AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Er det noe måter og finne det ut ? Jeg har ikke så mange venner. Men han her er en venn jeg har hatt lenge. Kan jeg besøke fengsel eller få informasjon fra politiet ? Anonymkode: fdd00...c2c
Honey Dew Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Tror de har taushetsplikt, men du kan jo ringe og høre. Det skader ikke
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Du kan jo finne det ut om 4 uker når han evt slipper ut. Inviter han på en gåtur og går han mye breibeint er det et tegn på at han har sonet i fengsel.. Anonymkode: e06c3...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Du kan alltids ringe og spørre. Hvis du tror du vet hvilket fengsel han sitter i, kan du ringe dit og oppgi navnet hans og gi dem ditt navn og nummer. Hvis han sitter der og vil ringe deg, så gjør han nok det. Anonymkode: 5fcdb...d34
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 Hadde han ikke varslet før han skulle inn til soning, tror du? Sitter han i varetekt, så har han mest sannsynlig brev og besøksforbud og eller kontroll. Du får ring politiet og prøve hvor samarbeidsvillige de er med et slikt spørsmål fra din side. Anonymkode: 493a3...89c 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 Hvorfor vil du prøve å finne det ut? Hvis det er tilfelle, og vedkommende ikke har sagt noe om det til deg, så er det nok en grunn til det. Vedkommende åpner seg kanskje hvis du bare gir h*n tid! Jeg hadde følt meg sveket om noen hadde begynt å snoke i livet mitt på denne måten, tror jeg. Selv om du bare ønsker å være støttende... Anonymkode: 7e2ff...d81 5
WubWub Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo finne det ut om 4 uker når han evt slipper ut. Inviter han på en gåtur og går han mye breibeint er det et tegn på at han har sonet i fengsel.. Anonymkode: e06c3...2d5 Tror du har sett for mye på film. Norske fengsler har ikke amerikanske tilstander. 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 Gjør et kriminelt lovbrudd slik at du også kommer i fengsel, treffer du han bak murene så vet du at også han er låst inn Anonymkode: 70224...6dd 1
Akay Skrevet 17. september 2016 #9 Skrevet 17. september 2016 Bare ringe politiet. Forklar at det er en nær venn og at du er bekymret. Du er jo ikke på jakt etter hva han har gjort, men vil bare vite at han er trygg
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #10 Skrevet 17. september 2016 3 minutter siden, Akay skrev: Bare ringe politiet. Forklar at det er en nær venn og at du er bekymret. Du er jo ikke på jakt etter hva han har gjort, men vil bare vite at han er trygg Spiller ingen rolle. Taushetsplikten er absolutt. Anonymkode: 5907d...7d6 7
Gjest tgr93 Skrevet 17. september 2016 #11 Skrevet 17. september 2016 De har ikke lov til å oppgi sånn informasjon. Jeg ringte til en politistasjon en gang. (Da eksen var veldig flink til å havne på glattcella) å spurte om det hadde kommet inn en mann. Men de sa at de ikke hadde lov til å oppgi den informasjonen. Ikke til familie engang. Er man over 18 er det ingen som kan kreve sånne opplysninger. Med mindre det er noe spesielt som gjør at personen kanskje er umyndiggjort osv.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #12 Skrevet 17. september 2016 Politiet kommer forøvrig aldri til å fortelle deg om han befinner seg i fengsel, med mindre du er oppført som nærmeste pårørende og han i tillegg spesifikt har gitt tillatelse til det. De har faktisk ikke lov til å komme med slike opplysninger. Jeg har ringt dem og spurt etter min egen mor flere ganger, har aldri fått noe svar. De gav henne beskjed om at jeg hadde ringt da, slik at hun/advokaten kunne gi beskjed om hvor hun befant seg og slikt. Anonymkode: 5fcdb...d34 1
Belima Skrevet 17. september 2016 #13 Skrevet 17. september 2016 Har ikke vennen din noe familie som du kan spørre da? Et eller annet sted må ha også bo, så sjekk der hvis han ikke svarer på mobilen. Noen grunn til at du tror han sitter inne? 1
Gjest O.G. Skrevet 17. september 2016 #14 Skrevet 17. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noe måter og finne det ut ? Jeg har ikke så mange venner. Men han her er en venn jeg har hatt lenge. Kan jeg besøke fengsel eller få informasjon fra politiet ? Anonymkode: fdd00...c2c Hvorfor vil du vite om vennen din sitter inne i 4 uker?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #15 Skrevet 17. september 2016 1 time siden, Belima skrev: Har ikke vennen din noe familie som du kan spørre da? Et eller annet sted må ha også bo, så sjekk der hvis han ikke svarer på mobilen. Noen grunn til at du tror han sitter inne? Skal høre med nærmeste pårørendet om de vet hvor han er. Anonymkode: fdd00...c2c
OPIgirl Skrevet 18. september 2016 #16 Skrevet 18. september 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo finne det ut om 4 uker når han evt slipper ut. Inviter han på en gåtur og går han mye breibeint er det et tegn på at han har sonet i fengsel.. Anonymkode: e06c3...2d5 Av alle idiot kommentarer. 1
SlemUlv Skrevet 18. september 2016 #17 Skrevet 18. september 2016 Du kan alltids spørre HAM? Sånn neste gang du ser ham.. det er kanskje det mest logiske i denne situasjonen.. "hey, hvor har du vært de siste ukene?" eller noe sånn 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #18 Skrevet 18. september 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noe måter og finne det ut ? Jeg har ikke så mange venner. Men han her er en venn jeg har hatt lenge. Kan jeg besøke fengsel eller få informasjon fra politiet ? Anonymkode: fdd00...c2c KOntakt fengselet han er buret inne i da, og spør om han er der. Hvis de sier de ikke kan svare pga taushetsplikt osv, kan du legge igjen navn og si at de kan gi det til han - OM han er der, så kan han få ringe deg... med mindre han har brev og besøksforbud. Anonymkode: 51b60...4f9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #19 Skrevet 18. september 2016 eller - du kan sende et brev til det fengselet du tror han er innsatt i. Putt hans brev i en større konvolutt adressert til det fengselet. SÅ kan du klistre en lapp utenpå hans konvolutt der du ber om at brevet overleveres den og den. OM han ikke har brev -og besøksforbud, vil de gi brevet til han, og han kan selv velge om han vil ta kontakt eller ei. Mener de vil videresende brevet til rett fengsel om det er et annet fengsel han er innsatt. Anonymkode: 51b60...4f9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #20 Skrevet 18. september 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør et kriminelt lovbrudd slik at du også kommer i fengsel, treffer du han bak murene så vet du at også han er låst inn Anonymkode: 70224...6dd Og kompisen blir sikkert glad for litt selskap Så får de tilbringe masse tid sammen NOrske fengsler er jo som hoteller å regne, så de får ta det som en ferietur Anonymkode: 51b60...4f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå