AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 De har vært så flinke med barnet mitt som har vært en liten utfordring ved innkjøringen. Føler jeg blir tatt veldig godt vare på og de yter det lille ekstra. Hva kan jeg gi tilbake ? Hva msn kan gjøre for dem eller gi dem som viser at jeg setter pris på dem ? Tips ? Råd ? Anonymkode: c4327...622 1
Lauge Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 Hvor mange er det du skal gi til? Kanskje en bukett med et koselig kort hadde vært noe? Eventuelt om det er 2-3stk du konkret vil rose, så kanskje gavekort? :-) 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 Hva med noe som de kan bruke sammen med barna. Bok/lydbok, spill, lage noe god mat en dag de skal på tur (Innbakte horn). Anonymkode: 87f80...44c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #4 Skrevet 16. september 2016 Konfekt pleier å slå an å deles på pauserom 😉 Anonymkode: 4970e...4b8 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #5 Skrevet 16. september 2016 Kanskje noen nybakte kanelsnurrer når du leverer/henter tidlig en dag Sammen med et koselig kort! Anonymkode: 7cb30...b16 2
Knøtta Skrevet 16. september 2016 #6 Skrevet 16. september 2016 Gi absolutt hva som helst! Hovedtanken bak er jo at du setter pris på de, og det er jo den største gave. Konfekt, fin kopp, vin, boller, noe mat som f.eks oljer, krydder, pesto, pyntesaker osv. Som sagt, så blir man veldig glad når man blir satt pris på, så gaven i seg selv er egentlig ikke så viktig. 1
Rararara Skrevet 16. september 2016 #7 Skrevet 16. september 2016 Jeg tenker at det viktigste er at du forteller dem at du er fornøyd, det tror jeg er mer verdt enn både blomster og gaver 😊 Så flott at du setter pris på dem👍 4
Sugerøret Skrevet 16. september 2016 #8 Skrevet 16. september 2016 bak noe godt. Sunt men godt Et kort hvor du takker
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #9 Skrevet 16. september 2016 Støtter forslaget om å bake noe. Alltid godt med noe ekstra til lunchen, og det viser jo virkelig omtanke når du har bakt selv. Veldig hyggelig gjort av deg da, forresten, å tenke på en ekstra påkjønnelse. På en måte gjør de jo bare jobben sin, men jeg har en lignende jobb selv, og synes det er utrolig hyggelig når folk viser at de setter pris på jobben jeg gjør! Anonymkode: d49c5...e1b 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #10 Skrevet 17. september 2016 Ts her tror det å bake ikke er tingen. De er veldig imot sukker osv. Da må det ev bli noe veldig sunn bakst. Eller et imponerende fruktfat som både barn og voksne kan nyte godt av Anonymkode: c4327...622
Sugerøret Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her tror det å bake ikke er tingen. De er veldig imot sukker osv. Da må det ev bli noe veldig sunn bakst. Eller et imponerende fruktfat som både barn og voksne kan nyte godt av Anonymkode: c4327...622 Du finner mange flotte og ikke minst gode (sunne) oppskrifter ved å sjekke ut lavkarbo. Spesielt Cecilies Eplekake.. Herlighet den er så god!!! Eller så finner du mye godt her : https://cecilietb.no/category/oppskrifter/kaker/page/4/ Fruktfat ,vel skal en pirke,så inneholder frukt mye sukker 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016 Har man egentlig lov til å gi gaver til barnehagen/personalet i det hele tatt? Det er en del barnehager som har ganske strenge regler på dette. Når det gjelder det å lage mat til alle barna, som noen foreslår, så er dette et veldig fint forslag, men neppe tillatt pga mathygieniske forhold(barnehagen er pliktig å forholde seg til et internkontrollsystem når det gjelder matlaging). Anonymkode: 09edc...46d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #13 Skrevet 18. september 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man egentlig lov til å gi gaver til barnehagen/personalet i det hele tatt? Det er en del barnehager som har ganske strenge regler på dette. Når det gjelder det å lage mat til alle barna, som noen foreslår, så er dette et veldig fint forslag, men neppe tillatt pga mathygieniske forhold(barnehagen er pliktig å forholde seg til et internkontrollsystem når det gjelder matlaging). Anonymkode: 09edc...46d Tror ikke noen har foreslått å lage mat til alle barna? Mitt forslg (og slik jeg leser de andre innleggene) er å bake til de ansatte Noe de kan sette frem på personalrommet. Anonymkode: 7cb30...b16 1
Jubatus Skrevet 18. september 2016 #14 Skrevet 18. september 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke noen har foreslått å lage mat til alle barna? Mitt forslg (og slik jeg leser de andre innleggene) er å bake til de ansatte Noe de kan sette frem på personalrommet. Anonymkode: 7cb30...b16 Det er jo en som foreslår fruktfat til både store og små, og en annen innbakt horn til turdag. Tror nok barnehagepersonalet blir glade for å høre at du setter pris på jobben de har gjort, men de forventer neppe noe mer.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #15 Skrevet 18. september 2016 Man baker jo hjemme til foreldrekaffe, bursdager i barnehagen o.l., så så veldig strengt kan vel ikke dette hygienekravet være. Anonymkode: e7b50...032
Gjest Spiderman Skrevet 18. september 2016 #16 Skrevet 18. september 2016 Da jeg jobbet i barnehage satte jeg ihvertfall veldig pris på å få en flaske prosecco .
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #17 Skrevet 18. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har man egentlig lov til å gi gaver til barnehagen/personalet i det hele tatt? Det er en del barnehager som har ganske strenge regler på dette. Når det gjelder det å lage mat til alle barna, som noen foreslår, så er dette et veldig fint forslag, men neppe tillatt pga mathygieniske forhold(barnehagen er pliktig å forholde seg til et internkontrollsystem når det gjelder matlaging). Anonymkode: 09edc...46d Enig. Dette tolkes som smisk og at man ønsker særbehandling for sitt barn. Korrupsjon. Msn betaler jo pr måned og en kan takke de muntlig med et smil. Anonymkode: a4172...f1f
Gjest chiki Skrevet 18. september 2016 #18 Skrevet 18. september 2016 Jeg er også superfornøyd med tilvenning og at de er så flinke. Men gir de da ikke gave. Det setter jo press på de andre også. vær flink å merke klær og utstyr, å ha nok skiftetøy og bleier.
Gjest Ellapropella Skrevet 18. september 2016 #19 Skrevet 18. september 2016 (endret) Jeg pleide å kjøpe gaver før jul og sommerferien. Jeg har sluttet med det. Jeg fant ut at jeg heller ville fortelle hver og en av dem hva vi som foreldre satte pris på ved dem i jobben med vårt barn. (For eksempel at vi hos Even setter pris på evnen til å sette seg inn i barnets situasjon, eller at Mina er spesielt god på å fange opp barnets signaler, at Tea er god på å trekke fram det positive osv.) Dette skrev jeg ned og sendte på mail på avdelingen. Erfaringen min er at de satte stor pris på det Jeg gjør det gjennom året, hvis det er noe vi er spesielt fornøyd med. Endret 18. september 2016 av Ellapropella
happiest Skrevet 18. september 2016 #20 Skrevet 18. september 2016 Gi noe de har nytte av. F.eks noe til pausen. God kaffe og te og feks hjemmebakt knekkebrød? Det er jo sunt og godt, og noe de kan ha i lunsjen. Blomster er også fint Hvis du vil gi noe som barna også kan ha nytte av så kan du jo se om du kommer på noe barnehagen trenger? Eller noe barna liker spesielt godt? Farger, bøker, spill, lego osv. Jeg synes det er bra at foreldre viser at de setter pris på de ansatte, men jeg tenker det må jo ikke bli for mye heller. Det er jo faktisk jobben deres, og det forventes ikke at de skal ha gaver til en hver anledning. Det kan jo bli litt mye om du kjøper noe til de nå, også til jul også til sommeren. Evt. kan du jo vente med å gi en gave til jul og skrive et "takkekort" da. Innen da har du sikkert en hel haug annet du også kan skryte av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå