AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Vi skal ha ny vaskemaskin til vårt lille bad på 4,4 kvm. Så er jo spørsmålet om vi skal kjøpe kombinert eller separate maskiner.. Jeg har tidligere hørt at kombimaskin er noe skit, men dette er mange år siden og produktet har vel blitt bedre med årene? Jeg kom over denne maskinen http://www.whiteaway.no/hvitevarer/vaskemaskin/kombinert-vask-tork-maskin/product/lg-f14a8yd-testvinner/ 80 brukeromtaler, folk virker fornøyd. Men så er fordelen med to separate maskiner at jeg kan vaske og tørke samtidig. Det må sies at vi kun tørker håndklær, sokker/undertøy og sengetøy i trommelen, så den er går ikke daglig. Erfaringer? For og imot? Anonymkode: 33e60...ad2
Batgirl Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Jeg har før hatt kombimaskin og hverken sengetøy eller håndduker ble helt tørt, så det måtte henges opp til tørk etter det var tromlet, håpløst dobbeltarbeid så nå har jeg kjøpt separat. Vet andre som har slitt med samme, men det kan jo være de er blitt bedre med årene. Jeg ville iallfall ikke tatt sjangsen 1
stan Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Det er kun plass hensyn som er bedre med en kombinert. Men jeg kjenner flere som er fornøyd med sin, men det virker som det er lurt å kjøpe kvalitet. Det går an å sette både vaskemaskin og tørketrommel på andre rom enn badet. Det ble løsningen for meg. Fikk en rørlegger til å trekke nødvendige rør på kjøkkenet, så stod maskinene der. Med kondens tørk ble det heller ikke mye fukt i rommet.
Chenet Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Har kombinert pga plassmangel, men jeg hadde kjøpt separat om jeg hadde plass. Rett og slett fordi man kan tørke og vaske samtidig så hele klesvasken tar kortere tid
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 Anbefaler separat i høyden. Anonymkode: 4a614...e51
fresia Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 jeg er veldig fornøyd med kombinert vask og tørk. har også lite bad. jeg tørker som regel bare sengetøy, håndkler, truser og sokker i trommelen. det er også veldig greit å få tørket klær raskt om jeg f.eks. skal bort og må ha et spesielt plagg. jeg bor alene, så kanskje det er annerledes om man er en storfamilie. vasker klær kanskje 1-2 ganger i uka.
2shy Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 Har ikke god erfaring med kombinert, men det kan jo såklart være jeg har vært uheldig. Kjøp ihvertfall noe skikkelig kvalitet hvis dere velger den løsningen. Jeg kjører separat i høyden, og er veldig fornøyd med det. Har tørketrommel med varmepumpeteknologi som i tillegg gjør at badet ikke blir særlig fuktig, og modellen jeg har bruker heller ikke så lang tid som mange andre. Tommel opp
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler separat i høyden. Anonymkode: 4a614...e51 Hiver meg på denne! Som regel er det aldri noe bra de produkter som er 2-1. Har jobbet i bransjen, så jeg vet av erfaring at det ikke er å anbefale. Om du har mulighet, bygg i høyden. Anonymkode: f7489...df2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 Har du plass til to seperate enheter så kjøper du ikke en enhet, det er tommelfingeregelen. Grunnen til dette er at en kombi aldri vil bli like bra som to enkle maskiner og i en kombimaskin så blir lett hele maskinen ubrukelig dersom en del skades. Hvitevarer er kostbare å reparere, og kombimaskinen er kostbar i innkjøp. Det sies og at kombimaskinen så må du tørke 1/2 vasken om gangne i tørkedelen for å få best resultat. Anonymkode: 4f409...aaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå