Gå til innhold

Hvilket insekt? (bilder)

Vulpes

Anbefalte innlegg

De siste ukene har det dukket opp slike små «greier» rundt om på soverommet mitt. De henger alltid fra ett eller annet, for eksempel taket, gardinen eller en sminkekost (æsj!).

De ser ikke ut til å være levende, og utenpå tror jeg det er et lag med rusk, støv og bittesmå steiner. Når jeg rev en av dem fra hverandre var det bittelitt gult gugg i midten, så ut som om det er en død og flat larve inni alt rusket rundt. De er ca. 8 mm lange.

Så hva er de for noe, og hva slags kryp lager dem?? Har ikke oppdaget noe insekt som kan være synderen, så den er nok en mester i gjemsel.

Til informasjon bor jeg i en kjellerleilighet utenfor Oslo. 

P9173319.JPG

P9173328.JPG

P9173330.JPG

P9173336.JPG

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om det er puppe stadiet og etter en stund ville det kommet ut et voksent insekt. 

Nattsvermer eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett noe slikt før!  Ser jo veldig ut som noe /kokong/puppe-greier... Uten at jeg klarte å "brille" meg frem til noe som lignet. Var interessant med steinene uten på synes jeg (om det er det da, ok ikke bare er kamuflasje av noen sort) ), om jeg måtte gjette hadde jeg gjettet på "petter-kopp" , men det kan like god være møll/nattsvermer e.l...    Jeg vil også vite hva det er, så jeg følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...