AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Kort fortalt Håret mitt var veldig slitt og i hjelbleika, så jeg tenkte jeg skulle farge det tilbake til min naturlige hårfarge (veldig lysebrun), siden jeg endelig hadde skjønt hvor mye bleiking og rettetang skader på håret. Endte opp med svart, SINNSYKT slitt hår hos frisøren. Ser helt jævlig ut. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, sliter allerede veldig mye psykisk og dette var knekken. Klarer ikke gå på skolen eller ut, kommer ikke til å stå i noen fag heller pga fraværsgrensa... Anonymkode: 3ec01...76b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Noen som har noen som helst tips? Anonymkode: 3ec01...76b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Det du gjør er å hårkure det mye, mye, mye, og så avfarger du det om 2 ukers tid. Så lenge fargen er jevn, så ser det ikke helt dumt ut, nesten uansett hvilken farge du har endt opp med. Ha håret så mye oppsatt som du kan i denne perioden, flettet eller i hale/kul, så vil det ikke definere håret merkverdig. Også; har du langt nok til at du kan klippe vekk deler av det slitte håret? Dersom du har langt hår og klipper til halvlangt så vil det hjelpe MYE på hvor slitt håret er. Lykke til! Anonymkode: 51187...5fa 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ha håret så mye oppsatt som du kan i denne perioden, flettet eller i hale/kul, så vil det ikke definere håret merkverdig. Anonymkode: 51187...5fa , Så vil det ikke definere ANSIKTET merkverdig, var det det skulle stå. Anonymkode: 51187...5fa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du gjør er å hårkure det mye, mye, mye, og så avfarger du det om 2 ukers tid. Så lenge fargen er jevn, så ser det ikke helt dumt ut, nesten uansett hvilken farge du har endt opp med. Ha håret så mye oppsatt som du kan i denne perioden, flettet eller i hale/kul, så vil det ikke definere håret merkverdig. Også; har du langt nok til at du kan klippe vekk deler av det slitte håret? Dersom du har langt hår og klipper til halvlangt så vil det hjelpe MYE på hvor slitt håret er. Lykke til! Anonymkode: 51187...5fa Takk for råd! Skal lure i vei, er litt redd alt bare faller av ved avfarging Anonymkode: 3ec01...76b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 Noen som vet hva som skjer ved avfarging? Blir svart hår grått? Eller brunt? Anonymkode: 3ec01...76b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd! Skal lure i vei, er litt redd alt bare faller av ved avfarging Anonymkode: 3ec01...76b Jeg ville ikke tatt sjansen på flere sterke kjemikalier som avfarging. Du kan faktisk risikere at det blir så tørt at det brekker av. Jeg ville holdt det i den mørke fargen, eventuelt tatt en glansvask (om de finnes ennå) og klippet det kortere i en litt stilig frisyre, som kan ta oppmerksomheten bort fra fargen. La det så vokse ut og farg det mer brunaktig etterhvert. Du burde klage på frisøren, som farget håret ditt svart. Få igjen pengene og bruk de på en ny klipp hos en frisør som er dyktig. Jeg vet hvordan du føler det. Ødela selv mitt hår med to permanenter som ikke ga krøll (på 80-tallet). Måtte klippe alt håret kort. Anonymkode: 82df9...22c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke tatt sjansen på flere sterke kjemikalier som avfarging. Du kan faktisk risikere at det blir så tørt at det brekker av. Jeg ville holdt det i den mørke fargen, eventuelt tatt en glansvask (om de finnes ennå) og klippet det kortere i en litt stilig frisyre, som kan ta oppmerksomheten bort fra fargen. La det så vokse ut og farg det mer brunaktig etterhvert. Du burde klage på frisøren, som farget håret ditt svart. Få igjen pengene og bruk de på en ny klipp hos en frisør som er dyktig. Jeg vet hvordan du føler det. Ødela selv mitt hår med to permanenter som ikke ga krøll (på 80-tallet). Måtte klippe alt håret kort. Anonymkode: 82df9...22c Takk for tips, det er litt godt å høre at andre vet hvordan det føles, vanskelig å forstå hvor ille det føles før man står oppe i der selv. Er 18 år og man veit jo hvordan ting er på denne tida, orker i tanken på å møte folk nå.. er også veldig skeptisk til avfarging, det er allerede så slitt og tørt, at halvparten av håret er brukket av (mange små "dotter" i forskjellig lengde.) Problemet er at rundt hodebunnen til ørene er håret rødbrunt, resten er svart-grått med grønnskjær... Veldig lite flatterende farge.. Anonymkode: 3ec01...76b
Honey Dew Skrevet 17. september 2016 #9 Skrevet 17. september 2016 Klipp det skikkelig kort og la det vokse ut, uten å bruke varme-element på det. Bruk balsam og kurer og klipp håret hver sjette måned
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #10 Skrevet 17. september 2016 6 timer siden, Honey Dew skrev: Klipp det skikkelig kort og la det vokse ut, uten å bruke varme-element på det. Bruk balsam og kurer og klipp håret hver sjette måned Hvor lang tid vil det ta?:( uten hår har jeg null selvtillit, klarer ikke være med på noe sosialt Anonymkode: 3ec01...76b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #11 Skrevet 17. september 2016 Klippemaskin og start på nytt. Anonymkode: 2a105...d82
Honey Dew Skrevet 17. september 2016 #12 Skrevet 17. september 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid vil det ta?:( uten hår har jeg null selvtillit, klarer ikke være med på noe sosialt Anonymkode: 3ec01...76b Jeg klippet av mitt og det tok ca 1 år før det var vokst ut. I mellomtiden brukte jeg parykk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå