Gå til innhold

P-plaster - trenger råd.

Loppefrø

Anbefalte innlegg

Forsøker å ringe legekontoret, men de har glemt å slå av svareren... Så da spør jeg dere:

Jeg bruker p-plaster og får jo mens i den plasterfrie uken. Denne gangen fikk jeg mens i den siste plasteruken, og nå når jeg skal ta av plasteret er jeg ferdig med mensen.

Noen som har opplevd dette? Skal jeg droppe den plasterfrie uken, eller skal jeg ha en uke uten? Er jeg safe i den uken selv om jeg ikke får mensen?

:klø: Skal prøve å få ringt legekontoret igjen, men jeg er på jobb og da er det litt vanskelig.

Håper noen av dere har opplevd det samme og kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det samme. I mine to første måneder med p-plaster fikk jeg mensen mer enn en uke fortidlig hver gang, likevel fikk jeg mensen igjen i plasterfri uke. Hadde dermed 4 blødninger på 2 måneder -og ble irritert og lei.

Det står i pakningsvedlegget at mellomblødninger er helt normalt (en bivirkning) de første tre månedene. Men nå vet jo ikke jeg hvor lenge du har brukt det.

Jeg stolte på at virkningen var den samme, det står også i bruksanvisningen, og tok av og satte på plaster når jeg skulle, til tross for at ingenting annet var regelmessig.

Ble imidlertid så lei at jeg kuttet det ut. Vi skal uansett prøve å bli gravide i løpet av neste år, og jeg vil dermed gi kroppen litt tid til å bli regelmessig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm. Jeg vurderte å ikke ta pause, men så bestemte jeg meg for å ikke klusse noe mer, så jeg tar pausen slik jeg skal.

Helt umulig å komme gjennom på telefon til legekontoret i dag, er jammen glad det ikke er noe som feiler meg :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt p-plaster i 6 måneder og har hatt mellomblødninger med jevne mellomrom. Godt å høre om flere tilfeller. Jeg for min del gav opp til slutt, kan jo ikke være sunnt å blø så mye. På meg så virket det som om kroppens naturlige eggløsning "overstyrte" og gav mellomblødninger i tillegg til den plasterfrie uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man ikke tar en plasterfri uke da? Hva skjer da? Leste jo i en avis her i helgen at det ikke gjorde noe om man hoppet over mensen, og at de som brukte p-ring bare satte inn en ny uten å ta en "friuke". Vil det fungere på samme vis med plaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme. I mine to første måneder med p-plaster fikk jeg mensen mer enn en uke fortidlig hver gang' date=' likevel fikk jeg mensen igjen i plasterfri uke. [/quote']

Det samme her!

Fortsatte bare slik pakningsvedlegget beskriver, da det står at dette kan skje.

Nå har jeg forøvrig sluttet!

Vil gi kroppen litt "fri".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om man ikke tar en plasterfri uke da? Hva skjer da? Leste jo i en avis her i helgen at det ikke gjorde noe om man hoppet over mensen' date=' og at de som brukte p-ring bare satte inn en ny uten å ta en "friuke". Vil det fungere på samme vis med plaster?[/quote']

Jeg har akkurat prøvd dette... Mensen kom ikke den (den skulle kommet forrige søndag), men siden lørdag har jeg hatt småblødninger hele tiden - hvilket jeg ikke har hatt tidligere da jeg har hatt plasterfri uke.

Så min erfaring med plasteret ang. dette er så som så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Merkelig... Jeg har aldri hatt problemer med mellomblødninger med plasteret. Derimot da jeg sluttet gikk mensen over styr, så nå har jeg begynt igjen. Går helt fint å hoppe over mensen en gang eller to.

Slik funker det for meg når jeg har mensen:

Tar av plasteret i en uke. Det tar tre - fire dager før jeg har mensen. Etter en uke uten plaster tar jeg på et nytt. Da har jeg mensen i en dag eller to, så er det ferdig.

Hvis jeg hopper over mensen, får jeg kraftige menssmerter i et par dager, men ikke noen form for blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...