ajarRun Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Jeg kjøpte noen sånne (glemte tskjorten så jeg kjøpte sko), de er grusomme. For det første får jeg sår på siden av foten (sømmen gnager) og for det andre får jeg dritvondt i føttene. Nå tror jeg de to midterste tærne mine er skadet (vondt som faen å løpe på dem). Hvordan lærer jeg meg å løpe i disse? Det går tregere og det er ubehagelig, men jeg vil lære meg det før de 30 dagene går ut (for å eventuelt bytte til ekte sko).
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Man får vondt i starten. Du bruker muskler du ikke bruker i vanlige sko og du ha en annen teknikk. Jeg var helt øm i hele føttene, inkludert tær. Men sømmen skal ikke gnage da... Anonymkode: be3e8...4fb
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Begynn forsiktig, korte rolige turer. Øk på når føttene takler det. Elsker mine fivefingers og kommer ikke til å løpe i noe annet. Anonymkode: c4cfe...95f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 De er ikke gode på asfalt. Jeg bruker de mest i skogen oå mykere underlag. Der er de suverene. . Anonymkode: c60de...010
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 Bruk tåsokker i de. Så slipper du å kjenne at de gnager. Anonymkode: c60de...010
OPIgirl Skrevet 20. september 2016 #6 Skrevet 20. september 2016 Den Saturday, September 17, 2016 at 19.05, amativeReflection skrev: Jeg kjøpte noen sånne (glemte tskjorten så jeg kjøpte sko), de er grusomme. For det første får jeg sår på siden av foten (sømmen gnager) og for det andre får jeg dritvondt i føttene. Nå tror jeg de to midterste tærne mine er skadet (vondt som faen å løpe på dem). Hvordan lærer jeg meg å løpe i disse? Det går tregere og det er ubehagelig, men jeg vil lære meg det før de 30 dagene går ut (for å eventuelt bytte til ekte sko). Barfotløping er ikke for alle.
ajarRun Skrevet 20. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2016 1 time siden, OPIgirl skrev: Barfotløping er ikke for alle. Jeg tror jeg har skadet føttene. Har vondt over foten, rett bak der tærne er, av alle ting.
Hot mess Skrevet 20. september 2016 #8 Skrevet 20. september 2016 Så, du skal sørge for å slite ut skoene nok til at de bare må hives når du returnerer dem, og kaste bort en måned der du ikke får løpt optimalt, og dermed ikke får maksimalt utbytte av treningen din. Kjempeplan!
Gjest Skrevet 20. september 2016 #9 Skrevet 20. september 2016 Har du vondt fordi de ikke sitter skikkelig, eller fordi du ikke er vant til de? For all del, gå tur i de, ikke jogg! Da dreper du føttene dine. Jeg får vondt oppå foten om jeg ikke har brukt de på lenge, og langs siden, som om jeg har strekk (men har det ikke). Ellers har jeg aldri hatt så godt grep i skauen før. Har ett par til tur og ett til skogen (tykkelse på sålen) og de siste har overlevd både skogturee og joggeturer, men vanesak. Det blir som trening, ikke begynn for hardt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå