AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Hva burde jeg trene? Jeg er godt trent fra før av og er vandt med både jogging og styrketrening. Tenker jeg burde fokusere mer på mage/rygg samt hofter (og bekkenbunn selvsagt.)? Hva ar lurt å tenke på og hva burde jeg fokusere på? Anonymkode: 106b5...729
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 Du trenger ikke tenke så mye i 1 trimester, bare passe på å lytte til kroppen din å prøve å holde deg under 80% av det du max er vant til av intensitet og pass litt ekstra på drikke og at du ikke blir for varm fordi en er mer utsatt for overoppheting en ellers. Stopp hvis du føler deg dårlig på noe vis: svimmelhet/ mer kvalme/ smerter. Hvis du er godt trent fra før, trenger du ikke fokusere på å styrke enkelte muskelgrupper for graviditeten fordi kjernemuskulaturen din er sterk allerede. Ville heller fokusert på å vedlikeholde formen med moderat utholdenhets trening og generell aktivitet og utsette forbedring og alt sånt til senere og latt hovedfokuset få være bare magen og ikke trening i grunnen. Anonymkode: 8f85f...05b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke tenke så mye i 1 trimester, bare passe på å lytte til kroppen din å prøve å holde deg under 80% av det du max er vant til av intensitet og pass litt ekstra på drikke og at du ikke blir for varm fordi en er mer utsatt for overoppheting en ellers. Stopp hvis du føler deg dårlig på noe vis: svimmelhet/ mer kvalme/ smerter. Hvis du er godt trent fra før, trenger du ikke fokusere på å styrke enkelte muskelgrupper for graviditeten fordi kjernemuskulaturen din er sterk allerede. Ville heller fokusert på å vedlikeholde formen med moderat utholdenhets trening og generell aktivitet og utsette forbedring og alt sånt til senere og latt hovedfokuset få være bare magen og ikke trening i grunnen. Anonymkode: 8f85f...05b jo da, men hva burde jeg fokusere på. Hvilke muskelgrupper blir viktigere? Anonymkode: 106b5...729
miore Skrevet 16. september 2016 #4 Skrevet 16. september 2016 http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/graviditet-og-trening-17024.html?page=5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå