AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Beklager, det er snakk om bananfluer! Jeg tar ikke sjangsen på å poste det et annet sted, er ikke til å stikke under stolen at samliv har flest følgere og lesere! Jeg er DEPERAT! har kanskje 100 bananfluer på kjøkkenet! Hjelp! Har satt ut et HELT glass med eddik 2 ganger nå, men det hjelper ikke, har bare drept 1! Hva skal jeg gjøre? Er helt fortvilet, vil ikke spise frokost eller mat lenger, vreger meg! Anonymkode: a7240...41c 1
penny_ Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Kjøp noen flasker med øl, fyll i boller og ha et par dråper Zalo oppi.
kissi Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Eplecidereddikk i et glass, med noen dråper zalo. Plastfolie over glasset, og stikk et par hull i folien. Fluene tiltrekkes av lukta, kommer seg ned i glasset, og blir der. Jeg var også invadert en stund, men de fleste fluene dukka ned i glasset i løpet av ei natt! 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 17 minutter siden, kissi skrev: Eplecidereddikk i et glass, med noen dråper zalo. Plastfolie over glasset, og stikk et par hull i folien. Fluene tiltrekkes av lukta, kommer seg ned i glasset, og blir der. Jeg var også invadert en stund, men de fleste fluene dukka ned i glasset i løpet av ei natt! Åja, jeg har ikke tredd plastfolie over glassene, kanskje det er der jeg har failet? Ok skal prøve, nå sitter jeg å spiser frokost 3 timer senere bare på grunn av disse fluene! Anonymkode: a7240...41c
Gjest HappyWaffle Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 ikke det jeg forventet når jeg så trådtittelen kjenner irritasjonen din!
Hoppetaujenta Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 Hmm...må en ha plastfilm over? Jeg hadde kopp med vann, zalo og eddik på benken i forrige uke, men det var ikke snurten av bananske fluer akkurat der. Da får jeg forsøke igjen.
kissi Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja, jeg har ikke tredd plastfolie over glassene, kanskje det er der jeg har failet? Ok skal prøve, nå sitter jeg å spiser frokost 3 timer senere bare på grunn av disse fluene! Anonymkode: a7240...41c 21 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Hmm...må en ha plastfilm over? Jeg hadde kopp med vann, zalo og eddik på benken i forrige uke, men det var ikke snurten av bananske fluer akkurat der. Da får jeg forsøke igjen. Og sørg for at det er eplecidereddikk, ikke vanlig eddik :-) 1
ajarRun Skrevet 17. september 2016 #9 Skrevet 17. september 2016 1 time siden, penny_ skrev: Kjøp noen flasker med øl, fyll i boller og ha et par dråper Zalo oppi. Er ikke dette livsfarlig? Hva om man får besøk og noen drikker det? En dag hadde jeg vasket noen piper med isopropanol, og hadde et shotteglass med det på bordet. Jeg fikk en gjest som tok den shotten mens jeg var på toalettet. Når han fortalte om det når jeg kom tilbake visste jeg ikke helt hva jeg skulle gjøre (den er jo denaturert, man skulle trodd han spydde som en gris). Men jeg sa til han at isopropanol er trygt å drikke, og ga han en øl slik at han skulle slutte å bekymre seg. Gikk bra med han da, men jeg er skeptisk til å ha ting som kan forveksles med alkohol stående ute. 1
Brukerano Skrevet 17. september 2016 #10 Skrevet 17. september 2016 Jeg har nå stående 4 shotteglass rundt om på benken. Kjøkkenet er nedvasket, og helt kokende vann i avløpet. Ingen søppel, alt er kastet ut! Og slik skal det være ett par dager! Merker alt forskjell 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #11 Skrevet 17. september 2016 Bruk støvsugeren. Anonymkode: 37e5b...249 1
Hoppetaujenta Skrevet 17. september 2016 #12 Skrevet 17. september 2016 Når en bruker støvsuger må en tette røret igjen med plast og strikk rundt mellom hver gang en er på jakt og når en tror at alt flygende er tatt må støvsugeren tas ut, før en fjerner støvposen og kaster den.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #13 Skrevet 17. september 2016 3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Når en bruker støvsuger må en tette røret igjen med plast og strikk rundt mellom hver gang en er på jakt og når en tror at alt flygende er tatt må støvsugeren tas ut, før en fjerner støvposen og kaster den. Det er det jeg gjør. Støvsugermetoden er veldig effektiv. Anonymkode: 37e5b...249 2
Gjest Psychonaut Skrevet 17. september 2016 #15 Skrevet 17. september 2016 Ja, så kan det gå. Det ene øyeblikket strekker man ut en hånd, og i det neste øyeblikket har man 100 muslimer på kjøkkenet og føler seg "innvandrert".
KittenOfDoom Skrevet 17. september 2016 #17 Skrevet 17. september 2016 Epleeddik i bolle med zalo oppi, sett bollen i vasken. Når fluene flokker seg rundt og setter seg i vasken, så sniker du deg innpå og sprayer ned fluene med antibac spray/vaskespray. Da dør krekene.... Haha jeg ser hvor crazy dette høres ut, men jeg hadde seriøst typ 100-200 bananfluer å hanskes med for bare to dager siden, og dette funket for meg. Tok de fleste innen første kvelden Lykke til!!
Cirkelin Skrevet 17. september 2016 #18 Skrevet 17. september 2016 Plantasjen har noen kjekke små kjøttetende planter, grønne flate blader med rød "bust". Funker som bare rakkern
penny_ Skrevet 17. september 2016 #19 Skrevet 17. september 2016 (endret) 1 time siden, amativeReflection skrev: Er ikke dette livsfarlig? Hva om man får besøk og noen drikker det? En dag hadde jeg vasket noen piper med isopropanol, og hadde et shotteglass med det på bordet. Jeg fikk en gjest som tok den shotten mens jeg var på toalettet. Når han fortalte om det når jeg kom tilbake visste jeg ikke helt hva jeg skulle gjøre (den er jo denaturert, man skulle trodd han spydde som en gris). Men jeg sa til han at isopropanol er trygt å drikke, og ga han en øl slik at han skulle slutte å bekymre seg. Gikk bra med han da, men jeg er skeptisk til å ha ting som kan forveksles med alkohol stående ute. Jeg har ikke så dumme folk på besøk hos meg i alle fall. Og forresten. Greia med zalo er at hinnen på det du har oppi bollen blir ødelagt slik at fluene synker i stedet for at de går på overflaten og forsyner seg av ølet. Endret 17. september 2016 av penny_ 1
Frøkensina Skrevet 17. september 2016 #20 Skrevet 17. september 2016 5 minutter siden, Cirkelin skrev: Plantasjen har noen kjekke små kjøttetende planter, grønne flate blader med rød "bust". Funker som bare rakkern Høres ut som Venusfluefanger 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå