Gå til innhold

Oppussing av garderobeskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vi har akkurat kjøpt oss nytt hus, et litt gammelt hus, fra 75 og der er det mange soverom og på disse sånne innebygde garderobeskap. Har sjekket pris på å bytte ut dette, for å modernisere litt, til skyvedørsgarderober, men det blir 60 tusen for alle rommene :ohmy: er det noen av dere som har forslag til hvordan vi kan pusse opp disse skapene for å få en mer moderne look slik at vi slipper ut med 60 bare for garderobeskap liksom.. De 60 kommer sikkert bedre til nytte når vi feks må begynne på badet :dusje: :fnise:

Anonymkode: a925b...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikea sitt pax-system og gjøre jobben selv. Tipper det blir billigere enn 60'.

Anonymkode: 0291b...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har forslag? IKEA forslaget er bra, men om det var noe jeg kunne gjort med de eksisterende dørene er mer det jeg er ute etter. 

Anonymkode: a925b...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å ta bort dørene og veggen utenpå skapene for så å sette opp skyvedører? I mine foreldres hus var det ihvertfall lett. Å fjerne innmaten var litt mer tricky, men den trenger ikke fjernes for å få et mer moderne utseende.

Anonymkode: 40946...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste er nok å pusse ned male dørene selv. Det går også an å sette på lister for å lage "paneler" på dørene om det er slike enkle, glatte som jeg ser for meg. Mal dem i samme farge som veggen eller bruk samme tapet som på veggen og sett på tynne lister rundt f.eks. Og til slutt... bytt ut håndtakene.

Om det er gamle, faste hyller, så kan du kanskje rive dem ut og se om du får kurvsystemer som passer eller sett inn nye hyller som kan justeres (trådhyller for eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du absolutt vil beholde skapdørene, så blir det enten å male eller tapetsere dem. Hvis dere går for malte diskre vegger, så kanskje et mønstrete tapet ville gjort seg, og omvendt. Knotter kan virkelig sprite opp et skap også :)

Hos meg er de bare malt i noenlunde samme farge som veggene. Ganske kjedelig og lite kreativt :)

Google "tapetsere skap", og du kan få mange fine tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, September 16, 2016 at 8.32, AnonymBruker skrev:

Ikea sitt pax-system og gjøre jobben selv. Tipper det blir billigere enn 60'.

Anonymkode: 0291b...340

Ikea sine garderobeskap er noe dritt, både å skru sammen og i bruk. Kvaliteten er så elendig at du nesten kan bruke pappkartonger med bedre resultat. 

Ellers bør kanskje ts følge med når Coop bygg har medlemstilbud på Elfa skyvedørsgarderobe. Da er det nemlig 40 % på ordinær pris på dem. Da kan noen skap byttes ut, og andre males både innvendig og utvendig. Hyllene kan du ta ut og sette inn kurvsystem i noen av skapene. Kurvsystemer er det mange som gir bort på finn. Der gies også bort skap - noen ganger også skyvedørsløsninger. Skap kan males og bli finere enn de du i dag finner i butikk. Selvfølgelig er dette avhengig av hvor du bor i landet og at du følger med og melder deg når noe gis bort. 

Anonymkode: 0975a...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta ut "innmaten", sette inn Algot systemet fra Ikea (ligner på Elfa) og pusse ned dørene (lån pussemaskin og mal, det klarer dere selv med litt tid til overs)?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok ut innmaten i våre og malte de hvite inni. Satte så inn trådkurver som kom i stativ, de kjøpte vi på salg et sted. Skapdørene pusset vi litt og malte i en gråblå farge og byttet ut dørknottene til slike diamanthåndtak. Ble riktig så lekkert, og ingen andre har det samme.

Anonymkode: dcdbb...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/18/2016 at 11.33, AnonymBruker skrev:

Ikea sine garderobeskap er noe dritt, både å skru sammen og i bruk. Kvaliteten er så elendig at du nesten kan bruke pappkartonger med bedre resultat. 

Ellers bør kanskje ts følge med når Coop bygg har medlemstilbud på Elfa skyvedørsgarderobe. Da er det nemlig 40 % på ordinær pris på dem. Da kan noen skap byttes ut, og andre males både innvendig og utvendig. Hyllene kan du ta ut og sette inn kurvsystem i noen av skapene. Kurvsystemer er det mange som gir bort på finn. Der gies også bort skap - noen ganger også skyvedørsløsninger. Skap kan males og bli finere enn de du i dag finner i butikk. Selvfølgelig er dette avhengig av hvor du bor i landet og at du følger med og melder deg når noe gis bort. 

Vi har hatt pax fra ikea i 3-4 år her hjemme nå, og de ser fortsatt nye ut. 

Lette å skru sammen er de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amys skrev:

Jeg har bare hørt positive ting om Pax, kunne tenkt meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amys skrev:

Smaken er (heldigvis) som baken, den er delt.

Setter du en skrue skjevt eller er uheldig på andre måter med de skapene så er det som å skru i eller som å brette papp - tåler ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...