Gå til innhold

Tungt å forholde seg til eksen som ikke bidrar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn på 3 år sammen. Han bor hos meg og er hos far annenhver helg. Var litt mer i starten, men det ble best å få litt rutine på det.

Nå flytter han på de helgene han skal ha barnet. Sier at han ikke har penger den helga så må ha ungen helga etter osv. Han har helt grei lønn, men er ikke ansvarlig med penger, handler stort når lønna kommer og evner ikke å se framover. Dette er og en av grunnene til at det ble brudd.

Men jeg føler nå at jeg tar hensyn til dette og for alltid må gjøre det. Han betaler bidrag (foreløpig), men bidrar aldri ellers, spør aldri om barnet trenger noe som han evt kan spleise på osv. Ikke at han må bidra mer økonomisk, men bare det at han kunne spurt og vist mer interesse. Han mistet også førerkortet så jeg må kjøre og hente, samt egentlig være i beredskap når ungen er hos han i tilfelle noe skjer...

Måtte bare lufte ut litt..blir litt fortvilet.

Anonymkode: bafd3...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja kjempe irriterende ! Kan de ikke bare ha barna når de skal å forholde seg til faste tider ! Kan de ikke bare bidra litt ekstra med for barnets skyld ! Forstår deg godt 😨

Anonymkode: 180e6...f9c

• Liker 1
Skrevet

Ikke vik. Hold avtalene som de er. Da må han bare passe på å ha penger.

Anonymkode: 954cd...2c0

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et barn på 3 år sammen. Han bor hos meg og er hos far annenhver helg. Var litt mer i starten, men det ble best å få litt rutine på det.

Nå flytter han på de helgene han skal ha barnet. Sier at han ikke har penger den helga så må ha ungen helga etter osv. Han har helt grei lønn, men er ikke ansvarlig med penger, handler stort når lønna kommer og evner ikke å se framover. Dette er og en av grunnene til at det ble brudd.

Men jeg føler nå at jeg tar hensyn til dette og for alltid må gjøre det. Han betaler bidrag (foreløpig), men bidrar aldri ellers, spør aldri om barnet trenger noe som han evt kan spleise på osv. Ikke at han må bidra mer økonomisk, men bare det at han kunne spurt og vist mer interesse. Han mistet også førerkortet så jeg må kjøre og hente, samt egentlig være i beredskap når ungen er hos han i tilfelle noe skjer...

Det er ikke greit, men du må innse at dette kan bli situasjonen framover.  Han er kanskje bare slik. 

Da er det opp til deg hvor langt du kan strekke deg for at far og barn likevel skal kunne holde kontakten.  Selv ville jeg aldri presset om samvær, men ventet til barnet var ønsket hos ham.  Da ville jeg også ha levert og hentet.  Ikke for hans skyld, men for barnet. 
Det er ikke rettferdig, og ikke som det skal være, men jeg hadde strukket meg et godt stykke for barnas del.

Skrevet

tja .. Hva skal man si.,rådet om  å la være å få barn før man kjenner hverandre er jo for sent å komme med.. 

Så lenge han betaler bidrag så skal du ikke forvente at han skal spleis og bidra mer økonomisk, og det at han ønsker å bytte helg pga at han da har penger vitner om at han faktisk bruker penger utover barnebidraget .. Men han vil bruke de på barnet selv .. Men er du lei av byttene så kan du jo si nei og be han heller spare penger til samværshelgene.. Evnt siden du mener det er ok å betale mer enn man skal kan du jo gi han samværsbidrag slik at han har noe å rutte med.. Det går jo til barnet ;)

Anonymkode: a9461...436

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

tja .. Hva skal man si.,rådet om  å la være å få barn før man kjenner hverandre er jo for sent å komme med.. 

Så lenge han betaler bidrag så skal du ikke forvente at han skal spleis og bidra mer økonomisk, og det at han ønsker å bytte helg pga at han da har penger vitner om at han faktisk bruker penger utover barnebidraget .. Men han vil bruke de på barnet selv .. Men er du lei av byttene så kan du jo si nei og be han heller spare penger til samværshelgene.. Evnt siden du mener det er ok å betale mer enn man skal kan du jo gi han samværsbidrag slik at han har noe å rutte med.. Det går jo til barnet ;)

Anonymkode: a9461...436

Det jeg har skrevet er at jeg ønsker at han skal spørre og bry seg om det er noe barnet trenger, ikke nødvendigvis bidra med mer penger. Han mener også at jeg skal kjøpe ting til barnet som han kan ha der. Han fikk 50000 kr for et par mnd siden. Ingenting gikk til noe til barnet. Eller den store gjelden hans, eller lappen. Kun til klær og hobbyting til han selv. Ts

• Liker 1
Skrevet

Bare å innse at slik blir det. Eksen min betaler usle 2000kr i barnebidrag og klager og syter. Betaler aldri noe ekstra for barnet. Spør aldri om å han han ekstra og lemper ungen over på besteforeldre ved samvær. Jeg har innsett at han ikke bryr seg og jeg orker ikke å bruke energi på å irritere meg over det. Du kan jo fortelle han at jo mindre samvær han har, jo mer må han betale i barnebidrag. Ta gjerne bidraget gjennom NAV så det blir riktig.

Anonymkode: 9d3e5...338

Skrevet
Den 15.9.2016 at 21.53, AnonymBruker skrev:

Hei. Har du snakket med bekjente om dette?  Kan du være den dominerende hønemor?  Får bare inntrykk av det gjennom ditt innlegg. Noen som har turt si noe om det? 

Så må en spørre seg bakgrunnen for at det er som det er. Det er alltid en årsakssammenheng. 

Siden deres brudd blant annet er basert på dårlig økonomisk styring fra hans side kan du ikke forvente noe ekstra utover barnebidraget. Dette vet du selv egentlig. Så har han heller ikke noe krav på seg til å yte ytterligere økonomisk stønad. 

Samvær, hvorfor har det dabbet av og ikke økt?  Noe ligger bak. 

Jeg håper du kjente mannen du fikk barn med godt, slik det ikke skulle komme overrasket på deg. Men en får ikke akkurat intrykk av dette. 

Synd dette men....Slik er det 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Peter007 skrev:

Hei. Har du snakket med bekjente om dette?  Kan du være den dominerende hønemor?  Får bare inntrykk av det gjennom ditt innlegg. Noen som har turt si noe om det? 

Så må en spørre seg bakgrunnen for at det er som det er. Det er alltid en årsakssammenheng. 

Siden deres brudd blant annet er basert på dårlig økonomisk styring fra hans side kan du ikke forvente noe ekstra utover barnebidraget. Dette vet du selv egentlig. Så har han heller ikke noe krav på seg til å yte ytterligere økonomisk stønad. 

Jeg håper du kjente mannen du fikk barn med godt, slik det ikke skulle komme overrasket på deg. Men en får ikke akkurat intrykk av dette. 

Hva eksagt er det med innlegget er det som får deg til å innbille deg at TS er hønemor? Den der biten om at eksen har mistet sertifikatet og hun må hente og bringe hele tiden kanskje?

Skrevet
8 minutter siden, Peter007 skrev:

Du svarer jo helt ut i det blå? Jeg skjønner ikke poengene dine her. Hvordan skal det hjelpe å snakke med bekjente? Finnes det en mor i verden som ikke er litt hønemor, og hvorfor tror du TS er det eller at det bidrar til fortvilelsen hennes? Bakgrunnen... Ja, hun sier noe om det, at han roter økonomisk. Og hun er fortvilet fordi det får han tilsynelatende til å droppe samvær. Men hvorfor skulle det få ham til å vise så liten interesse? Og dette er altså TS's skyld, fordi hun ikke kjente ham godt nok og det er jo synd? Hva mener du egentlig?

Anonymkode: 92851...849

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer jo helt ut i det blå? Jeg skjønner ikke poengene dine her. Hvordan skal det hjelpe å snakke med bekjente? Finnes det en mor i verden som ikke er litt hønemor, og hvorfor tror du TS er det eller at det bidrar til fortvilelsen hennes? Bakgrunnen... Ja, hun sier noe om det, at han roter økonomisk. Og hun er fortvilet fordi det får han tilsynelatende til å droppe samvær. Men hvorfor skulle det få ham til å vise så liten interesse? Og dette er altså TS's skyld, fordi hun ikke kjente ham godt nok og det er jo synd? Hva mener du egentlig?

Anonymkode: 92851...849

Det han mener er at det er alltids morens skyld hvis det foregår noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...