Gå til innhold

Ekle banafluer overalt

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, The Silence skrev:

Har du planter? Jeg merket noen få som surret her for en uke siden. De bodde i en krydderplante som sang på siste verset. Planten ble kastet og fluene forsvant. 

Jeg synes øl og en dråpe Zalo og plastfolie over funker bedre en eddik når man først har fått en skikkelig invasjon. 

Her surra det også et par stk her en dag og jeg tenke OH NO! Jeg kastet noen halvdøde planter og har gått ut med matsøppla hver dag etterpå og nå er de vekk :) Har også vært flinkere til å spyle skikkelig av tallerknene osv istede for å bare ta det værste og slenge i oppvaskmaskinen som kanskje har stått en dag eller to før den har blitt skrudd på.

• Liker 1
Skrevet

Sliter med bananfluer jeg å! Men har blitt litt bedre etter jeg ikke lot noe mat stå ute. Bananer er det verste og hvis jeg hiver bananskall i søpla, så er de der med en gang! Er også blitt flinkere på å gå ut med matsøpla hver dag. Surrer fortsatt noen på kjøkkenet, men det er ikke så ille som det var før. Da var det ille. 

Skrevet
6 timer siden, Rose11 skrev:

Sliter med bananfluer jeg å! Men har blitt litt bedre etter jeg ikke lot noe mat stå ute. Bananer er det verste og hvis jeg hiver bananskall i søpla, så er de der med en gang! Er også blitt flinkere på å gå ut med matsøpla hver dag. Surrer fortsatt noen på kjøkkenet, men det er ikke så ille som det var før. Da var det ille. 

Jeg har en samboer som glemmer å skylle av matrester og lar det stå på benken. Sier stadig ifra til han

Skrevet

Vi har og en del planter på stua men syns ikke det er så mange fluer der. Kanskje de flyr fra stua og trekker mot kjøkkenet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...