Gå til innhold

Dere som får bidrag gjennom innkrevingssentralen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd en del ganger at bidraget stopper opp, men nå hadde eksen endelig kommet frempå i august. Men så får jeg bare 70 kr i september. Betyr dette at de har sluttet å tvangstrekke fra lønn? Og at jeg igjen må ta kontakt for å få det i gang igjen?

Anonymkode: dfa16...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han gjorde som min eks, ble selvstendig næringsdrivende. Da kunne ikke nav pålegge tvangstrekk og han opparbeidet seg ett 6 siffrert tall i bidragsgjeld. Jeg gikk i godt over 1 år uten ei krone fra han. han var overhode ikke interessert i å betale for barna siden han ikke ville ha kontakt med de.

Så beg han som vanlig arb.taker igjen og da ble det tvangstrekk i lønna og det kostet han svært mye per mnd. Han betalte bidrags + gjeld hver mnd. Gjelda ble ferdig nedbetalt da eldste fylte 22 år.

Det var en svært lite smart trekk fra han 😊

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd en del ganger at bidraget stopper opp, men nå hadde eksen endelig kommet frempå i august. Men så får jeg bare 70 kr i september. Betyr dette at de har sluttet å tvangstrekke fra lønn? Og at jeg igjen må ta kontakt for å få det i gang igjen?

Synes du ikke det er bedre å spørre nav om dette? Hva vi tror er vel verdiløst i forhold til fakta?

• Liker 4
Skrevet

Av erfaring vet jeg at det tar tid å få svar fra nav. Men takk for et matnyttig svar .

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Av erfaring vet jeg at det tar tid å få svar fra nav. Men takk for et matnyttig svar .

Det er jo ingen som VET hvorfor....Så mer matnyttig svar kan du jo ikke få her.

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke mer å trekke av en eller annen grunn. Det er ikke sikkert det er noen inntekt å hente . Det kan være som EvaLena beskriver. Da vil det bli gjeld som opparbeides. Er han uten inntekt - kan nå tenkes - pga mistet jobben vil ha etter hvert få trygd -trolig. Men det tar tid å få endret trekk derfra. Det kan være så enkelt som ny arbeidsgiver. Kontakt NAV innkreving du.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, EvaLena skrev:

Kanskje han gjorde som min eks, ble selvstendig næringsdrivende. Da kunne ikke nav pålegge tvangstrekk og han opparbeidet seg ett 6 siffrert tall i bidragsgjeld. Jeg gikk i godt over 1 år uten ei krone fra han. han var overhode ikke interessert i å betale for barna siden han ikke ville ha kontakt med de.

Så beg han som vanlig arb.taker igjen og da ble det tvangstrekk i lønna og det kostet han svært mye per mnd. Han betalte bidrags + gjeld hver mnd. Gjelda ble ferdig nedbetalt da eldste fylte 22 år.

Det var en svært lite smart trekk fra han 😊

Kommtar.;Det kan være billigere å la være å betale barnebidraget enn å ta opp lån. Spesielt kortsiktige lån. 

Skrevet
3 timer siden, MapleSirup skrev:

Det er jo ingen som VET hvorfor....Så mer matnyttig svar kan du jo ikke få her.

Folk kan jo dele sine erfaringer. Ser ikke problemet med å spørre her. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, BeautyBox skrev:

Folk kan jo dele sine erfaringer. Ser ikke problemet med å spørre her. 

Det er jo ikke poenget. Men vil man ha et ordentlig svar må man gå til kilden og ikke kritisere rådet om det..

Jeg oppfattet ihvertfall svaret til TS som ironisk.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Peter007 skrev:

Det er vel ikke mer å trekke av en eller annen grunn. Det er ikke sikkert det er noen inntekt å hente . Det kan være som EvaLena beskriver. Da vil det bli gjeld som opparbeides. Er han uten inntekt - kan nå tenkes - pga mistet jobben vil ha etter hvert få trygd -trolig. Men det tar tid å få endret trekk derfra. Det kan være så enkelt som ny arbeidsgiver. Kontakt NAV innkreving du.

Han har ikke byttet jobb. Derfor forstår jeg lite, men har tatt kontakt med navi.

Skrevet
6 timer siden, MapleSirup skrev:

Det er jo ikke poenget. Men vil man ha et ordentlig svar må man gå til kilden og ikke kritisere rådet om det..

Jeg oppfattet ihvertfall svaret til TS som ironisk.

Da har vi ulik oppfatning om det da. Ting tar tid med nav, det er iallefall fakta.

Anonymkode: 3825a...c5c

Skrevet

Skulle ikke være AB..

Skrevet
5 minutter siden, BeautyBox skrev:

Skulle ikke være AB..

Du får svar på det spørsmålet ganske raskt ved å kontakte nav. Ihvertfall raskere enn på dette forumet...Her vil du aldri får svar på din situasjon...

• Liker 1
Skrevet

De gangene bidraget ikke har kommet som forventet er det arbeidsgiver som har tullet.

Dersom du har kontakt med NavI så har jo de svaret. De kan jo da dog bare svare på om det har kommet penger eller ei. Og om det er sendt ut purringer etc. 

Nav Innkreving har eget nummet: 21 05 11 00

Antar TS vet dette, så mer til opplsyning for andre at NavInnkrevning og 'vanlige' Nav ikke er det samme.

Anonymkode: 2f8c6...ae2

Skrevet
3 minutter siden, MapleSirup skrev:

Du får svar på det spørsmålet ganske raskt ved å kontakte nav. Ihvertfall raskere enn på dette forumet...Her vil du aldri får svar på din situasjon...

Lol, jeg klarte å skrive som AB og har en annen anonymkode enn Ts. Og så tror du at jeg er Ts. Bra du følger med, MapleSirup. 

• Liker 1
Skrevet

Nå har nettopp ligningen for 2015 blitt klar for folk flest. Det kan gjøre at bidraget blir satt ned på grunn av lavere inntekt. 

Anonymkode: f35fa...c29

Skrevet
Den Friday, September 16, 2016 at 22.45, AnonymBruker skrev:

Nå har nettopp ligningen for 2015 blitt klar for folk flest. Det kan gjøre at bidraget blir satt ned på grunn av lavere inntekt. 

Anonymkode: f35fa...c29

Nav går ikke inn å setter ned bidraget på grunn av lavere inntekt. En av partene må søke om ny fastsettelse om det skjer endringer som har noe å si for bidraget.... 

Det er kun ved endring av aldersklasse, indeksjustering og der det løpende bidraget er lavere enn det bidragsmottakeren får i bidragsforskudd at Nav går inn og fastsetter automatisk. Og ved fødsel da om foreldrene ikke bor sammen... 

Anonymkode: 76cb6...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...