Gå til innhold

Borte fra pus fire dager i uka, sliter med dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på skole i en annen by, så jeg er borte fra pus i fire netter, og hjemme resten av uka. Jeg bor i samme hus som moren min, så hun koser med han mye og gir han mat osv når jeg er borte (noe som er veldig fint for min del). Men jeg kommer ikke helt unna den dårlige samvittigheten min... Jeg vet at han koser seg med moren min, og hun er kjempe glad i han, men hver gang jeg kommer hjem så er pus i fra seg og vi har en kosestund som varer i ca tre kvarter (hehe).

Er dette riktig og gjøre mot pus? Jeg har ikke hjerte til og gi han fra meg, da slutter jeg heller på skolen og finner noe annet... :( Jeg er så prinsippfast på nettopp dette med og skaffe seg kjæledyr livet ut (for kjæledyret), men jeg vet ikke om dette er riktig. Jeg føler at jeg ikke kan sette livet mitt på vent pga en katt, men det tragiske er at jeg faktisk er villig til og gjøre det om det viser seg at dette ikke er en bra nok ordning.

Hva tenker dere? Skolen varer frem til neste Mai, så det er en stund... Jeg kan heller ikke ta dette studiet i hjembyen min.

Anonymkode: b6884...9f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du har kommet fram til en fin ordning! Hva er slternativet?

Anonymkode: b5215...09a

• Liker 6
Skrevet

Katten er glad for å se deg tydeligvis, og det er jo koselig, men tviler på at han lider noen nød når moren din tar godt vare på han.

• Liker 6
Skrevet

Åh, takk for fine svar! <3

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du har kommet fram til en fin ordning! Hva er slternativet?

Anonymkode: b5215...09a

Tusen takk!
Alternativet er at jeg ikke får de studiepoengene jeg trenger for å komme inn på skole neste år, så dette året er viktig. Neste år bor jeg hjemme, så da er jeg jo her hele tiden. 

8 minutter siden, Anim92 skrev:

Katten er glad for å se deg tydeligvis, og det er jo koselig, men tviler på at han lider noen nød når moren din tar godt vare på han.

Ja, det er veldig koselig. Jeg tror han vet at jeg alltid kommer tilbake... :) 
Mamma tar veldig godt vare på han! Hun forguder den katten og gir han masse oppmerksomhet når jeg ikke er her. Hun gir han masse oppmerksomhet når jeg er her også, men det er koselig. Tror han er ganske glad i henne også.

Takk igjen, dere vet virkelig ikke hva dette betyr for meg! <3 :) 

Anonymkode: b6884...9f3

Skrevet

Nå er det ikke sånn at du reiser fra pus og lar den være helt alene i 4 døgn.Han er i sine vante omgivelser og sammen noen han kjenner godt.Så han lider ikke nød.Det er nok mere du som kjenner på det enn han.

Anonymkode: 065c6...97b

• Liker 3
Skrevet

Tror nok hunder og katter som er noen er er tilpasningsdyktige sånn sett, de merker etter hvert mønsteret der du forsvinner og kommer tilbake. Så de er trygge på at du kommer tilbake.

Anonymkode: d998f...759

Skrevet

Dette synes jeg er helt greit. Pus er jo hjemme sammen med noen som tar vare på han og gir han det han trenger. Forstår godt at du har dårlig samvittighet alikevell. Hadde hatt det selv, selv om det ikke er særlig grunn til det. Denne ordningen fungerer nok helt fint for pus :) Ekstra koselig for dere begge når du kommer hjem og.

Anonymkode: 5701d...79d

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt :)

Hadde tidligere en jobb der jeg reiste svært mye, selv om jeg sjeldent var borte mer en 2-3 dager i slengen. Mine to katter var alene hjemme disse dagene, og hadde godt tilsyn av broren min, som både matet, lekte og koste med dem, så de led ingen nød. Også var de jo to, så de hadde godt selskap i hverandre også. Men jeg kjente på det, så til de grader, og spesielt den yngste av mine var utrolig klengete og omtrent fotfulgte meg i et døgn etter at jeg var kommet hjem. Etter hvert syntes jeg det ble sånn at hver gang de så kofferten min, så var det som om de datt litt sammen, og så veldig lei seg ut.

Det er ikke noe morsomt å kjenne på den, men katten din har det nok helt fint sammen med moren din når du er borte. Det at han må ha så lang kosetid når du kommer hjem igjen er nok bare i ren glede over å se deg igjen. Du er likevel så mye hjemme sammen med han at han glemmer nok ikke at han er din uansett. Og skolen varer jo ikke evig? :) 

Skrevet

Ts, send meg melding. :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...