Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å bli gradvis tynnere i året i 2002/2003, og sliter veldig med dette. Jeg har vært hos en (dårlig) lege for 6 år siden, og hun sa man kunne ikke gjøre noe. Jeg har tatt regemessig jern i åresvis, og har prøvd et hårmiddel som ikke funket. Jeg fikk bare masse hår i ansiktet men ingenting på hodet. Det er 100% at det er vanlig skallenhet som ligger bak. Håret vokser heller ikke noe særlig og er egentlig til pest og plage for meg da det er verst på toppen og utover sidene. Jeg skjuler det med å farge hodebunnen, noe som funker til en viss grad- folk legger ikke merke til det ved første øyenkast. Venner og familie har påpekt at jeg har så tynt hår, og det har alltid gått utover selvbildet. Det ikke pent når en jente er ung og man ser skallen gjennom håret akkurat.  Det ligger mest sannynlig på farssiden, men jeg har ingen kontakt med min biologiske far. Alle på morssiden har tykt langt hår. Noen som har noen tips? Finnes det ingen kur mot dette? Jeg har akkkurt blitt 35, og har slitt med dette siden tidlig i 20 årene :/ Hadde vært fint med noen likesinnede:) Hilsen ei som gleder seg til lue-sesongen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe erfaring med dette selv, men jeg vet i alle fall mer enn legen din! Det er ting du kan gjøre!

Hvis du har mannlig hårtap så hjelper ikke jern, du må gå på antiandrogener siden det er hormonet DHT som fører til androgent hårtap. Hår i ansiktet kan også være et tegn på det. Har du blitt sjekket for PCOS? 

Uansett, du må sjekke hormonnivåene dine og få resept på antiandrogener som f.eks Spironolakton. Jeg vet det brukes av kvinner med mannlig hårtap, kroppshår, ansiktshår, osv.  Hvis de androgene hormonene blokkeres, slutter forhåpentligvis hårtapet. 

Lykke til!

Anonymkode: d2d6d...bfd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...