Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med eid er det visst vanlig å ofre mange dyr, gjerne i forbindelse med pilgrimsturer til Saudi Arabia etc. Har nettopp kommet over avskyelige bilder på nettet hvor gatene er dekket av blod av stakkars dyr som har fått strupen skjært over... Dette visste jeg ikke, jeg trodde faktisk "de" hadde kommet lengre :(

Anonymkode: 772da...1d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det noe da? de må jo spise mat de som alle andre.

Anonymkode: 59d38...d7e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I forbindelse med eid er det visst vanlig å ofre mange dyr, gjerne i forbindelse med pilgrimsturer til Saudi Arabia etc. Har nettopp kommet over avskyelige bilder på nettet hvor gatene er dekket av blod av stakkars dyr som har fått strupen skjært over... Dette visste jeg ikke, jeg trodde faktisk "de" hadde kommet lengre :(

Det er jo Saudi Arabia. Ingen hemmelighet at landet er styrt av en heller ekstremt konservativ form for islam. Dette kalles wahhabbisme.

Gjest SuperSonic
Skrevet

Tja. Færøyene har også denne tradisjonen

image.jpeg

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Og Kina, er mange som driver på med slike grusomheter.

Skrevet

Gjør det noe da? de må jo spise mat de som alle andre.

Anonymkode: 59d38...d7e

Ja! Man kan faktisk unngå dyrs lidelser mest mulig. Men det er problem når religiøse kan kreve at dyr skal blø ihjel for at kjøttet skal være 'tillatt'. Det er ekstremt dyremishandling. Jødedommen har noe tilsvarende, kosher. Skal man slakte et dyr, så skyt det. Tror dyret har større sjanse for å dø mye raskere. Så alt for mange som kunne tatt mye bedre hensyn til dyret. Har ingenting mot at man dreper dem for å spise dem, men da kan man hvel også behandle dem på en human måte? 

• Liker 1
Skrevet

Muslimer ofrer ikke bare dyr til eid, de ofrer mennesker også. ISIS feirer eid på sin egen bestialske måte. Men detter selvfølgelig nyheter du aldri vil få videreformidlet av det tradisjonelle norske hovedstrømsmedia.

Skrevet
7 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Muslimer ofrer ikke bare dyr til eid, de ofrer mennesker også. ISIS feirer eid på sin egen bestialske måte. Men detter selvfølgelig nyheter du aldri vil få videreformidlet av det tradisjonelle norske hovedstrømsmedia.

Jeg tør ikke klikke på linken, er det noe groteskt?

Skrevet
33 minutter siden, Mari Y skrev:

Ja! Man kan faktisk unngå dyrs lidelser mest mulig. Men det er problem når religiøse kan kreve at dyr skal blø ihjel for at kjøttet skal være 'tillatt'. Det er ekstremt dyremishandling. Jødedommen har noe tilsvarende, kosher. Skal man slakte et dyr, så skyt det. Tror dyret har større sjanse for å dø mye raskere. Så alt for mange som kunne tatt mye bedre hensyn til dyret. Har ingenting mot at man dreper dem for å spise dem, men da kan man hvel også behandle dem på en human måte? 

Jødedommens regler når det kommer til slakting er at det kun er ikke-kjøttetende husdyr med kløver som er drøvtyggere som er greit. De slaktes på noe av samme måte som halal, bare at dyret mister bevisstheten umiddelbart på grunn av måten og plasseringen de skjærer på. Når det kommer til halal så er dyrene med full bevissthet og man kan tydelig og klart SE hvor mye dyrene lider. Kosher er med humant enn halal, men helt ærlig så er det faktisk ingen av disse metodene som er greit. 

Anonymkode: 66353...20c

• Liker 2
Skrevet

Er ikke verre enn norske slakterier og oppdrett av høns

Anonymkode: 49450...f97

• Liker 1
Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør ikke klikke på linken, er det noe groteskt?

Det er en nyhetsartikkel fra en alternativ norsk nettavis som gir deg de politisk ukorrekte nyhetene du aldri vil lese i norsk hovedstrømsmedia. Målt i antall lesere er det faktisk en av Norges største aviser. Det du vil se av bilder er relativt moderat. Altså ikke noe blod, bortsett fra en kornete og meget uklar antydning til blodrester på gulvet langt inne i bildet. Du må studere bildet inngående for å se det.

Endret av Jus sanguinis
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
51 minutter siden, SuperSonic skrev:

Tja. Færøyene har også denne tradisjonen

image.jpeg

Ja men dette ble jo gjort av hvite vestlige europeere så det er noe helt annet.

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke verre enn norske slakterier og oppdrett av høns

Anonymkode: 49450...f97

Ikke det samme dette blir gjort av nordmenn. Så da er det noe helt annet

Skrevet
29 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

Ja men dette ble jo gjort av hvite vestlige europeere så det er noe helt annet.

Har ikke dere liberale og tolerante snart forstått at den absurde virkelighetsfjernheten deres ikke er i stand til å fly lenger? Det er ingen lenger som tror på det åpenbare tøvet deres at muslimene er som oss. Alle vet at i forhold til dyrevelferd er vi muslimene langt overlegen. Ingen muslimske dyreslaktpraksiser når opp til våre humanistiske nivåer. Ingen muslimske lover når opp til våre humanistiske dyrevelferdslover. Blant muslimer finnes det ikke noe tilsvar til våre dyrevelferdsorganisasjoner også videre også videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...