er mer irritasjon enn glede og det føles som om vi får en fremmed i hus annenhver helg. Det er tungt å ha fått restriksjoner og at jeg var dum nok til å respektere mora. Det ødela forholdet jeg hadde til mitt stebarn. Snu trenden? Se heller på hvorfor stemødre sliter og blir frustrerte. Hadde jeg kunne velge i 2012, ville jeg aldri vært stebarnet foruten. I 2016 er jeg nå hos min mor for helgen, mens stebarnet er hos sin far. Måtte ha en helg uten. Å se henne en gang i måneden holder for meg i denne omgang. Det er synd, men slik har det blitt. Ja, jeg kunne sikkert jobbet for å bygge relasjon igjen, men jeg gidder ikke mer krangling mellom mora og min mann, bare fordi jeg skulle være så fæl og dra på senteret for å handle litt klær med stebarnet. Hun var så glad i meg..... Så det er synd, men her kunne mor møtt meg på en annen måte. Så mødre burde også prøve å snu trenden! Anonymkode: add70...d57 Hvis msnnen din hadde visst at du ikke har noe til overs for stedattera di, så hadde hsn nok dumpet deg asap! Vær ærlig med hsn fu, ekle dame!! Anonymkode: 691a7...164 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #14 Skrevet 17. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis msnnen din hadde visst at du ikke har noe til overs for stedattera di, så hadde hsn nok dumpet deg asap! Vær ærlig med hsn fu, ekle dame!! Anonymkode: 691a7...164 Han vet det og forstår det. Han synes det er trist, men han selv slet med å ha barnet en periode, fordi mor skapte så ekstremt mye styr og utfordringer for han også. Selv om relasjonen mellom meg og stebarnet har blitt slik, kjempet jeg hardt for at at mannen ikke skule gi opp og har støttet opp under samvær hele veien. Mor ønsket far helt ut av barnets liv, men tapte. Samtidig tapte også barnet og jeg mye på veien. Når en mor sverter stemor og stebarnet begynner å si "mamma sier at du ikke skal/kan/får lov til/bare pappa skal".. etc, så er det ikke mye enkelt å forklare et barn at mora er ei sjalu kjerring. For det gjør man ikke som voksen. Denne helga tror stebarnet at jeg og babyen er bortreist av logiske grunner, og at hun og pappa skal få en HEL helg baaaare de to. Men ha, generelt merkes det at det at jeg trakk meg vekk har skapt avstand mellom oss og at det ikke lenger er naturlig at jeg synger for henne før hun skal sove. Det er en rutine jeg tror vi begge savner. Men etter alt som har vært, blir det bare kleint og det vi hadde er for sent å fikse. Jævla bitre mødre...... Anonymkode: add70...d57 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #15 Skrevet 17. september 2016 1 time siden, SS skrev: Vise at de fleste av oss er oppegående mennesker, som klarer å åpne hjertet vårt for de nydelige barna til mannen? Som i hverdagen behandler alle barna i hjemmet likt, og som stiller opp for barna der det er naturlig. - Selvsagt er alle barna på familiebildet. - Selvsagt er døren alltid åpen for alle barna. - Selvsagt er jeg med og oppdrar dem. - Selvsagt prøver jeg ikke å spille mor av banen (ved å presse meg inn på foreldremøter eller nekte henne å kommunisere med far). Ble rett og slett lei meg da jeg leste følgende her inne: "Stebarnet er familiens vorte". Hadde jeg kunnet valgt om igjen i livet mitt, hadde jeg aldri villet vært uten stebarna. Praktisk sett hadde det nok vært enklere med bare våre, men gud så mye kjedeligere. Mener du at hvis Ari Michael Behn tar inn en ny partner, så skal hun bohemen bli de tre prinsessebarnas nye mor? Anonymkode: 4eb4a...65f 1
Hengebuksvinet Skrevet 17. september 2016 Forfatter #16 Skrevet 17. september 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at hvis Ari Michael Behn tar inn en ny partner, så skal hun bohemen bli de tre prinsessebarnas nye mor? Anonymkode: 4eb4a...65f Hvor skriver jeg at jeg vil bli deres nye mor? De har jo alt en mor:) 1
xinnia Skrevet 18. september 2016 #17 Skrevet 18. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Han vet det og forstår det. Han synes det er trist, men han selv slet med å ha barnet en periode, fordi mor skapte så ekstremt mye styr og utfordringer for han også. Selv om relasjonen mellom meg og stebarnet har blitt slik, kjempet jeg hardt for at at mannen ikke skule gi opp og har støttet opp under samvær hele veien. Mor ønsket far helt ut av barnets liv, men tapte. Samtidig tapte også barnet og jeg mye på veien. Når en mor sverter stemor og stebarnet begynner å si "mamma sier at du ikke skal/kan/får lov til/bare pappa skal".. etc, så er det ikke mye enkelt å forklare et barn at mora er ei sjalu kjerring. For det gjør man ikke som voksen. Denne helga tror stebarnet at jeg og babyen er bortreist av logiske grunner, og at hun og pappa skal få en HEL helg baaaare de to. Men ha, generelt merkes det at det at jeg trakk meg vekk har skapt avstand mellom oss og at det ikke lenger er naturlig at jeg synger for henne før hun skal sove. Det er en rutine jeg tror vi begge savner. Men etter alt som har vært, blir det bare kleint og det vi hadde er for sent å fikse. Jævla bitre mødre...... Anonymkode: add70...d57 Veldig voksent å straffe barnet...! 9
Eustoma Skrevet 18. september 2016 #18 Skrevet 18. september 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du at hvis Ari Michael Behn tar inn en ny partner, så skal hun bohemen bli de tre prinsessebarnas nye mor? Hun blir barnas stemor og en naturlig del av livet deres. Det er vel det denne tråden handler om. Forøvrig er det litt spesielt å dømme en evt fremtidig partner. hun bohemen; hva mener du med det? 4
Rotemor Skrevet 18. september 2016 #19 Skrevet 18. september 2016 11 timer siden, Tanuki skrev: Nok av rabiate biomødre her og. Man er ikke biomor. Man er mor eller ikke mor. Slike uttrykk er bare provoserende. Man trenger ikke gi tilnavn til kvinner i et forsøk på å dementere deres rolle eller heve sin egen. 6
Tanuki Skrevet 18. september 2016 #20 Skrevet 18. september 2016 1 minutt siden, Rotemor skrev: Man er ikke biomor. Man er mor eller ikke mor. Slike uttrykk er bare provoserende. Man trenger ikke gi tilnavn til kvinner i et forsøk på å dementere deres rolle eller heve sin egen. Skrev biomor for å ha det klart at jeg ikke mente STEmor, ta det med ro. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå