AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Har en grei lønn i nedre sjiktet, nok til at vi klarer oss, men jeg ønsker likevel å gi å lage en pakke kalender til begge mine jenter. Hun eldste har flyttet for å studere, og hun yngste er selvsagt fortsatt hjemme. Jeg ønsker å tenke på pakkekalender fra nå av, slik at jeg kan fortsatt kjøpe billige ting på tilbud, istedenfor å vente til november hvor alltid er blitt dyrere. Noen ide om hva jeg skal kjøpe. Hva har dere pleid å kjøpe til deres barn/ungdommer. Til 18 åring: ? Til 9 åring: ? Anonymkode: 5600b...25e 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Som 18 åring ville jeg blitt glad for powerbank(sikkert fordi jeg har et behov for det akkurat nå.) Headsett, fine ting til leiligheten, såper og sånt til badet/vaskerommet, gavekort på hårprodukter og sminke (Cubus, h&m eller såklart dyrere...) smykkestativ, gavekort på netflix/viaplay, tørrvarer man ikke tar seg råd til som student(oboy, osv..), litt sjokolade og godteri, alkohol, osv... Nå fikk du ønskelista mi.. 😂 9 åring ville jeg gått for top modell ting, og slikt, neglelakk, hårpynt, dilldall, spill, perlesaker, Lego, osv. Anonymkode: 3c102...7a1
BeverTramp Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 til 9 åringen ville jeg gitt en aktivitetskalender. Barn trenger tid med voksne, ikke 24 småting. Til hun på 18 ville jeg enten gitt ting til hybelen, ELLER bare en førjulsgave. Eksempelvis billetter hjem 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som 18 åring ville jeg blitt glad for powerbank(sikkert fordi jeg har et behov for det akkurat nå.) Headsett, fine ting til leiligheten, såper og sånt til badet/vaskerommet, gavekort på hårprodukter og sminke (Cubus, h&m eller såklart dyrere...) smykkestativ, gavekort på netflix/viaplay, tørrvarer man ikke tar seg råd til som student(oboy, osv..), litt sjokolade og godteri, alkohol, osv... Nå fikk du ønskelista mi.. 😂 9 åring ville jeg gått for top modell ting, og slikt, neglelakk, hårpynt, dilldall, spill, perlesaker, Lego, osv. Anonymkode: 3c102...7a1 Masse gode forslag, men det kan blir ganske dyrt med ting som headset, powerbank, gavekort, lego og så videre. Hvis man skal ha 24 gaver til to barn, og mange av dem skal koste mer enn hundrelappen, så blir det dyrt! Noen litt rimeligere alternativer til hun eldste kan være: hårstrikker, sjokolade, lypsyl, håndsåpe/dusjsåpe, penner/ markeringstusjer, lys, sokker... Når man er 18 og akkurat har flyttet hjemmefra er det jo mange sånne små husgreier som kan være greit å få Har lite peiling på hva 9 åringer liker, men hva med for eksempel klistremerker, blyanter/skrivesaker, hårpynt, sokker og slikt? Hun bor du jo også sammen med så kanskje noen dager kunne være en aktivitet i stedet for en gave? For eksempel pepperkakebaking, lage egne julekort eller gå på tur i skolen? Anonymkode: 03574...7ae
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 Hvilke typer personligheter har de? Som 9-åring likte jeg plastilin, lego, dyrefigurer/ leker, sånt hefte man kunne åpne og ta av og på klistermerker, bøker Som 18-åring likte jeg spill, bøker. Tror jeg likte best ting som var litt mer dyre på den tiden. Anonymkode: bbd7a...20e
Fredsmegleren Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 (endret) For 18 åringen ville jeg selv noen dager ha gitt litt større gaver mens andre dager litt mindre. Hairbobbles (de plastikk strikkene som ikke sliter på håret), hudpleiesett som man kjøper i reiseutgave på apoteket (mindre flasker, billigere, og kan fordeles utover flere dager), konfektbiter kjøpt på sjokoladebutikk, varme lodne sokker (kan også strikkes selv), julekrydder i fin pakning, hjemmelaget kakao-kit, votter/hansker, enkelt kjøkkenutstyr (desilitermål/cups), og kulepenner med viskelær. Flybilletter hjem er også fint, men i så fall ville jeg fortalt henne om denne gaven på forhånd før hun lager andre planer Endret 17. september 2016 av Fredsmegleren
