Gå til innhold

Ekle banafluer overalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har noen tips til hvordan å få bukt med problemet? Tar nå ut søpla hver dag fordi de lager fest oppi søppelbøttene. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsug de, og sett støvsugeren ut slik at de kan fly ut igjen utenfor. Eventuelt skal skåler med en blanding av Eddik og zalo hjelpe (de liker eddik men dør av zalo, eller noe sånt)

Skrevet

Som "Solsmil" sa, eddik, eller en vin-skvett i et glass det er lett å komme opp i, og en dråpe zalo eller annen såpe for å bryte "overflatespenningen" (eller hva det nå heter), slik de drukner og faller til bunnen i glasset.  Fungerer som bare det.

• Liker 4
Skrevet

Vask ned hele kjøkkenet, ikke ha frukt eller mat ute på benken, pass på at det ikke er brødsmuler liggende, og hell kokende vann ned i vasken. Og gå ut med matsøpla og pass på at det ikke er matsøl og lignende der du har søppeldunkene. Jeg vet ikke helt hvorfor det med å helle kokende vann ned i vasken fungerer, men det fjerner de hver gang. Tror det gjerne er der nede de lever...? :fnise:

Skrevet
33 minutter siden, Solsmil skrev:

Støvsug de, og sett støvsugeren ut slik at de kan fly ut igjen utenfor. Eventuelt skal skåler med en blanding av Eddik og zalo hjelpe (de liker eddik men dør av zalo, eller noe sånt)

Eddik og zalo ja. Dethøres lurt ut :)

Skrevet
23 minutter siden, BabyBlue skrev:

Vask ned hele kjøkkenet, ikke ha frukt eller mat ute på benken, pass på at det ikke er brødsmuler liggende, og hell kokende vann ned i vasken. Og gå ut med matsøpla og pass på at det ikke er matsøl og lignende der du har søppeldunkene. Jeg vet ikke helt hvorfor det med å helle kokende vann ned i vasken fungerer, men det fjerner de hver gang. Tror det gjerne er der nede de lever...? :fnise:

Hmm ok. Jeg helte faktisk kokende vann i vasken isted. Ikke med det ormålet for jeg visste ikke om at det funker mot det :) men jeg helte ut av vannkokeren etter å ha lagd meg kakao. Overflødig vann.

Skrevet

Eple-eddik, ikke vanlig. Og en dråpe zalo. Sett ut flere glass eller kopper med dette, bytt jevnlig. Regn med at det tar tid. 

Anonymkode: a9ad2...fca

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eple-eddik, ikke vanlig. Og en dråpe zalo. Sett ut flere glass eller kopper med dette, bytt jevnlig. Regn med at det tar tid. 

De forsvinner vel når kulden kommer?

Skrevet

Siden du har fått råd om å fjerne dem så vil jeg gi deg et råd for å forebygge. Vask frukt og grønnsaker (husker ikke hvilken av dem eggene ligger på) med en gang du kommer hjem fra butikken :)

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Funker med hvitvineddik også ihvertfall, jeg har prøvd :)

Skrevet

Jeg prøvde zalo og vanlig eddik. Funker det. Havnet mange døde fluer oppi koppen. Men det slutter ikke å komme flere. De surrer liksom rundt koppen med de andre døde fluene. Ser skikkelig nasty ut. Hiver søpla hver dag ut og har helt kokende vann i vasken noen ganger. Det vle gjerne noe mindre av de men er fortsatt flere igjen

Skrevet

Et tips er å ta plastfolie over glasset med vann,zalo og eddik i. Så lager du et hull i midten. De finner ikke veien ut igjen, så for de enkelte fluene som skulle angre seg på vei ned i glasset dør da allikevel :fnise:

Anonymkode: e7b7a...897

• Liker 1
Skrevet

Full nedvask av kjøkkenet. Ikke ha noe frukt stående ute på en stund. Ta krydderplanter utendørs eller kast. 

Anonymkode: c22c7...fec

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et tips er å ta plastfolie over glasset med vann,zalo og eddik i. Så lager du et hull i midten. De finner ikke veien ut igjen, så for de enkelte fluene som skulle angre seg på vei ned i glasset dør da allikevel :fnise:

Det var smart. Men blir ikke hulletfor lite for de å komme seg nedi da?

Skrevet
5 timer siden, Maleficenta skrev:

Det var smart. Men blir ikke hulletfor lite for de å komme seg nedi da?

Pleier å lage hullet på størrelse med å kunne få nedi en lillefinger. Lagde en i går og det ligger i alle fall 20 stk døde fluer nedi der :)

• Liker 1
Skrevet

Bananfluer avslører dårlig kjøkkenhygiene så du må ta deg sammen.

Følg tipsene du har fått her så er du kvitt problemet. 

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, Antoinette skrev:

Bananfluer avslører dårlig kjøkkenhygiene så du må ta deg sammen.

Følg tipsene du har fått her så er du kvitt problemet. 

Jeg vasker kjøkkenet og tørker benkene hver dag. Skjerp deg selv. Litt av en tråd å komme med personangrep i... 

• Liker 2
Skrevet

Har du planter? Jeg merket noen få som surret her for en uke siden. De bodde i en krydderplante som sang på siste verset. Planten ble kastet og fluene forsvant. 

Jeg synes øl og en dråpe Zalo og plastfolie over funker bedre en eddik når man først har fått en skikkelig invasjon. 

Skrevet

Balsamicoeddik og zalo funker kjempebra! Og pass på å fjerne alt av frukt/grønt som står fremme. Et par dager så er de borte ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...