Gå til innhold

Kremer mot pigmentflekker i ansiktet??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd noe som faktisk hjelper?

fikk mange sånne små prikker under øynene sist svangerskap. Vet man kan prøve laser osv men vil gjerne først prøve noen produkter om det har virkning. Selvom jeg er skeptisk til slikt :) 

Anonymkode: a818e...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørt om dermarulle? Det skal fungere mot dette, vet ikke om det virker for har kun brukt det mot akne arr. Og mot arr så virker det utmerket :)

Har lest at 1 mm er den beste nål-lengden for det men finner ikke ut hvor jeg leste det så kan ikke gi deg kilde på det. Men ville uansett startet med en 0.5 mm og kun testet den noen plasser først for å se om det hjelper på. Her finner du dermarulle.  Du trenger kanskje også et serum for det men vet ikke hvilke man skal bruke mot pigmentflekker sammen med rulle. 

Har som jeg sa kun brukt det på akne arr men har hørt om flere som har brukt det mot pigmentflekker.  

Anonymkode: 16809...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigmanorm!!! ingen over , ingen ved siden av!!! effekt kommer etter 3 dager! kan dessverre kun fås dersom en hudlege mener du trenger det, men absolutt den beste på markedet:):). Koster ca 1000kr i hudklinikker, men fås på resept til ca 300kr på apoteket. Det er en tysk krem, så det må alltid søkes når du skal hente den fra apoteket. Ganske strenge regler. Men again, verdt det!!

Anonymkode: 0a0b7...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
AnonymBruker skrev (På 17.9.2016 den 23.55):

Pigmanorm!!! ingen over , ingen ved siden av!!! effekt kommer etter 3 dager! kan dessverre kun fås dersom en hudlege mener du trenger det, men absolutt den beste på markedet:):). Koster ca 1000kr i hudklinikker, men fås på resept til ca 300kr på apoteket. Det er en tysk krem, så det må alltid søkes når du skal hente den fra apoteket. Ganske strenge regler. Men again, verdt det!!

Anonymkode: 0a0b7...d80

Hvor gamle var dine pigmentflekker? Og ble de borte for alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan høres ut som du har fått melasma siden du fikk det under siste svangerskap. Tilstanden er vanlig særlig hos gravide og hormonell stimulering er trolig årsaken. Bruk av p-piller kan hos noen kvinner fremkalle melasma. I noen tilfeller går melasma bort av seg selv, det er snakk om tilfeller som oppsto under svangerskap. Det er viktig å skille mellom vanlig pigmentflekker forårsaket av sol, og melasma. Melasma skal ikke fjernes med laser!! Da melasma blir trigget av varme, ikke bare sol, men også varme generelt. Laser kan gjøre det verre!! Vanlig pigmentflekker kan man fjerne bort med laser. Melasma er vanskelig å behandle, og som regel kan du redusere noe, men du blir som regel ikke kvitt det. Det beste du kan gjøre er å beskyte huden med solfaktor 50 året rundt, samt bruke en krem som heter Pigmanorm. Jeg har selv melasma og fikk skrevet den ut av hudlegen min. Skal begynne behandlingen i oktober/november.

Endret av Catskan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (40 minutter siden):

@Roci,her er ei som trenger din kyndighet🤍

Takk for tilliten, @flusa❤️ Me jeg ser at det er en gammel tråd som er hentet opp igjen, så den er kanskje ikke så relevant for TS🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catskan skrev (18 minutter siden):

Det kan høres ut som du har fått melasma siden du fikk det under siste svangerskap. Tilstanden er vanlig særlig hos gravide og hormonell stimulering er trolig årsaken. Bruk av p-piller kan hos noen kvinner fremkalle melasma. I noen tilfeller går melasma bort av seg selv, det er snakk om tilfeller som oppsto under svangerskap. Det er viktig å skille mellom vanlig pigmentflekker forårsaket av sol, og melasma. Melasma skal ikke fjernes med laser!! Da melasma blir trigget av varme, ikke bare sol, men også varme generelt. Laser kan gjøre det verre!! Vanlig pigmentflekker kan man fjerne bort med laser. Melasma er vanskelig å behandle, og som regel kan du redusere noe, men du blir som regel ikke kvitt det. Det beste du kan gjøre er å beskyte huden med solfaktor 50 året rundt, samt bruke en krem som heter Pigmanorm. Jeg har selv melasma og fikk skrevet den ut av hudlegen min. Skal begynne behandlingen i oktober/november.

Er det første gang du skal begynne på pigmanorm? Kan man bruke det oftere?

Anonymkode: 7b87e...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (Akkurat nå):

Takk for tilliten, @flusa❤️ Me jeg ser at det er en gammel tråd som er hentet opp igjen, så den er kanskje ikke så relevant for TS🙂

Jeg er ikke TS😊

Men fant en gammel tråd. Vil gjerne vite mer om pigmanorm. Hvor lenge kan man gå på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

5 minutter siden, Ayesh said:

Jeg er ikke TS😊

Men fant en gammel tråd. Vil gjerne vite mer om pigmanorm. Hvor lenge kan man gå på den?

Merk at den kremen kan ha bivirkninger der du får mørkere hud. Den er ganske stri mot huden, så jeg ville nok tenkt 2 ganger dersom det ikke er mye pigment. Det finns kremer som er mildere, som retinol. Retinol kan fortsatt være litt stri og få huden til å flasse (bruk fuktighetskrem), men det er mildere mot huden

Anonymkode: a3612...298

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 time siden):

Åå,beklager.

Jeg som surrer🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (1 time siden):

Åå,beklager.

Jeg som surrer🙈

Tenkte bare å spørre i  denne tråden enn å lage ny tråd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merk at den kremen kan ha bivirkninger der du får mørkere hud. Den er ganske stri mot huden, så jeg ville nok tenkt 2 ganger dersom det ikke er mye pigment. Det finns kremer som er mildere, som retinol. Retinol kan fortsatt være litt stri og få huden til å flasse (bruk fuktighetskrem), men det er mildere mot huden

Mørkere hud etter at man slutter med kremen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayesh skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke TS😊

Pigmanorm er et legemiddel, så det tør jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 7.00):

Ja, første gang. Begynner i oktober/november tenker jeg. Skal bruke kremen en gang daglig i 7 uker, deretter holdes det en pause i minimum en måned før eventuell ny behandlingsrunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayesh skrev (På 23.8.2023 den 12.59):

Er  det virkelig ingen andre i denne gruppa som har brukt pigmanorm krem?😓

Jeg har brukt kremen. Men det var etter sykdom, og jeg brukte den ikke i ansiktet. Den utgjorde ingen forskjell for meg. 

Du må til hudlege for å få resept og veiledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2023 at 9:28 AM, AnonymBruker said:

Mørkere hud etter at man slutter med kremen??

Det er en bivirkning man kan få når man bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne fikk masse pigmentflekker i svangerskapet. Hun gikk til hudpleier og fikk behandling og rådføring av produkter. Huden ble strålende fin bare på noen uker. 

Anonymkode: 8a94c...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...