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Masse gode forslag, men det kan blir ganske dyrt med ting som headset, powerbank, gavekort, lego og så videre. Hvis man skal ha 24 gaver til to barn, og mange av dem skal koste mer enn hundrelappen, så blir det dyrt! Powerbank er ca 30-50kr på tilbud, hvis det er tilbud. Anonymkode: 3c102...7a1 1
Kattugla Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 I stedet for å gi 18-åringen 24 smågaver ville jeg heller gitt henne én gave for hver søndag i adventen og lagt litt mer i hver gave. 2
Bringebæra Skrevet 17. september 2016 #9 Skrevet 17. september 2016 Griseflax lodd til 10 kr. pr lodd er veldig populært til oss. :D Ikke er det dyrt heller. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 Spørs litt hvor du bor. Er det en plass hvor de har Boklageret så er det jo mulighet for å kjøpe noen aktivitetsbøker til 9åringen (koster en tyver per stk.) og kanskje finner du en billig og god bok til 18åringen dersom hun er glad i å lese. Ellers har TGR mye krims krams som er kjekke fyllere (også billig pastilleske og tyggis), og søstrene grene har mye fint til leiligheten til eldste jenta, samt hobby saker dersom de liker dette. Nille og europris har en del billig godteri i store poser som du kan kjøpe og fordele ut over noen av dagene/helgene. Ellers pleier Spar å ha 10-kronersmarked innimellom hvor du får kjøpt snickers/mars/bounty/nøtteblanding/sminkefjerner etc. til en 10er. Ebay har mye billig, begynner du å bestille nå og ut mot rundt 20.oktober så rekker du å ha det ferdig frem til desember. Eksempler på hva jeg ville gått for: Til å rense tastatur Silikon-hel til finsko Silikon-hel til finsko 2 Hårbørste "rensestav" til hårbørste skolisser tanntråd på pinne Hansker til touchscreen Hansker til touchscreen 2 Pannebånd "varme" sokker med reinsdyr julenisse-sokker snømann-sokker Hurtigtørkende håndkle til trening Hårbånd til trening Belte til oppbevaring småting under trening Drikkeflaske Drikkeflaske 2 Sammenleggbar drikkeflaske Selfiestick Mobil-holder-dings Turban håndkle ansiktsscrubber Til rens av sminkekoster Øyemaske Vaskeklut formet som dyr Vaskeklut formet som iskrem 10 "scrunchies"/hårstrikker HårstrikkerBlomsterstrikk Hårstrikk blomst+perle Liten veske for kosmetikkPenal eller oppbevaring sminkekoster Post-it markerer/bokmerke Ugle post-it markerer/bokmerke søte post-it lapper vannmelon post-it Katte post-it Søt linjal emoji-stickers søte klistremerker Teip med mønster skrape frem et bilde Skrape-blokk penn viskelær (iskrem) Viskelær ( 2 bananer) Perlesett Tattoveringer Passholder Passholder 2 Oppbevaring undertøy under reise Oppbevaring undertøy under reise Oppbevaring BH under reise Oppbevaring sko under reise Ring Smykke smykke 2 Plassbesparende dings til kleshengere Oversiktlig oppbevaring for smykker og dilldall Handlenett Handlenett 2 Ellers støtter jeg Bringebæra veldig vedrørende noen griseflax:) Anonymkode: 9d512...90d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 TS her. Oi. Her er det mange lure forslag. Skal gå igang med å lage en liste og kjøpe. Ebay hadde jeg helt glemt. Tusen takk alle sammen. ☺️☺️ Anonymkode: 5600b...25e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå