Arth88 Skrevet 17. september 2016 #21 Skrevet 17. september 2016 Hadde en kjekk invasjon selv i fjor da jeg glemte noen epler på kjøleskapet i noen uker. Jeg prøvde ca alle tipsene i denne tråden, og de var til dels effektive, men de rakkerne trenger forsvinnende lite mat og formerer seg raskere en rotter. Etter noen dager i minifluehelvete utstyrte jeg meg med støvsugeren og brukte en halv dag på jakt etter flyvende monstre, og ble fullstendig kvitt problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #22 Skrevet 17. september 2016 Eplecidereddik fungerer som bare det, sett ut maaange glass, med ei dråpe zalo oppi. Trenger ikke plastikk oppå Sett glassene i forskjellige høyder, og bytt hver morgen og kveld. Vask benken med klorin, husk skapdører, håndtak og sprekker. Der legger de egg. Anonymkode: 45173...e42
Arabella Skrevet 17. september 2016 #23 Skrevet 17. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager, det er snakk om bananfluer! Jeg tar ikke sjangsen på å poste det et annet sted, er ikke til å stikke under stolen at samliv har flest følgere og lesere! Jeg er DEPERAT! har kanskje 100 bananfluer på kjøkkenet! Hjelp! Har satt ut et HELT glass med eddik 2 ganger nå, men det hjelper ikke, har bare drept 1! Hva skal jeg gjøre? Er helt fortvilet, vil ikke spise frokost eller mat lenger, vreger meg! Anonymkode: a7240...41c Jeg leste overskriften som "Jeg er innvandrer. Hjelp!" og kunne ikke skjønne hva som skulle være så problematisk. Men så forstod jeg at du mente at du er "invadert" av disse fluene. Noe godt råd mot å bli kvitt dem har jeg dessverre ikke.
Try2 Skrevet 17. september 2016 #24 Skrevet 17. september 2016 Hold kjøkkenet rent. Vask godt benker (og vegger- samler seg mye fett her og der), fluene elsker alle slags rester av fett, brødsmuler osv. Og vann. La evt blomsterpotter tørke ut eller sett dem ut. Tomme vin og ølbokser må tettes eller settes bort. Tøm en liten klunk Salmiakk i vasken om natten.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #25 Skrevet 17. september 2016 Invandrert..Anonymkode: f1693...f57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå