AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #41 Skrevet 18. september 2016 28 minutter siden, O.G. skrev: Hva slags teknikk er det da? Heter "Pray Rain journaling". NB! Alternativt! du kan Google det. Har ikke lyst å få masse kjeft fordi en alternativ teknikk har fungert for meg. Lykke til! Du får jobb! Anonymkode: ac99a...16a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #42 Skrevet 18. september 2016 28 minutter siden, O.G. skrev: Hva slags teknikk er det da? Heter "Pray Rain journaling". NB! Alternativt! du kan Google det. Har ikke lyst å få masse kjeft fordi en alternativ teknikk har fungert for meg. Lykke til! Du får jobb! Anonymkode: ac99a...16a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #43 Skrevet 18. september 2016 28 minutter siden, O.G. skrev: Hva slags teknikk er det da? Heter "Pray Rain journaling". NB! Alternativt! du kan Google det. Har ikke lyst å få masse kjeft fordi en alternativ teknikk har fungert for meg. Lykke til! Du får jobb! Anonymkode: ac99a...16a
Gjest O.G. Skrevet 18. september 2016 #44 Skrevet 18. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heter "Pray Rain journaling". NB! Alternativt! du kan Google det. Har ikke lyst å få masse kjeft fordi en alternativ teknikk har fungert for meg. Lykke til! Du får jobb! Anonymkode: ac99a...16a Ok, skal prøve. :heart:
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #45 Skrevet 18. september 2016 Hatt ca 10-15 ulike jobber de siste 10 årene (flyttet mye og derfor skiftet en del). Aldri vært arbeidsledig og har fått kanskje en eller 2 jobber via kontakter, resten via jobbannonser via finn/nav og lignende. Fikk en gang en jobb med 500 søkere hvor jeg ikke engang hadde relevant erfaring. Anonymkode: cfd6b...335
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #46 Skrevet 18. september 2016 Jeg har uansett ikke noe særlig nettverk, å snakke om. Så jeg må nok satse på fast arbeid, på andre måter... Anonymkode: 49547...32d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #47 Skrevet 18. september 2016 Når man ikke møtt de andre kandidatene syns jeg det er vanskelig å si hvorfor valget falt på meg. Men en god søknad og å være profesjonell, møte forberedt til intervju er en god start. Til en viss del tror jeg også (dessverre kanskje) at personkjemi mellom den arbeidssøkende og den som holder intervjuet har en del å si. Anonymkode: cfd6b...335 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #48 Skrevet 18. september 2016 4 timer siden, AnonGangerTo skrev: Jeg har snakket med de som er i mitt nettverk og som har vært i bransjen i veldig mange år. I tillegg har jeg fått det bekreftet av både NAV og karriererådgivere. Sånn er det bare i dagens marked. Jeg har ikke tenkt å avsløre hvordan jeg vet at folk får jobb via nettverk. På små steder og i små miljøer vil alltid folk kjenne hverandre, så om det er det du kaller for nettverk så må du kanskje se andre steder dersom du bor på et lite sted eller vil jobbe i et lite fagmiljø. Hvordan du vet at hypotesen din er korrekt for ditt miljø og ditt bosted er vel egentlig ikke så interessant for resten av verden vil jeg mene. Anonymkode: d0518...14d 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #49 Skrevet 18. september 2016 Jeg fikk endelig en jobb nå. Og det føles nesten som "flaks". Jeg har søkt jobber det siste året og bare fått avslag, men så sa jeg ja til å stå på en eller annen slags liste hos NAV. Jobben jeg fikk tok kontakt med NAV for stillingen de skulle besette og fikk 5 navn fra den kandidatlista og ringte meg. Kom veldig godt overens med de jeg jobber med og det i tillegg til kompetansen gjorde at jeg var den som fikk jobben. Og jeg tror det er personlig egnethet som gjorde at jeg gikk seirende ut, for de andre som hadde vært på intervju hadde også fint kunnet gjort jobben, tror en av de hadde mye mer erfaring enn meg. Men, i en liten bedrift så skal man passe sammen med de man jobber med også. Jeg har et ganske lite nettverk, og har ikke vært så tøff på å ta kontakt med potensielle arb.givere og har bare sendt søknader på utlyste stillinger på NAV og Finn.no. Anonymkode: 05016...97c
Gjest AnonGangerTo Skrevet 18. september 2016 #50 Skrevet 18. september 2016 Kjekt å lese at det finnes folk som har klart å få seg jobb uten nettverk. Etter nesten to år med avslag etter avslag, har jeg endelig hatt flaks og kommet inn i et tiltak (takker en i mitt store nettverk) som nærmest garanterer deg jobb. Tiltaket har kontakter med mer enn 500 bedrifter, så om det dukker opp noe jobber jeg er interessert i, vil jeg bli satt i kontakt med de. Men først må jeg lære meg å snu mine negative tanker, bli kvitt depresjonen og lytte godt til min rådgiver som vet hva som må gjøres for at jeg skal få jobben jeg vil ha. Navnet på tiltaket kommer ikke til å bli avslørt.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #51 Skrevet 18. september 2016 4 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Kjekt å lese at det finnes folk som har klart å få seg jobb uten nettverk. Etter nesten to år med avslag etter avslag, har jeg endelig hatt flaks og kommet inn i et tiltak (takker en i mitt store nettverk) som nærmest garanterer deg jobb. Tiltaket har kontakter med mer enn 500 bedrifter, så om det dukker opp noe jobber jeg er interessert i, vil jeg bli satt i kontakt med de. Men først må jeg lære meg å snu mine negative tanker, bli kvitt depresjonen og lytte godt til min rådgiver som vet hva som må gjøres for at jeg skal få jobben jeg vil ha. Navnet på tiltaket kommer ikke til å bli avslørt. Så det er greit at du får jobb gjennom å bruke kontrakter, men ikke andre? Snakk om å kaste stein i glasshus. Anonymkode: 5ba1f...094 10
