Gå til innhold

Det snør!

Fremhevede innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet

Det snør det snør, tiddelibom!!

Tenkte det passet fint å legge dette på "aktuelle saker", for det begynnte å snø her i Bergen i dag, nemlig.

Og som jeg sa i på snikksnakk, så har jeg forferdelig julestemning!! Ble ikke bedre nå kan man trygt si :) Utrolig koselig med snø...

Men så spør jeg:

Tror dere vi her i Norge får sjokk i år også? At vi blir nødt til å se blålys og fortvilte mennesker på TV hver eneste kveld, fordi "snøen og frosten kom så plutselig" at ingen rakk å skifte til vinterdekk?

Jeg er drittlei det samme hver eneste vinter, at folk med bil ikke fatter at her i Norge så skifter årstidene med ganske stor likhet hvert år, og hveeeer vinter vil det før eller siden fryse på.

Vær så snill, ikke ta flere liv enn nødvendig, dere med bil. Skift dekkene deres NÅ!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

hvor snør det ????

Kikker ut , ikke noe snø her :(

Skrevet

Ser ut som det er like for her også. Blir kos når jeg er ferdig på jobb og tulle meg under et pledd forand peisen og lese en god bok. :)

Skrevet

Leste akkurat at snøen kommer til Oslo i kveld. Gleder meg :)

Skrevet

Det er det samme hvert år. Jeg som er fra Nord-Norge, hvor folk skifter dekk i god tid, merker deg veldig godt etter at jeg flyttet til Oslo. Hvert år, på første dag med sne ser man de fortvilte søringene stå i veikanten og skifte dekk 5 minutter før de skulle vært på jobb. Biler sklir av veien i ett sett, kjedekollisjoner og hva verre er. Sneen kommer hvert år, har de ikke innsett det snart? De lærer aldri disse søringene. :roll:

Skrevet

Her snør det heldigvis ikke. La oss håpe det fortsetter sånn.

Skrevet
Det er det samme hvert år. Jeg som er fra Nord-Norge' date= hvor folk skifter dekk i god tid, merker deg veldig godt etter at jeg flyttet til Oslo. Hvert år, på første dag med sne ser man de fortvilte søringene stå i veikanten og skifte dekk 5 minutter før de skulle vært på jobb. Biler sklir av veien i ett sett, kjedekollisjoner og hva verre er. Sneen kommer hvert år, har de ikke innsett det snart? De lærer aldri disse søringene. :roll:

:ler: Det er ganske ille her ja, men det er enda verre med de som bil overrasket av det siste snøfallet på våren. Stort sett kommer det ett sent snøfall som blir borte i løpet av noen dager, og da er det virkelig kaos da :ler:

Skrevet

.. det er vel ikke så rart at de som bruker piggdekk venter med å skifte .. det å kjøre på bar asfalt med piggdekk i "månedsvis" før sneen kommer er kjedelig - men når de varsler sne bør det ikke være så veldig vanskelig å skifte i rett tid..

Synes jo ikke akkurat så veldig synd på dem som står fast med sommerdekk når den første sneen kommer .. men den kommer jo som julekvelden på kjerringa hvert år.

Skrevet

Her e de reine julestemninga! Masse fin kvit sne på trærne å tre minus :) Vakkert sånn som de e nu, men grue mæ litt til fortsetninga, for de blir verre br br br :(

Skrevet

Jippiiiiiiiiiii!

Det snør her i Kristiansand også!!

Jeg ELSKER snø og vinter!!

Trallallaaaaa, skal kjøpe mandariner og pepperkaker i butikken idag og krype under pleddet hjemme, tenen lys og all ting :-)

Skrevet

Her har det snøva i mange dagar. Og eg syns ikkje det er koselig i det heile tatt. Snø snø snø, overalt... :evil:

Kan godt vente til midten av desember i alle fall.

Har ikkje julefølelse heller...

Skrevet

Det va no meldt snø her også, men det har ikke kommet ennå... hmmm... det er litt mer skyet enn det var tidligere i dag, så det kan jo enda komme...

*venter på snøen*

Skrevet

ser ingen snø jeg.... og godt er det!!

vikke ha snø i kveld jeg altså!!! :-?

Gjest Valhalla
Skrevet

Snø....Har hørt rykter om at det aldri legger seg skikkelig her men går over til slafs. Jeg hater slafs

Skrevet

Masse snø i Bodø i dag. Har snødd hele dagen, faktisk.

Dager som denne er jeg glad jeg verken har bil som må måkes eller noe særlig med innkjørsel som må kostes...

Skrevet

Nå har sneen kommet til Oslo også. Tittet akkurat ut vinduet og det er et pent lag på bakken.

Skrevet
Nå har sneen kommet til Oslo også. Tittet akkurat ut vinduet og det er et pent lag på bakken.

:hoppe:

Skrevet
Synes jo ikke akkurat så veldig synd på dem som står fast med sommerdekk når den første sneen kommer .. men den kommer jo som julekvelden på kjerringa hvert år.

Nei, jeg synes heller ikke synd på de.... men det er skikkelig kjipt for alle oss andre som også blir stående pga dem :-x

Og nå er det kaos på veiene her, så jeg sitter på jobb og venter på at ting skal roe seg så det går an å komme seg hjem uten å stå fire timer i kø....

Stjerne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...