Kathia Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Min mann kommer fra et annet land, søstera hans er gift med en mann som har slått henne og er ustabil. Vi var med svigers ifjor jul, og da var de der. Da var jeg uvitende om hvordan situasjonen var. Tidligere i år hadde han foran deres barn, truet kona (svigersøster) med glasskår og kuttet seg selv opp så der var blod utover hele leiligheten. Andre søstera hadde sendt bilde av blodsølet og de kom jeg tilfeldigvis over (han burde ha sletta dem sa han, for dette var sterkt for meg å se) Han er tydeligvis en voldelig ustabil mann! Jeg skal ikke uttale meg for mye, men blir helt dårlig av tanken på hvilken type hun velger å være sammen med, med barn inkludert. Mulig hun er redd, men tross av at hun da fikk hjelp for å komme seg unna ham og var helt trygg så valgte hun å gå tilbake. Svigermor har bare måttet "akseptere" valget hennes og de møtes nå jevnlig igjen med han tilstede. Det som er er at vi er invitert dit kommende jul igjen, og tanken på å feire jul med en slik mann i huset gjør meg kvalm. Hva om han tilter igjen? Vi har også barn og morsinstinktet mitt gir meg en stor klump i magen. Nå har ikke de sagt at de skal komme, men kjenner jeg svigermor rett så ønsker hun nok å inkludere sin datter med barnebarn. Dvs at han også vil bli invitert. Tviler på at han lar de dra alene. Jeg har sagt til min mann at jeg aksepterer ikke å være i samme hus som han, og da sa han at det ikke kom til å skje. Han mener det samme som meg, han ønsker selvfølgelig ikke det heller. Jeg har mest lyst å bare si at jeg vil feire jul her hjemme dette året, så slipper jeg å gå med denne ekle følelsen. Eller burde jeg stole på at de ikke kommer til å bli invitert ? Kjenner jeg ikke orker noe drama heller
Lou Salome Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 Dette er da veldig enkelt. Takk nei. Ikke lag noe drama. Dere vil feire hjemme, da gjør dere det. Mannen din er til og med enig. Dere sier fra i god tid (nå). Ikke begrunn det med noe annet enn "Takk for invitasjonen, men nei, vi ønsker å feire hjemme i år". 4
Kathia Skrevet 16. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2016 4 minutter siden, Lou Salome skrev: Dette er da veldig enkelt. Takk nei. Ikke lag noe drama. Dere vil feire hjemme, da gjør dere det. Mannen din er til og med enig. Dere sier fra i god tid (nå). Ikke begrunn det med noe annet enn "Takk for invitasjonen, men nei, vi ønsker å feire hjemme i år". Takk for svar er faktisk ikke så enkelt når man står opp i det. Og de møtes såpass sjelden at man føler nesten at man burde komme i høytidene og ferier. Men ja med tanke på dette tilfellet burde vi takke nei
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Jeg går ut ifra at du har varslet bv om dette? Små barn skal da virkelig ikke se på at faren kutter seg opp med glass og truer mammaen sin. Du er pliktig til å varsle! Dette er omsorgssvikt både av mor og far. Anonymkode: 4c48a...2f1 10
Belima Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 Støtter deg over! Dette er ikke et hjem hvor barn kan vokse opp og føle seg trygge i. Her må dessverre barnevernet inn i bildet. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går ut ifra at du har varslet bv om dette? Små barn skal da virkelig ikke se på at faren kutter seg opp med glass og truer mammaen sin. Du er pliktig til å varsle! Dette er omsorgssvikt både av mor og far. Anonymkode: 4c48a...2f1 Dette! Synes det er merkelig at TS ikke ofrer en setning om at hun er bekymret for barn som lever oppi dette. Anonymkode: 90f5e...400 3
kalini Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 meld fra til barnevernet!! dette er din plikt!!!! 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 Den 16. september 2016 at 15.20, Kathia skrev: Min mann kommer fra et annet land, søstera hans er gift med en mann som har slått henne og er ustabil. Vi var med svigers ifjor jul, og da var de der. Da var jeg uvitende om hvordan situasjonen var. Tidligere i år hadde han foran deres barn, truet kona (svigersøster) med glasskår og kuttet seg selv opp så der var blod utover hele leiligheten. Andre søstera hadde sendt bilde av blodsølet og de kom jeg tilfeldigvis over (han burde ha sletta dem sa han, for dette var sterkt for meg å se) Han er tydeligvis en voldelig ustabil mann! Jeg skal ikke uttale meg for mye, men blir helt dårlig av tanken på hvilken type hun velger å være sammen med, med barn inkludert. Mulig hun er redd, men tross av at hun da fikk hjelp for å komme seg unna ham og var helt trygg så valgte hun å gå tilbake. Svigermor har bare måttet "akseptere" valget hennes og de møtes nå jevnlig igjen med han tilstede. Det som er er at vi er invitert dit kommende jul igjen, og tanken på å feire jul med en slik mann i huset gjør meg kvalm. Hva om han tilter igjen? Vi har også barn og morsinstinktet mitt gir meg en stor klump i magen. Nå har ikke de sagt at de skal komme, men kjenner jeg svigermor rett så ønsker hun nok å inkludere sin datter med barnebarn. Dvs at han også vil bli invitert. Tviler på at han lar de dra alene. Jeg har sagt til min mann at jeg aksepterer ikke å være i samme hus som han, og da sa han at det ikke kom til å skje. Han mener det samme som meg, han ønsker selvfølgelig ikke det heller. Jeg har mest lyst å bare si at jeg vil feire jul her hjemme dette året, så slipper jeg å gå med denne ekle følelsen. Eller burde jeg stole på at de ikke kommer til å bli invitert ? Kjenner jeg ikke orker noe drama heller Send anonym bekymringsmelding til Barnevernet straks!! Da blir saken undersøkt og barna får en sjanse!! Anonymkode: 98f91...fab
Sirah Skrevet 17. september 2016 #9 Skrevet 17. september 2016 Det er da ikke værre enn å ta en telefon til svigermor og høre om søster med følge også er invitert? Er de det så takker dere pent nei. Og jeg følger resten her: Håper virkelig at barnevernet er kontaktet!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #10 Skrevet 17. september 2016 Send bekymringsmelding til barnevernet Anonymkode: 81b16...b5f
Kathia Skrevet 19. september 2016 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2016 (endret) Den 17. september 2016 at 13.04, AnonymBruker skrev: Dette! Synes det er merkelig at TS ikke ofrer en setning om at hun er bekymret for barn som lever oppi dette. Anonymkode: 90f5e...400 Selvfølgelig synes jeg det er forferdelig! Merkelig? Hva kan man si om det annet enn at jeg blir dårlig og ikke skjønner hva svigersøster holder på med. Det finnes faktisk få ord som kan beskrive hvor vondt det er å være vitne til dette, og hvor grusomt det må være for barna. Om jeg skal melde fra til barnevernet så blir det i tilfelle til Belgia, politiet var involvert og skulle tro de har meldt dette videre og har en sak gående. Forhåpentligvis blir det gjort noe fort ... Jeg skulle ønske jeg kunne gripe inn og få barna i trygghet, hadde det vært i Norge hadde jeg uten tvil meldt ifra med en gang Endret 19. september 2016 av Kathia
Tatja Skrevet 20. september 2016 #12 Skrevet 20. september 2016 Den Saturday, September 17, 2016 at 13.04, AnonymBruker skrev: Dette! Synes det er merkelig at TS ikke ofrer en setning om at hun er bekymret for barn som lever oppi dette. Anonymkode: 90f5e...400 ... og hvorfor tror du hun ikke ønsker å bruke tid med en slik mann??? KAN det være en protest mot måten han er på..? Og KAN det være at hun allerede har meldt til barnevernet - evt vurderer å gjøre det. Typisk surmugge KG-svar du kommer med her.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #13 Skrevet 20. september 2016 Du skal naturlig nok ikke dra dit i det hele tatt, så lenge det er en risiko for at denne mannen kommer på besøk. Og her må du bare svelge kameler, svigermor kan bli så sint hun bare ønsker, men deres barn og dere er viktigere. Man må beskytte seg selv her i verden og man eksponerer _ikke_ barna for noen som beviselig ikke er helt stabil. Anonymkode: 0fc5b...093
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå