Gå til innhold

Finnes det et akkut sted å bo/overnatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en litt lei situasjon. Det er ikke et nødstilfelle slik at jeg frykter for mitt eget liv eller noe. Men jeg har valgt å leie hos helt feile folk. Jeg frykter mest for at verdisaker og slik skal bli frastjålet, ødelagt og så videre. Jeg har ikke mulighet til å låse rommet mitt ordentlig eller føle meg trygg. Er helt alene i en storby, ingen familie eller venner jeg kan være hos.

Vet noen om et billig alternativ. Jeg fikk ikke studentbolig så har ikke mulighet der. Går det an å leie en garasje til å ha tingene sine i, de er ganske billig til 1000-1500kr måneden i forhold til husleie. Men de fleste steder må man binde seg i minst 3 måneder. Er det steder man kan overnatte til man finner et nytt sted å bo eller noen som har noe tips? Har ikke råd til hotell i flere dager. Hva gjør man egentlig?

Anonymkode: bcaed...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lei et lager, ikke en garasje, fukt og sånt vil ødelegge tingene dine. Selvsagt kan du låse døren, det må du få ordnet. Så bør du skaffe deg innboforsikring, så spiller det ingen rolle om noen stjeler det.

Studenbolig får du jo, bare søk på Sogn og Kringsjå. Eller finn noen som framleier. Hvis ikke kan du sove i kjellerne på bygg på Kringsjå Studentby (noen har boder og sånt under, kjenner ei som bodde der). 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en litt lei situasjon. Det er ikke et nødstilfelle slik at jeg frykter for mitt eget liv eller noe. Men jeg har valgt å leie hos helt feile folk. Jeg frykter mest for at verdisaker og slik skal bli frastjålet, ødelagt og så videre. Jeg har ikke mulighet til å låse rommet mitt ordentlig eller føle meg trygg. Er helt alene i en storby, ingen familie eller venner jeg kan være hos.

Vet noen om et billig alternativ. Jeg fikk ikke studentbolig så har ikke mulighet der. Går det an å leie en garasje til å ha tingene sine i, de er ganske billig til 1000-1500kr måneden i forhold til husleie. Men de fleste steder må man binde seg i minst 3 måneder. Er det steder man kan overnatte til man finner et nytt sted å bo eller noen som har noe tips? Har ikke råd til hotell i flere dager. Hva gjør man egentlig?

Anonymkode: bcaed...41c

Du sier du ikke har mulighet til å låse døra ordentlig. Er det fordi det er en innerdør med en slik standardlås som kan låses opp med alt fra nøkkel til kam? I så fall kan det være en ide å kjøpe en innstikkslås. Den fungerer slik at du først låser døra med den vanlige nøkkelen. Deretter stikker du innstikkslåsen inn i nøkkelhullet og låser den, og dermed er det ikke mulig å komme til å låse opp døra med vanlig nøkkel før innstkkslåsen er fjernet igjen. Av erfaring kan jeg si at dette er en helt topp løsning for hybelboere med tvilsomme utleiere! :) 

Med tanke på brannsikkerhet er det ikke en god løsning på kveld/natt når du sover, men i alle fall kan du være temmelig sikker på at ingen låser seg inn når du ikke er hjemme. 

Anonymkode: add9d...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...