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #52 Skrevet 18. september 2016 4 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Kjekt å lese at det finnes folk som har klart å få seg jobb uten nettverk. Etter nesten to år med avslag etter avslag, har jeg endelig hatt flaks og kommet inn i et tiltak (takker en i mitt store nettverk) som nærmest garanterer deg jobb. Tiltaket har kontakter med mer enn 500 bedrifter, så om det dukker opp noe jobber jeg er interessert i, vil jeg bli satt i kontakt med de. Men først må jeg lære meg å snu mine negative tanker, bli kvitt depresjonen og lytte godt til min rådgiver som vet hva som må gjøres for at jeg skal få jobben jeg vil ha. Navnet på tiltaket kommer ikke til å bli avslørt. Navnet på tiltaket kommer ikke til å bli avslørt. Dette har vi nok lagt merke til og har vært en gjenganger . I motsetning til andre som deler erfaringer, det være å ha slanket seg fra 120 kilo til 70, ha hatt psykiske plager og ha kommet seg gjennom det etc, vil hjelpe andre har du vært unntaket. Du har startet tråd etter tråd og har villet at andre skal komme med råd for at de skal hjelpe deg. Ikke har du vært ville til å motta de råd som har vært tilbydd heller. Et innlegg i likhet med et søknad sier mye om en person. Om vedkommende vil kunne fungere i et firma, i en samhandling, tankemåter, hvordan oppgaver vil løses etc. Et søknad er ikke kun noen ord på et stk papir. Anonymkode: b2c27...402 8
Gjest AnonGangerTo Skrevet 18. september 2016 #53 Skrevet 18. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er greit at du får jobb gjennom å bruke kontrakter, men ikke andre? Snakk om å kaste stein i glasshus. Anonymkode: 5ba1f...094 Som det ble nevnt i en annen tråd, det spiller ingen rolle hvordan du får jobben, bare du får jobben.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #54 Skrevet 18. september 2016 18 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Kjekt å lese at det finnes folk som har klart å få seg jobb uten nettverk. Etter nesten to år med avslag etter avslag, har jeg endelig hatt flaks og kommet inn i et tiltak (takker en i mitt store nettverk) som nærmest garanterer deg jobb. Tiltaket har kontakter med mer enn 500 bedrifter, så om det dukker opp noe jobber jeg er interessert i, vil jeg bli satt i kontakt med de. Men først må jeg lære meg å snu mine negative tanker, bli kvitt depresjonen og lytte godt til min rådgiver som vet hva som må gjøres for at jeg skal få jobben jeg vil ha. Navnet på tiltaket kommer ikke til å bli avslørt. Kom du inn på et tiltak på en søndag? Visste ikke at NAV jobbet på søndager. Anonymkode: f0138...0c9 3
Gjest AnonGangerTo Skrevet 18. september 2016 #55 Skrevet 18. september 2016 Takk for innspill og til de som har kommet med positive råd. Dette er min siste kommentar i tråden.
Gjest AnonGangerTo Skrevet 18. september 2016 #56 Skrevet 18. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom du inn på et tiltak på en søndag? Visste ikke at NAV jobbet på søndager. Anonymkode: f0138...0c9 Kom på tiltaket i forrige uke.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #57 Skrevet 18. september 2016 22 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Kjekt å lese at det finnes folk som har klart å få seg jobb uten nettverk. Etter nesten to år med avslag etter avslag, har jeg endelig hatt flaks og kommet inn i et tiltak (takker en i mitt store nettverk) som nærmest garanterer deg jobb. Tiltaket har kontakter med mer enn 500 bedrifter, så om det dukker opp noe jobber jeg er interessert i, vil jeg bli satt i kontakt med de. Men først må jeg lære meg å snu mine negative tanker, bli kvitt depresjonen og lytte godt til min rådgiver som vet hva som må gjøres for at jeg skal få jobben jeg vil ha. Navnet på tiltaket kommer ikke til å bli avslørt. Jepp. Her problemet ligger. Er man kresen og ikke vil starte en plass og jobbe seg oppover til der man ønsker må man belage seg på venting. Anonymkode: f0138...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #59 Skrevet 18. september 2016 4 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Takk for innspill og til de som har kommet med positive råd. Dette er min siste kommentar i tråden. Og her kom den vanlige snille hersketeknikken. Anonymkode: f0138...0c9 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #60 Skrevet 18. september 2016 Har hatt 7 jobber i mitt liv. ALDRI har jeg fått en jobb utenfor nettverket ditt. Anonymkode: 7ba52...1aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå