Gå til innhold

Noen som er godt vant med barn og pulk?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenkte å gå fra turisthytte til turisthytte i påska, og da må minstemann i pulken(han er 1,5 år da). Hvor lange dagsstrekninger kan man satse på å gå.....jeg ser for meg at uansett hvor mye klær og dyner, så stivner man ganske fort når han sitter i ro...mannen min sier st han tåler dette....Mest lyst til å droppe jeg, men usikker...Noen som har tatt med så små på tur før??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må jeg si at jeg ikke har noen personlig erfaring med barn i pulk.

Men jeg har likevel noen spørsmål.

Hvor lenge trives han med å sitte i ro til vanlig?

Er det hyggelig for ham å gå fra hytte til hytte, eller er dette et eksempel på at han må ha en mindre bra ferie enn han kunne ha hatt for at foreldrene skal få det som de ønsker?

Er det å gå fra hytte til hytte en ferie som er tilpasset det å ha et så lite barn, eller er det ikke på hans premisser i det hele tatt?

Dere kunne ikke funnet et alternativ som var litt mer familievennlig da?

Det er jo også hyggelig å være fast på én hytte, og så ta turene fra denne hver dag.

Da kan pjokken være med på kortere turer, kose seg i snøen, ake og leke og få en stimulerende ferie han også.

Men selvfølgelig, samer og eskimoer har da hatt barn i noen år de også, og man MÅ ikke ta skade av at det er kaldt hvis man bare isolerer godt nok.

Jeg har hørt at Voksipose anbefales i pulken. Dessuten må man sjekke barnet ofte, det finnes faktisk tilfeller av barn som har fått frostskader og det som verre er i pulken.

Gjest ToraMora
Skrevet

Vi har vært på flere slike turer, første gang da minstemann var ca 1,5 år, som hos deg. Vi hadde en pulk, som var veldig godt isoert, og selvfølglig masse skinn, dyner og klær.....Det er i mange nasjonalparker lagt opp til nettopp slike familieturer, fo at familier skal få oppleve naturen sammen, og at selve skituren ikke blir for lang. Vi tok dagsettapper på ca 8-9 km vi, tok ikke særlig lang tid. Hyttene er jo helt supre, masse leker og aktiviteter, både utendørs og innendørs, god mat, masse barn, og utrolig koselig stemning. jeg anbefaler det virkelig, men kan jo selvfølgelig være greit å se ann været :-) ykke lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...