AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 skal begynne litt tidligere med å planlegge julegaver i år slik at jeg slipper å blakke meg på "i siste liten" gaver som alle år. jeg er helt blank på gaver. som regel får de nærmeste vennene noe småtteri (et fint stearinlys og noe godteri feks så de veit at jeg tenker på dem) men ellers er jeg så dårlig på gaver! tenkte jeg skulle prøve å strikke litt mer i år slik at jeg kan gi bort fine votter hva kan jeg fikse til mamma? maks 500 kr. elsker håndtverk (strikking, hekling, scrapbook osv). vil kjøpe noe hun virkelig får bruk for og som hun kan ha glede av! kjæresten, han er akkurat ferdig med en lang utdannelse hvor han jobbet samtidig så har liksom ingen spesielle hobbyer annet en at han kjøpt seg en fiskestang som han har prøvd to ganger i sommer så er ikke så mye å satse på føler jeg. veit han ønsker seg drone, men det blir aaalt for dyrt! tenker at jeg skal prøve å finne på noe koselig for oss to, men aner ikke hva. prislapp på rundt 1000. lillesøster på 14? gavekort? hva liker egentlig ungdommen i dag? jeg er så mye eldre å bor langt unna så får jo aldri med meg tingene hu digger i tilleg til at hu vokser fortere en jeg får med meg, så jeg kunne fort funnet på å kjøpt hello kitty til hu, å det veit jeg ikke om hadde falt helt i smak samme med lillebror på 15. men han ELSKER musikk, da typ metallica, iron maiden osv. dette er de jeg planlegger gaver til da jeg syns at gaver er noe herk. krever ikke noe selv heller. egentlig aldri skjønt hvorfor voksne føler for å bytte ting, så derfor har jeg inngått en kompromiss med meg selv og gir KUN til de nærmeste sååå om dere har tips så kjør på! om dere har smarte gaveideer som andre kan dra nytte av så kom gjerne med dem å innpakking osv er alltid morsomt syns jeg. Anonymkode: 5138e...7f1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 admin bare flytt tråden om det er nødvendig. ble usikker på hvor jeg skulle poste Anonymkode: 5138e...7f1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Jeg tror ikke de har en egen juleemne enda. Det er det altfor tidlig til☺️ Men det er veldig lurt å starte tidlig og bli ferdig tidlig. Jeg fikk tak i den siste julegaven idag og nå kan jeg puste ut🎄 Anonymkode: b50ef...f62
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke de har en egen juleemne enda. Det er det altfor tidlig til☺️ Men det er veldig lurt å starte tidlig og bli ferdig tidlig. Jeg fikk tak i den siste julegaven idag og nå kan jeg puste ut🎄 Anonymkode: b50ef...f62 wow du er enda tidligere ute en meg jo Anonymkode: 5138e...7f1
Hattivatti Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 (endret) Jeg har alltid slitt veldig med hva jeg skal finne på til de jeg er tante til. 3 av dem er fra 13-18 år og i år får de powerbank alle sammen. Jeg vet at i vertfall to av dem siter med skikkelig dårlig batteri på telefonen, så jeg tror det kan slå an hos dem. De jeg har kjøpt kostet 200, hos Clas Ohlson. En venninne av meg får et slik Kähler hus. Hun liker slikt, så jeg tror hun blir veldig glad for det. Et søsken får gavekort på kino. Mine foreldre får et spill og en hyttebok til hytta og svigermor får sitteunderlag i ull. Hvis du tar deg en tur innom Platekompaniet så har de mange kule musikkeffekter, plakater, nøkkelringer, krus ol. som sikkert kan passe brren din. Til din mor kan du kanskje kjøpe noe godt kvalitetsgarn som hun kan lage seg noe fint av? Jeg er kommet ca halvveis i innkjøpt nå og har nesten resten i hodet, så jeg satser på å være ferdig med alt uten om gavekortet ut i neste mnd Endret 15. september 2016 av The Silence 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: wow du er enda tidligere ute en meg jo Anonymkode: 5138e...7f1 Ja, men det er fordi jeg elsker jul og hater å stresse☺️ Anonymkode: b50ef...f62 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #7 Skrevet 16. september 2016 Jeg har ikke noen konkrete tips til gaver egentlig, men jeg brukte en dag til å surfe etter gode tips og ting som var på salg. Vet mange unngår å kjøpe på salg osv til gaver, men jeg har kjøpt til de jeg er helt sikker på kommer til å like gavene (jeg vet hvilken størrelse de bruker i klær og hva slags stil de liker for eksempel). Jeg tok en tur innom både zalando, nelly, blush, blivakker, rockdenim (aldri hørt om før jeg fant den, men fant ei stilig skjorte og klokker der til nedsatt pris) og kremmerhuset o.l. (brukt postens nettfavoritter til å finne frem til ukjente butikker). Jeg har laget ei liste med hvem som får hva, kan skrive inn den og alder på vedkommende, så kanskje det kan bidra til tips? Hvis ikke bare ignorer listen som kommer Mann (45): Aktivitetsmåler Mann (40): Vindusvasker (det er ikke en gave plukket på måfå..selv om det høres slik ut!) Mann (25): Klokke (rockdenim, full pris 400, betalt 200) Mann (20): Genser (zalando, full pris 450 kr, betalt 150) Mann (18): Klokke og skjorte (rockdenim og zalando, full pris 1000 kr, betalt 500 kr) Kvinne (38): Øredobber (salg fysisk butikk, arts & crafts) og renseprodukter i merke som hun bruker (salg, blivakker) (Full pris totalt er 650 kr, betalt 350 kr) Kvinne (40): Roman og hobbybok (Full pris totalt 700, betalt 400) Kvinne (20): Øredobber (arts & crafts) og sminkesett (blush) (Full pris totalt 750 kr, betalt 350) Kvinne (20): Øredobber (arts & crafts) og sminke (vita, 30% avslag på all sminke) Kvinne (60): Kokebøker (ark, full pris 800 kr, betalt 250 kr) Gutt (4): Barnehagesekk og bøker (Full pris totalt 1500, betalt 600) Gutt (5): Eventyrbøker (Ark) (Full pris 500, betalt 100) Gutt (16): Skjorte (rockdenim, full pris 600 kr, betalt 200 kr) Gutt (14): Genser (zalando, full pris 300 kr, betalt 150 kr) Gutt (15): Skjorte (fysisk butikk, full pris 600 kr, betalt 200) Gutt (5): Bøker (Ark, full pris 650 kr, betalt 350 kr) Jente(10): Treningsutstyr, øredobber og smykke (Full pris 500, betalt 150) Så jeg ville tatt en titt på nettet etter gaver, som du ser så går det noen butikker igjen hos meg. Til ei som liker strikking ville jeg tatt en titt på bokhandlere og sett etter ei strikkebok (kjøper du på ark kan den byttes så lenge de har den i sortimentet fikk jeg beskjed om når jeg skulle bytte selv en gang, det gikk egentlig om den var kjøpt et annet sted også, hvis jeg ikke visste hvilken butikk den var kjøpt i) eller kvalitetsgarn med oppskrift for eksempel (jeg liker godt garn fra Drops, selv om blant annet sandnes garn har bedre kvalitet på garnet, men Drops er litt rimeligere og fortsatt et godt garn (merino extra fine, baby merino, cotton merino er garn jeg elsker å jobbe med, disse garntypene kan erstatte sandnes garn sitt i strikkebøkene til Klompelompe, deres første bok er på salg nå hos de fleste bokhandlere). Jeg har tidligere år gitt blant annet familiespill bort, med intensjonen om at det er hyggelig å tilbringe tid ilag på for eksempel hyttetur eller lignende. Til venner har jeg kjøpt ting fra blant annet kremmerhuset sin nettbutikk. Til søster ville jeg kjøpt sminke hvis hun er interessert i det. Eller smykke, øredobber o.l. Eller en liten ting og for eksempel gavekort på kino? Eller bare et gavekort som kan brukes over alt. Det fungerer også til brødre. Ellers, hvis du skal ha noe som går spesifikt på ting som musikk så hadde jeg tatt en titt på play.com (tror jeg det heter)? Men de fleste unge bruker spotify eller lignende til musikk. Samme med dvd-er og netflix/hbo/viaplay. Har de ikke det kan de jo få et gavekort på netflix for eksempel. Kjæresten er nok den vanskeligste personen jeg vet om å kjøpe gaver til. Men jeg har en fordel og har en kjæreste med spesfikke hobbier, som matlaging, veldig glad i øl (så her kunne jeg jo f.eks gått for et kurs som går på matlaging, til oss to, eller ølsmakerkurs) og xbox (her lar jeg være å kjøpe ting, fordi jeg aner ikke hva som er fornuftig å ha vs hva som bare er tull). Men jeg kunne også bare kjøpt gavekort på en restaurant, konsert eller lignende. Anonymkode: 1b6f1...3b4 2
chouette Skrevet 16. september 2016 #8 Skrevet 16. september 2016 Masse pocketbøker til halv pris på Ark. Mye bra også. Og Jojo Moyes nye bok "en i Paris" koster bare 149 kr på Boklageret(er det det heter er det ikke?)
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #9 Skrevet 16. september 2016 Åh takk for alle ideer hittil! Masse jeg ikke har tenkt på enda her var det mye jeg faktisk kunne tenke meg å kjøpe i julegave Anonymkode: 5138e...7f1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #10 Skrevet 16. september 2016 Melder du deg inn i Ark kundeklubb får du ofte gode bøker til en veldig billig pris. Jeg fant ei bok til 49 kr her en dag. Cubus kjører også kampanje med at hvis du melder deg inn i deres kundeklubb får du 30% avslag på hele kjøpet. Anonymkode: 1b6f1...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 Bor du i Trondheim (mulig det gjelder i hele landet) har Jens Hoff (garnbutikk) salg på en del garn, tror det varer til i morgen. Ellers kan jeg anbefale nøstenett, strikkenet og garnius for Drops Garn (glemte å skrive dette i de forrige innleggene mine...) Anonymkode: 1b6f1...3b4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #12 Skrevet 16. september 2016 Det er 25 grader ute. Ta en bolle Anonymkode: 180ed...b69
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #13 Skrevet 17. september 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er 25 grader ute. Ta en bolle Anonymkode: 180ed...b69 Huh? TS: Mitt tips er faktisk finn.no hvor du kan finne MYE lekkert til under halve prisen, særlig om du ville ha noe litt mer luksuriøst til den ene gaven Også syntes jeg f.eks coolstuff.no og youwish.no har mye bra Anonymkode: f87b7...0b2 1
Honey Dew Skrevet 17. september 2016 #14 Skrevet 17. september 2016 Den 15.9.2016 at 19.21, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke de har en egen juleemne enda. Det er det altfor tidlig til☺️ Men det er veldig lurt å starte tidlig og bli ferdig tidlig. Jeg fikk tak i den siste julegaven idag og nå kan jeg puste ut🎄 Anonymkode: b50ef...f62 Hvordan er det med byttelapp når man kjøper julegaver så tidlig?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #15 Skrevet 17. september 2016 vin sjokolade kinobilletter parfyme film flax lodd matvarer/gavekort på mat Anonymkode: 2e9e6...dca
ElineRB Skrevet 17. september 2016 #16 Skrevet 17. september 2016 Hva med å kjøpe billetter til teater, stand up eller til å være publikum på tv show? Så kan hele familien gjøre noe sammen 1
Thorn Skrevet 17. september 2016 #17 Skrevet 17. september 2016 7 timer siden, Honey Dew skrev: Hvordan er det med byttelapp når man kjøper julegaver så tidlig? Det er bare å spørre. Jeg var med ei som handlet julegaver (klær) i starten av oktober i fjor og spurte ang bytting, og fikk beskjed om at det ikke var noe problem. De hadde hatt folk som handlet julegaver en god stund allerede, og var vant til at folk begynte tidlig. Det eneste var jo at de ikke nødvendigvis hadde samme plaggene inne, så hvis mottakeren likte klærne men fikk feil størrelse kunne det hende at de måtte bytte til noe annet.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #18 Skrevet 17. september 2016 7 timer siden, Honey Dew skrev: Hvordan er det med byttelapp når man kjøper julegaver så tidlig? Det er ikke noe problem å få byttelapp selv om man handler så tidlig😊 Stortsett har jeg gitt en opplevelse i gave og de som mottar har alltid vært fornøyde uansett hva. Så de har allerede begynt å diskutere hva de vil få i gave. En gang leide jeg en gymsal og spilte innebandy med hele gjengen. Gamlinger mot de unge. En annen gang inviterte jeg til sjokoladeaften og fikk besøk av en som lager sjokolade, jeg leide også en kokk som ordnet mat til dem. Ifjor tok jeg alle med til Oslo gladiators og det var en suksess! Jeg sørger alltid for å ta bilder av dagen som vises på neste års julefeiring og mye latter har det alltid blitt. I år har jeg planlagt noe veldig stort som ingen av oss har gjort før, så jeg gleder meg veldig til det☺️ Anonymkode: b50ef...f62 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #19 Skrevet 17. september 2016 Mye fint og rimelig hos Stormbergs nettbutikk i disse dager, både for store og små. Fra kr 59,- Anonymkode: 705db...445
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #20 Skrevet 20. september 2016 Ville dere satt pris på hjemmestrikkede ting? Som feks votter med et fint mønster? Anonymkode: 5138e...7f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå