snorkfrk Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Hei. Jeg sliter veldig med å komme meg ned i form igjen etter svangerskapet. Jeg veier nå 17 kg mer enn jeg gjorde før graviditeten, som er til å grine av så nå er det på tide å kick starte å begynne kampen mot kiloene. Kom over denne: http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article451786.ece som jeg har lyst til å prøve i en uke nå fom mandag. Noen som er med? Prøvd noe lignende en gang tidligere men i 3 dager, følte at det var mye lettere å spise sunt etterpå da søtsuget ble borte. Gøy om noen henger seg på så kan vi motivere hverandre gjennom uken. Blir nok tøft men håper på uttelling
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Kroppen trenger ikke " avgifter". Kopierer inn et svar fra Lommelegen der en kvinne mener at kroppen trenger avgiftsinntekter. Forundrer meg egentlig over at folk enda tror på dette🙁🙈 "Det samme gjelder dine oppfatninger om at kroppen skulle bli "basisk" av å innta et eller annet. Det er dessverre og udiskutabelt fullstendig og dokumenterbart helt feil og uten rot i virkelighet. De som har fortalt deg noe annet, snakker mot bedre vitende eller lyger bevisst, men fortrinnsvis ikke det siste, får vi håpe.Det kan meget enkelt dokumenteres, om man målte kroppens pH-verdi. Det er nemlig slik at kroppen er MEGET nøye regulert hva gjelder pH-verdi (sur/basisk) og tillater ikke det minste slingringsmonn, før kroppens reguleringsmekanismer regulerer den tilbake til normal og ønsket pH. Lunger og nyrer regulerer hypereffektivt kroppens surhetsnivå / pH tilbake til normalen, uansett hva du foretar deg. Dersom kroppen blir basisk eller sur, dvs avviker fra normal-pH, så er dette ikke forenlig med liv, og man dør." By the way, kroppen din trenger protein,?ingen vits i å slanke bort de musklene du har. Med en slik diett er det de som ryker først... Anonymkode: 9182f...f80 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Jeg tror ikke helt på "cleansing" av kroppen ved hjelp av juice, for dette gjør vel kroppen selv. Dersom du har lyst på en kickstart på diett/vektnedgang/livsstil så kan du begynne med å legge til en frukt eller en neve bær til hvert eneste måltid Anonymkode: fd313...679 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Kroppen klarer fint å rense seg selv. Styr unna. Spis gjerne mer frukt og grønt, men dritox (ja, for du kan belage deg på noen mindre hyggelige og hyppige toalettbesøk)-kur? Nei. Bare nei. Anonymkode: df61f...f95 4
snorkfrk Skrevet 17. september 2016 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2016 Haha okey. Jeg vet at man ikke trenger å avgifte. Fokuset mitt var ikke på detox men kick start på vektnedgang. Jeg trenger å være litt hard med meg selv, bli motivert av å se raskt resultat i starten og deretter et balansert kosthold som fører sakte vektnedgang. Skulle vel sagt det i hovedinnlegget. Jeg er fult klar over at dette ikke er noe man skal gjøre i en lengre periode heller. Men det hjelper meg å være latterlig streng en kort periode, mister søtsuget og setter pris på et sunt balansert kosthold etterpå som jeg ikke klarer å få til nå. For all del ikke for alle og mange er mer disiplinert enn meg, men kanskje noen på kg er lik meg?! Hahaha unnskyld men jeg er ikke dum i hodet, jeg er fult klar over at pH verdiene i kroppen ikke varierer og er veldig godt innforstått med pathomekanismen bak pH regulering. Skjønner dere mener godt og setter pris på det, men jeg er ikke en "uviten gal" slanker som tar direkte helseskadelige grep for å gå ned i vekt. (Ja dette er helseskadelig over lengre perioder, men jeg har mye å ta av og kun for en kort periode)
Fashionistaen Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 4 timer siden, snorkfrk skrev: Haha okey. Jeg vet at man ikke trenger å avgifte. Fokuset mitt var ikke på detox men kick start på vektnedgang. Jeg trenger å være litt hard med meg selv, bli motivert av å se raskt resultat i starten og deretter et balansert kosthold som fører sakte vektnedgang. Skulle vel sagt det i hovedinnlegget. Jeg er fult klar over at dette ikke er noe man skal gjøre i en lengre periode heller. Men det hjelper meg å være latterlig streng en kort periode, mister søtsuget og setter pris på et sunt balansert kosthold etterpå som jeg ikke klarer å få til nå. For all del ikke for alle og mange er mer disiplinert enn meg, men kanskje noen på kg er lik meg?! Hahaha unnskyld men jeg er ikke dum i hodet, jeg er fult klar over at pH verdiene i kroppen ikke varierer og er veldig godt innforstått med pathomekanismen bak pH regulering. Skjønner dere mener godt og setter pris på det, men jeg er ikke en "uviten gal" slanker som tar direkte helseskadelige grep for å gå ned i vekt. (Ja dette er helseskadelig over lengre perioder, men jeg har mye å ta av og kun for en kort periode) Enten det, eller så får du syke cravings i etterkant, overspiser og går tilbake til dårlige vaner. Synes ikke detox høres særlig lurt ut. Du ender opp med hodepine og en kortvarig effekt. Men hvis du vil gå rundt som en zombie med småbarn hengende over deg, så kan du få lov. Du falt jo tilbake til gamle vaner sist gang, hva gjør at du tror at det endrer seg denne gangen? Uansett hvor kjedelig rådet mitt høres ut, så tror jeg ikke på quick fix. Derimot tror jeg på en forandring av livsstilen din. Ikke se på det som en diett, mer en ny levemåte som du faktisk orker å følge livet ut. Bytt ut fint med grovt, mer grønnsaker, mer mosjon, mindre porsjoner, kos deg fortsatt bare med mindre porsjoner/ senere, alt med måtehold. Forandringene kommer sakte, men sikkert. Kjedelig, men du kan da se frem til en livsstil du greier å følge for resten av livet ditt lykke til! 1
Pringle Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 Hvor mye mer du veier enn før du ble gravid, sier vel ikke så mye, men har du lagt på deg etter at du fødte? Du har en baby, ikke sant? Må du ikke være i form når du har en unge å passe på? Og ikke gjøre deg selv mer tilbøyelig til å bli irritert (babyer skriker ofte for omtrent ingenting, har jeg hørt)? Jeg er like kjedelig som Fashionistaen over og tror heller ikke noe på at man trenger en kickstart og at kiloene skal eller kan bekjempes, du kjemper bare mot din egen kropp (og gjett hvem som vinner). Ja, det er bare for noen dager, men du får heller ingen resultater av betydning på noen dager. Vektmestring er en sum av gode vaner dag ut og dag inn, poenget må være å normalisere kosthold og mosjonsvaner, ikke å erstatte en ekstrem livsstil med en annen ekstrem livsstil. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå