Gjest *Fiona* Skrevet 17. november 2004 #1 Del Skrevet 17. november 2004 Etter et halvt år i en kjeller med fuktskader (ikke synlige) ble formen bare verre og verre. SOv masse, aldri opplagt, rennende nese, en intens kløe i huden og halsen og ørene - i det hele tatt. Tar blodprøver og får beskjed om allergi mot lant anet muggsopp og husstøvmidd. Fått tabletter Aerius, som hjalp på kløe og sviende øyne, men jeg er POTTE tett og løper rundt som en idiot med halvåpen munn og talefeil. Nesesprayen på apoteket ødelegger hele systemet. Nesesprayen jeg fikk på resept gjør slimet i nesen helt kompakt og absolutt mindre rennende - men sitter uansett dønn fast i nesen så hva f... hjelper det?? Skal jeg ha det slik resten av livet? Seriøst? Noen som kjenner til noe som faktisk hjelper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 17. november 2004 #2 Del Skrevet 17. november 2004 off... :-? det høres ikke bra ut. Jeg ville anbefale deg å gå til balderklinikken i oslo. Sjekke deg for candida, og fortelle hva du har fått påvist. De er skikkelig flinke og har evnene til å tenke litt alternativt også. jeg har fått god hjelp derfra... Jeg har utmattelsessyndrom kanskje pga candida kanskje pga at jeg har bodd i en leilighet med fuktskader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 17. november 2004 #3 Del Skrevet 17. november 2004 Hæ? Candida? Seriøst? Så av å bo i en kjeller får man ikke bare problemer med luftveier og allergi, men også SOPP I HØNA????? Vær så snill og si at du tuller :o Jævla dust av en huseier... Men burde jeg ikke ha merket andre symptomer da? Det er stort sett hoste, tett i luftveiene og slike ting jeg har vært plaget med, litt sånn astma aktig liksom. Ingen sånne steder i Kristiansand da? Må være andre steder en Oslo hvor de finner ut av sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 17. november 2004 #4 Del Skrevet 17. november 2004 Hæ? Candida? Seriøst? Så av å bo i en kjeller får man ikke bare problemer med luftveier og allergi, men også SOPP I HØNA????? Vær så snill og si at du tuller :o Jævla dust av en huseier... Men burde jeg ikke ha merket andre symptomer da? Det er stort sett hoste, tett i luftveiene og slike ting jeg har vært plaget med, litt sånn astma aktig liksom. Ingen sånne steder i Kristiansand da? Må være andre steder en Oslo hvor de finner ut av sånt Nei nei nei... ikke sopp i høna. men man kan få overvekst av candida i fordøyelsessystemet eller intoleranse for den candidaen som naturlig finnes i fordøyelsessystemet. det har visst jeg fått. Men om jeg har fått det av å bo i den leiligheten med muggskader vet jeg ikke. Jeg er i hvert fall sånn at jeg sliter med energi og at jeg får kyssesyken reaktivert igjen og igjen... Og jeg har vært forkjøla i månedsvis... hoster og snørrete, og det rant av øynene mine også... men det var i fjor jeg var på mitt sykeste... Vet ikke om noen steder i Krsand. Jeg reiste inn til oslo jeg. Og jeg fant ut mer der på 1 uke, enn legene i kristiansand hadde funnet ut på et helt år :-? men du kan ta en telefonkonsultasjon da!! legen ringer deg opp og så forteller du historien, og så sier han hva han synes du skal gjøre og sender deg evt prøver som du kan få tatt i kristiansand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 17. november 2004 #5 Del Skrevet 17. november 2004 Åh. Går DET an. Ringer jeg bare et legekontor der inne, eller den klinikken, og får en time pr telefon altså?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 17. november 2004 #6 Del Skrevet 17. november 2004 Åh. Går DET an. Ringer jeg bare et legekontor der inne' date=' eller den klinikken, og får en time pr telefon altså??[/quote'] jepp... www.balderklinikken.no Men en liten advarsel: det er privatklinikk, så det er dyrt altså. tror jeg betalte 600 kr for min telefonkonsultasjon. men jeg synes nå det er verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 17. november 2004 #7 Del Skrevet 17. november 2004 Ingen tvil... kunne gitt legen en blow job for å bli kvitt dette spetakkelet - men det slipper jeg jo per telefon Jeg mener, det er skikkelig sosialt hemmende. Tenk deg en sobb alltid sdakker sådd. Hva er sjansen for at jeg kommer til å få meg type liksom? kyssekyssesluuuurpkyssekyssesnøftsurkle.... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2004 #8 Del Skrevet 17. november 2004 Det er mange typer nesespray på resept mot allergi. Be om å bytte, jeg prøvde fire forskjellige typer, med samme virkestoff før jeg fant en jeg kunne bruke. De er fra forskjellige produsenter så hjelpestoffene varierer litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 17. november 2004 #9 Del Skrevet 17. november 2004 Ingen tvil... kunne gitt legen en blow job for å bli kvitt dette spetakkelet - men det slipper jeg jo per telefon Jeg mener, det er skikkelig sosialt hemmende. Tenk deg en sobb alltid sdakker sådd. Hva er sjansen for at jeg kommer til å få meg type liksom? kyssekyssesluuuurpkyssekyssesnøftsurkle.... :cry: hehe oki... men når du har vært i kontakt med balderklinikken må du fortelle meg hvordan det gikk da Håper det ordner seg. Å bo i en leilighet med fuktskader er ingen spøk. Du har ikke vurdert å saksøke huseieren din da? tchi tching!