AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #21 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min svigerinne fikk masse pigmentflekker i svangerskapet. Hun gikk til hudpleier og fikk behandling og rådføring av produkter. Huden ble strålende fin bare på noen uker. Anonymkode: 8a94c...7b2 Så hun ble kvitt pigmentflekker for alltid?? Eller kom de tilbake? Og hvor mange uker brukte hun kremen? Anonymkode: 7b87e...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #22 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så hun ble kvitt pigmentflekker for alltid?? Eller kom de tilbake? Og hvor mange uker brukte hun kremen? Anonymkode: 7b87e...66f Det er 4 år siden hun var gravid, og pigmentflekkene er ikke tilbake. Hun fikk veldig skjoldete hud, nærmest som en selvbruning som var særdeles mislykket. Jeg vet ikke hvor lenge hun gikk på kremene (det var mange produkter, en hel serie). Men hun sluttet med produktene etterhvert siden de var svært dyre (jeg antar når det var tomt). Anonymkode: 8a94c...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #23 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (På 17.9.2016 den 9.54): Hørt om dermarulle? Det skal fungere mot dette, vet ikke om det virker for har kun brukt det mot akne arr. Og mot arr så virker det utmerket Har lest at 1 mm er den beste nål-lengden for det men finner ikke ut hvor jeg leste det så kan ikke gi deg kilde på det. Men ville uansett startet med en 0.5 mm og kun testet den noen plasser først for å se om det hjelper på. Her finner du dermarulle. Du trenger kanskje også et serum for det men vet ikke hvilke man skal bruke mot pigmentflekker sammen med rulle. Har som jeg sa kun brukt det på akne arr men har hørt om flere som har brukt det mot pigmentflekker. Anonymkode: 16809...e2a Dette er på ingen måte anbefalt av hudleger eller hudpleiere. Dermapen skal utføres av fagfolk. Det er altfor vanlig å skade huden sin med disse "verktøyene". Styr unna! Anonymkode: 208c0...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #24 Del Skrevet 27. august 2023 https://beths.no/meline-caucasian-skin-night.html?gclid=Cj0KCQjw6KunBhDxARIsAKFUGs9AP-H5V0eo35BTSDR5A_d_0gtP4DSarCc4MFMJyMbI4Jm0vfysZgEaAgu9EALw_wcB Denne kremen er dyr, men fjerner absolutt alt av pigmentflekker og uønsket tekstur. Jeg bruker den 3-4 kvelder i uka. Spf 50 MÅ brukes på dagtid med denne (og uansett, egentlig). Anonymkode: 208c0...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catskan Skrevet 28. august 2023 #25 Del Skrevet 28. august 2023 (endret) Jeg har brukt Tretinoin (på resept) i mange år, klar å venne huden til 5 ganger i uken. Før det brukte jeg Zo Obagi serien. I tillegg bruker jeg solfaktor 50 året rundt, til og med hvis jeg bare er hjemme. Det har bare hjulpet litt på melasmaen min, og jeg er ikke veldig plaget en gang. Hudlegen mente at jeg har den mildeste formen for melasma. Men så passer jeg veldig på om sommeren! Soler aldri ansiktet!! Går med solhatt og briller hele tiden. Har man først fått pigmentflekker så er det veldig vanlig at de kommer tilbake hvis huden blir utsatt for sol. For i motsetning til vanlige pigmentforandringer i svangeskapet som avtar etter hvert som hormonene gjør det, forsvinner som oftest. Ikke flekkene du har fått i solen. Melasmaen derimot kan du aldri bli kvitt, du kan redusere den. Utsetter du huden derimot for varme/sol så vil den komme tilbake dessverre. Det er viktig å skille mellom pigmentflekker forårsaket av sol, svangerskap (som forsvinner ofte av seg selv) og melasma. Derfor er Pigmanorm en av de bedre alternative hvis TS har melasma. Endret 28. august 2023 av Catskan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catskan Skrevet 28. august 2023 #26 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er på ingen måte anbefalt av hudleger eller hudpleiere. Dermapen skal utføres av fagfolk. Det er altfor vanlig å skade huden sin med disse "verktøyene". Styr unna! Anonymkode: 208c0...7a0 Jeg har tatt 8 dermapen behandlinger på arrene mine etter acne på Akademiklinikken. Hjalp litt, men ikke på alle. Hjalp ingenting på melasmaen min i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #27 Del Skrevet 28. august 2023 Catskan skrev (2 timer siden): Jeg har tatt 8 dermapen behandlinger på arrene mine etter acne på Akademiklinikken. Hjalp litt, men ikke på alle. Hjalp ingenting på melasmaen min i hvertfall. Så leit! Fjernet alle mine flekker og tekstur etter én økt. Var det kun dermapen, eller dermapen med kjemisk peel? Anonymkode: 208c0...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catskan Skrevet 28. august 2023 #28 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så leit! Fjernet alle mine flekker og tekstur etter én økt. Var det kun dermapen, eller dermapen med kjemisk peel? Anonymkode: 208c0...7a0 Så heldig!! Det var med kjemisk peel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå