Gå til innhold

IVF- når kan jeg tidligst teste ? Og hvordan kjennes festesmerter ut ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg satte tilbake egget nå den 11, når kan jeg tidligst teste ? Har kjent mye stikkningene i magen, kan det bære festesmerter ? Hvordan kjennes det ut ? 

Endret av malla1992
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest vanlig er vel at man har innsetting to dager etter uttak, så da er du 7 dpo i dag. Du tok vel eggløsningssprøyte? Den kan sitte i opp til 10 dager. Noen liker å teste hele veien for å se at testen blir svakere når eggløsningssprøyta går ut av kroppen, og se om streken blir sterkere igjen som tegn på en eventuell graviditet. Hvis du ikke har testet tidligere denne syklusen ville jeg personlig ha ventet minst 3 dager til, altså til 10 dpo (hvis du hadde uttak to dager før innsetting) for å være sikker på at en eventuell strek kommer pga graviditet og ikke eggløsningssprøyta. Når det er sagt er det ikke sikkert at du ikke er gravid selv om du ikke får strek 10 dpo altså! For å være sikker må du vente til 14 dpo :)

Lykke til!

Anonymkode: e435d...54c

Skrevet

Jeg har vært gravid 2 ganger, og kjente festesmerte 1 gang. Da var det som om noen stakk meg, det kjentes som et lite stikk. Det var dagen etter sex, på formiddagen...

Anonymkode: c8e4b...405

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært gravid 2 ganger, og kjente festesmerte 1 gang. Da var det som om noen stakk meg, det kjentes som et lite stikk. Det var dagen etter sex, på formiddagen...

Anonymkode: c8e4b...405

Da var det i hvert fall ikke at egget festet seg du kjente. Det tar flere dager etter befruktningen før det befruktede egget fester seg.

• Liker 1
Skrevet

Vent med å teste til 14 dager etter uttak, eggløsningssprøyten sitter i kroppen og kan gi falsk positiv test. Må innrømme at jeg selv testet med billigstrimler daglig fra 7 dager etter uttak, men det er ikke å anbefale. 

Når man har vært gjennom prøverør kan man ikke tolke kroppens signaler. Man vil kjenne stikninger, murringer og hormonsvingninger på grunn av alle hormonene man har tatt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...