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 17. november 2004 #10 Del Skrevet 17. november 2004 Jo, hadde jeg bodd i USA hadde jeg vært sikret for livet... Jeg får bruke opp den nesesprayen jeg har først da den lukter pyton. Og så fikk jeg beskjed om at slimhinnene må være "rene" før jeg bruker den, så jeg må rense nesen med saltvann først - noe som ikke funker, for nå du er HELT tett, renner saltvannet ut igjen. Og jeg trodde det var poenget med nesespray - at det skulle løse seg opp...? Da er jeg jo faktisk akkurat like langt. Har allerede vært på apoteket for 300 kroner i denne anledning. Vet jammen ikke hva god helse er før man opplever å ha det motsatte!! Skal sjekke Balderklinikken :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 18. november 2004 #11 Del Skrevet 18. november 2004 Du har ikke vurdert å flytte ut av den fuktige kjelleren? Har man allergi mot noe, så bør man prøve å unngå det (jeg har vært allergisk siden jeg var 5 år, det har blitt noen forsakelser oppgjennom, men jeg slapp å bli syk). Selv har jeg brukt en nesespray som heter nasonex som jeg synes har funket. Andre nesesprayer har jeg bare blitt snufsete av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 18. november 2004 #12 Del Skrevet 18. november 2004 Flyttet ut av den for 3 måneder siden :-) Så klart, det var jo innlysende. Da hadde jeg vært dårlig lenge. Det var i forbindelse med at jeg flyttet ut at huseieren oppdaget hvor omfattende skadene var. Uka etter fikk jeg allergi diagnosen. Det er Nasonex jeg fikk nå. Synes ikke den har gjort underverker, men har ikke brukt den mer enn et par dager. Hvor lenge brukte du den før den virket? Tar du piller utenom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #13 Del Skrevet 18. november 2004 Hvis du først har blitt skikkelig allergisk tar det litt tid før medisinene gir full effekt -altså de virker fra første stund, men du må kanskje gi det noen dager før du kan fastslå at de ikke virker. Det er masse å velge i når det gjelder allergimedisin både av tabletter og nesespray, så ikke gi opp! Du finner sikkert noe som passer for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 18. november 2004 #14 Del Skrevet 18. november 2004 Det er skikkelig ille. Kan ikke snakke i telefonen, sover ikke ordentlig, ingen smakssans, rennende nese - jeg mener, hvis allergikere har hatt det slik i årevis, fatter jeg ikke hvorfor ikke røykeloven har kommet FØR?? Lurte på å ta to ganger daglig i stedet for en, men det er vel ikke lurt å trosse pakningsvedlegget heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 18. november 2004 #15 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har fått allergitabletten telfast etter å ha prøvd utallige andre bl.a aerius. Den hjelper meg mot det samme problemet. Den hjelper meg mot både nese øyne hals og kløe på kroppen.. Ellers så har jeg prød nasonex men virkninen av den er heller laber.. vondt smaker/lukter den også.. Det er forresten ikke falig å ta to av aeriusen om det var den du tenkte på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ik innl *Fiona* Skrevet 18. november 2004 #16 Del Skrevet 18. november 2004 Ja, tenkte på om det var farlig å doble dosen? Det var en dag her jeg glemte å ta den før om kvelden, og så tok jeg den om morgenen igjen. Den dagen var jeg forholdsvis fin i formen, lurte på om det hadde noe med at dosene kom litt tettere enn ellers. Så om jeg hadde tatt en morgen og en kveld, hadde jeg kanskje merket noen virkning. Dette er skikkelig plagsomt :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 18. november 2004 #17 Del Skrevet 18. november 2004 legen sa når jeg gikk på aerius så kunne jeg ta den morgen å kveld om jeg ville men at produsenten påstod at det ikke hadde bedre virkning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 18. november 2004 #18 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg er allergisk mot midd, muggsopp og den slags. Jeg får elveblest i varme og fukt, i tillegg har jeg astma. Har gått til diverse hudleger, homeopat, naturterapeut osv. Har hjulpet litt med alternativ behandling, men må bruke Zyrtec og astmamedisin fortsatt. Noe dritt ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 19. november 2004 #19 Del Skrevet 19. november 2004 Zyrtec? Funker den? Hørte av legen og på apoteket at de har gått bort fra å bruke den pga at man blir så trøtt. Selv pleide jeg bare å bruke den når jeg skulle på fest - funker ypperlig mot fyllesyke. Skal pinadø prøve Zyrtec i stedet, kanskje den er sterkere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 19. november 2004 #20 Del Skrevet 19. november 2004 Zyrtec hjelper best mot hudproblemer, kløe og slikt. Ja Zyrtec er på vei ut. Liker at man blir trøtt av de jeg da, pleier å ta de når jeg legger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå