AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Jeg er en dame på 38 år som har langt velstelt hår. Jeg klipper det regelmessig og trives virkelig med håret mitt. Nå føler jeg presset på at jeg må klippe det. Føler virkelig at en del av meg vil forsvinne hvis jeg klipper det skulderlangt. Hvor langt hår kan en dame på 38 ha? Anonymkode: 57882...293
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 Så langt hun vil Anonymkode: cf57e...61c 35
Rainbow Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Skulle tro du var søtti. Ha så langt hår du vil! Jeg er 35, og har hår ned til puppene, omtrent. Skulle gjerne hatt lengre og tjukkere hår, men det blir for tynt og ser ustelt ut. Langt hår er kult!! 10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Jeg ser ikke hvorfor en kvinne på 38 ikke skal ha langt hår... Ville du anbefalt Nicole Scherzinger å klippe håret? Det viktigste er at det ser sunt ut. Når kvinner begynner å klippe håret kortere er det som regel fordi det er blitt for tynt og fjonete som langt. Er det ikke det, er det heller ingen grunn til å klippe. Anonymkode: fc3f3...b94 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 Jeg er 46 og har langt og tykt hår. Steller pent med det med kurer og er ofte hos frisøren. Jeg elsker håret mitt og driter langstrakt i om enkelte mener jeg er for gammel for langt hår. Anonymkode: 65415...bed 13
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Er også kvinne 30 + og jeg kan ikke ha altfor langt pga det blir så tynt men hvis jeg hadde hatt mindre tynt hadde jeg ikke klippet det like mye. Har sett mange kvinner over 70+ som har langt hår, det finnes ingen sosial norm som sier at man som kvinne må klippe håret kortere når de kommer opp i en viss alder : ) Anonymkode: f23c9...e49 5
EnKoppTe Skrevet 15. september 2016 #8 Skrevet 15. september 2016 (endret) Jeg er 35 og har langt, velstelt og tykt hår til midja omtrent. Har ikke tenkt å klippe meg blomkålsveis med det første i allefall Jeg syns ikke du skal bry deg - folk mener så mangt om mye, også det de ikke har noe med Endret 15. september 2016 av EnKoppTe 6
calavi Skrevet 15. september 2016 #9 Skrevet 15. september 2016 Jeg har aldri skjønt greia med at noen mener at damer på 35/40+ ikke kan ha langt hår... Jeg synes man bør ha velstelt, sunt hår om det skal være langt, men det gjelder nå like mye for en på 20 som en på 40, mener nå jeg. Så jeg synes absolutt ikke du skal klippe håret med mindre du har lyst selv 10
Lofilteret Skrevet 15. september 2016 #10 Skrevet 15. september 2016 Jeg er eldre enn deg og har hår til korsryggen. Tror ikke jeg skal klippe det noen gang, Hva er vel finere enn gamle damer med en lang grå flette? 13
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 Ikke klipp deg ts! Ha så langt hår du vil så lenge du vil! De som klipper seg kan fort bli kjærringer a lá konesveis... Har man langt, fyldig hår ifra naturens side, er ingenting bedre enn langt hår, uansett alder! Anonymkode: 9fb19...1c7 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #12 Skrevet 16. september 2016 I-landsproblemaitkk for de selvopptatte og usikre. Anonymkode: 81b7a...b02
skruf Skrevet 16. september 2016 #13 Skrevet 16. september 2016 Jeg er straks 40 og har langt hår, helt ned til midjen. Tykt og krøllete hår. Kommer ikke til å klippe meg kort så lenge håret er friskt og sunt. 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 Hår nedpå rumpa her - og jeg er godt over 40. Dette har jeg aldri tenkt på før nå. Hvorfor føler du deg presset til å klippe håret? Har du fått lus eller noe? Anonymkode: 6cca2...07c 8
skruf Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 Oldemoren min var 93 da hun døde....hun hadde langt hår hele livet. Helt ned til under rumpa. Husker jeg hjalp henne å flette håret og kveile det opp i en knute. Sånn skal jeg ha det når jeg blir gammel også. 12
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #16 Skrevet 16. september 2016 22 minutter siden, skruf skrev: Oldemoren min var 93 da hun døde....hun hadde langt hår hele livet. Helt ned til under rumpa. Husker jeg hjalp henne å flette håret og kveile det opp i en knute. Sånn skal jeg ha det når jeg blir gammel også. Enig. Jeg har også langt naturlig tjukt hår med fall i, og skal alltid ha det laaangt. Anonymkode: 9fb19...1c7 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #17 Skrevet 16. september 2016 Om håret er tynt og pistrete, klipp det. er håret tykt er det til og med flottere med tykt hår på ei dame some er 100+ enn kort hår. Mange som klipper håret kort på sine eldre dager gjør det fordi kvinner, som menn, blir tynnere i håret med alderen. Tykt velstelt, langt og sunt hår er som regel alltid penest. Anonymkode: 2962a...5b2 2
wintergirl Skrevet 16. september 2016 #18 Skrevet 16. september 2016 Gjør som du føler for. Hvem får deg til å føle presset? 2
Gjest Tigress Skrevet 16. september 2016 #19 Skrevet 16. september 2016 Eg r av dei som synest dei fleste ville sett betre ut med kortare hår enn dei har, rett og slett fordi dei fleste ikkje har hår som ser bra ut langt. Og det er det som er avgjerande - ser håret ditt bra ut, eller gjer det ikkje det? Eg klipte håret mitt i bob då eg var 34, trur eg. Eg byrja å få ganske mykje grått hår, då, og dei grå hårstråa var stive og rare og ikkje særleg pene. Å farge det er ikkje aktuelt, eg er altfor forfengeleg til det. Dei grå håra er mindre synlege når eg har litt kortare hår. Kortare hår krevjer meir styling for å ikkje bli stusseleg, men med ein god klipp opplever i alle fall eg at eg oftare er finare på håret no, for med langt hår var det veldig lettvint å berre setje det oppi hestehale.
skruf Skrevet 16. september 2016 #20 Skrevet 16. september 2016 26 minutter siden, Tigress skrev: Eg r av dei som synest dei fleste ville sett betre ut med kortare hår enn dei har, rett og slett fordi dei fleste ikkje har hår som ser bra ut langt. Og det er det som er avgjerande - ser håret ditt bra ut, eller gjer det ikkje det? Eg klipte håret mitt i bob då eg var 34, trur eg. Eg byrja å få ganske mykje grått hår, då, og dei grå hårstråa var stive og rare og ikkje særleg pene. Å farge det er ikkje aktuelt, eg er altfor forfengeleg til det. Dei grå håra er mindre synlege når eg har litt kortare hår. Kortare hår krevjer meir styling for å ikkje bli stusseleg, men med ein god klipp opplever i alle fall eg at eg oftare er finare på håret no, for med langt hår var det veldig lettvint å berre setje det oppi hestehale. Og jeg igjen kler ikke så godt kort hår... jeg klipte meg kort bob for noen år siden, og det var et himla til styr for å få temmet håret. Har mye krøller, så med kort hår så hadde jeg samme sveis som en krysning mellom afro-sveis og et lykketroll og det tok veldig lang tid hver morgen med rettetang (som jeg ikke bruker til vanlig, måtte kjøpe meg det for å temme ned håret) og stylingprodukter. Har god kvalitet på håret i følge frisører, det er blondt og ikke et eneste grått hårstrå. I tillegg de krøllene da.. Og så mye mere lettvindt det er med å bare vaske det og la det lufttørke. Blir jeg gråhåret og tynnere i håret en dag så får jeg bare bli det og fortsatt ha langt. Får da gjøre som oldemoren min med å sette det opp i knute om dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå