Nala Skrevet 17. november 2004 #1 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg og mannen vurderer å kjøpe oss presskanne til te. De er jo så stilige! Men så lurer vi på én ting: Hvor godt holder de teen varm? På butikken sa dama at de ikke holder teen varm så lenge som vanlige tekanner. Hva er deres erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 17. november 2004 #2 Del Skrevet 17. november 2004 Varmen vil ikke holde seg så lenge i tepresskannen, men lenge nok synes jeg. Du kan jo kjøpe en varmer med telys som presskanna kan stå oppå. Jeg for min del drikker aldri mer enn 2 kopper te, og da er den fortsatt varm. Jeg pleier også å ha sukker i presskanna, slik at jeg kan drikke den også når den blir kald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2004 #3 Del Skrevet 17. november 2004 Har en presskanne til te fra Bodum. Den holder ikke så veldig lenge på varmen. Ikke noe lenger enn en vanlig kanne. Jeg kjøpte meg en Tv-kanne, til å helle teen over på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 17. november 2004 #4 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg bruker en kaffe-presskanne fra ikea til te-kanne... har aldri tenkt på hvorvidt teen holdes varm lenge eller ikke...med andre ord holdes den varm lenge nok for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 17. november 2004 #5 Del Skrevet 17. november 2004 Har også bodum presskanne til te og den holder ikke så lenge på varmen. Sikkert lurt med en sånn varmer med telys, søsteren min har en slik og teen holder seg passe varm lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 17. november 2004 #6 Del Skrevet 17. november 2004 Vi har også en Bodumkanne, sånn i glass med plasthåndtak. Har telysvarmer, da holder den seg varm LENGE... Det som går an, er jo å kjøpe kanne først, se om du synes det er greit og så eventuelt kjøpe varmer senere/ønske seg til jul! Varmere får du for eksempel fra Bodum til cirka 200-300 kroner, på Ikea til 50 kroner og på Max20 til, nettopp, 20 kroner. Presskanne til te er genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 17. november 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 17. november 2004 Tusen takk for tilbakemeldinger, dere. Blir nok en Bodum-kanne på oss også. Har sett på ulike utgaver, men har bestemt oss for å gå for den i glass på 1,5 liter :-) Telysvarmer får vi se om vi skaffer oss etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 21. november 2004 #8 Del Skrevet 21. november 2004 Hva er forskjellen på presskanne til kaffe og presskanne til te? Har en fra Bodum til kaffe, kan jeg bruke den til te? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 22. november 2004 #9 Del Skrevet 22. november 2004 Hva er forskjellen på presskanne til kaffe og presskanne til te? Har en fra Bodum til kaffe, kan jeg bruke den til te? Jeg bruker min til te, selv om den er ment til kaffe... Vet ikke forskjellen mellom de to, og har heller ikke opplevd at det er noe problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 22. november 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 22. november 2004 Designet på de to kannene er helt ulikt. Her er den presskanna for te vi har sett oss ut i alle fall. Om det er noe problem å bruke kaffekanna for å presse te aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 22. november 2004 #11 Del Skrevet 22. november 2004 Designet på de to kannene er helt ulikt. Her er den presskanna for te vi har sett oss ut i alle fall. Om det er noe problem å bruke kaffekanna for å presse te aner jeg ikke. Ja, min kaffekanne har en annen design.. men så vidt jeg kan se er funksjonen den samme... Ikke noe problem å bruke min til te ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 23. november 2004 #12 Del Skrevet 23. november 2004 Ville kikket på tekanna til Menu før jeg kjøpte. Den kan du få med trekk til selve kanne, som holder på varmen. Den er kjempefin! Har den ikke selv, så jeg vet ikke om den er praktisk eller ikke, men den har vunnet priser, så den er sikkert god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 23. november 2004 #13 Del Skrevet 23. november 2004 Designet på de to kannene er helt ulikt. Her er den presskanna for te vi har sett oss ut i alle fall. Om det er noe problem å bruke kaffekanna for å presse te aner jeg ikke. Den var fiiiiiiiiiiiiiin! Husker du prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 23. november 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 23. november 2004 Vi fant den på tilbud til 349, nedsatt fra 529. Veldig fornøyd :-) Du finner den i ulike varianter og i ulike prisklasser. Vi kjøpte en som rommer 1,5 liter, men du får dem helt ned i 0,5 liter (som jeg så i alle fall). I tillegg kan du velge mellom bestanddeler i glass og i plast (glass koster mer, men er mer holdbart). Vi kjøpte vår kanne på en lokal butikk her i Tromsø, men jeg mener de har samme kanna nedsatt til 349 også på Glassmagasinet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 23. november 2004 #15 Del Skrevet 23. november 2004 Har slik Bodumkanne vi også, med t-lysvarmer. Kjøpte hele settet for 49 kr (!!!) på Bodum i København for noen år siden. De hadde noe slags jubileum. Trenger vel ikke si at vi kjøpe en hel del, og ingen lurer vel heller på hva våre venner fikk til jul det året... Bruker den ikke så ofte, men synes den har fungert fint de gangene vi har brukt den. Vet ikke om lyset holder den så veldig varm, men jo det hjelper nok en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #16 Del Skrevet 26. november 2004 Har Bodum presskanne til te - og tehette. Bruker den masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå