AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Hei! Skal på konsert i Oslo om 2 uker med tre venninner. Vi er fra nord så vi har valgt å overnatte i Oslo fra fredag til lørdag. Fikk beskjed i går av hun ene at hun skulle i bursdag til ei venninne på lørdag, og sa at vi derfor måtte reise tidlig hjem. Det er jeg som skal kjøre inn med min bil og jeg som spurte de med. Sa til hun som skulle i bursdag at vi kommer ikke til å reise tidlig hjem fra Oslo på lørdagen bare fordi hun skal i bursdag. De andre som skal være med har også lyst til å bruke dagen i Oslo lørdag, og har ikke noe klokkeslett de må være hjemme til. Venninna svarte da med at hun skulle sjekke andre måter å komme seg hjem på (buss,tog etc.). Og da svarte vi andre at det var en grei måte å gjøre det på i og med at det bare er hun som vil hjem tidlig. Våknet av en melding på morgenen i dag, der skrev hun at hun følte vi ikke ville ha henne med på tur fordi vi sa at det var greit hun tok tog/buss hjem igjen på lørdagen. I tillegg så skrev hun at hun vurderte å være hjemme fordi vi andre "slo oss sammen" ved å si at det var greit at hun kom seg hjem på en annen måte. Og at hun heller ikke ville være med på tur når vi var så stygge med henne. Altså, jeg klarer ikke å se at dette er et problem! Er jeg helt fjern som ikke ser dette? Trenger andre synspunkter her... Anonymkode: c3a90...77b 1
Jus sanguinis Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 (endret) Nei, jeg ser heller ikke problemet. Men det kan også skyldes at jeg vanligvis ikke forstår meg på kvinnedrama. Endret 15. september 2016 av Jus sanguinis 1
Brimi Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Jeg ser heller ikke noe problem med den løsningen. Forventer hun virkelig at alle skal dra hjem tidlig bare fordi hun vil i bursdag? O.O Jeg klarer virkelig ikke å se at dere har vært stygge med henne. 8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Nei, det er og skal ikke trenge å være et problem. Hvis denne bursdagen er så viktig for henne å delta i så er det opp til henne å velge hva hun selv vil. Hun drar det unødvendig langt. Anonymkode: 7f053...2d4 4
Havbris Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 Dere vil bruke dagen i Oslo - dere drar hjem senere. Hun vil hjem før dere - hun kommer seg hjem før dere med buss/tog. Problem solved og alle burde være fornøyde. Drama ja! 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 Jeg tipper hun allerede har oppfattet dere som litt ekskluderende og at dette var mer siste dråpen som fikk begeret til å renne over. Kan også være måten du formulerte deg på, noen ganger er det lurt å snakkes over telefon slik at "tonefall" ikke kan misforstås "vi kommer ikke til å reise tidlig hjem fra Oslo på lørdagen bare fordi hun skal i bursdag" Dette kan i verste fall tolkes som om du var sur "vi gidder ihvertfall ikke reise hjem bare fordi du skal i bursdag" Anonymkode: add51...377 6
Gjest antbug Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Jeg synes det er hun som er veldig egoistisk som mener at dere andre som ønsker å bruke hele dagen i Oslo heller skal dra tidlig hjem fordi hun skal i bursdag.
Gjest Perfem2 Skrevet 15. september 2016 #8 Skrevet 15. september 2016 (endret) . Endret 28. januar 2017 av XXVIII
strawberry Skrevet 15. september 2016 #9 Skrevet 15. september 2016 Hun takler ikke at hun ikke får alt som hun vil. Kanskje hun må velge da, oslotur eller bursdagsselskapet. Velkommen til voksenlivet. Synes dere gjør helt rett i å være igjen i Oslo, nyt dagen der! 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #10 Skrevet 15. september 2016 Noe så meningsløst å lage drama ut av. Jeg synes det er hun som er egoistisk som forventer at alle skal dra hjem tidlig på grunn av at hun skal i en bursdag. Dersom hun må reise hjem tidligere enn resten er det hennes ansvar å finne seg en alternativ reiserute hjem. Det er jo selvsagt. Jeg synes videre at hun drar det hele ut av proporsjoner når hun anklager dere for å rotte dere sammen mot henne, er stygge mot henne og ikke vil ha henne der. Jeg blir ærlig talt litt provosert. Personlig ville jeg heller ikke ha dratt i en bursdag når jeg har planlagt en tur på den andre siden av landet i den aktuelle helgen. Jeg synes det er litt merkelige prioriteringer. Det hadde vel vært OK om hun hadde tatt initiativ til å dra hjem før dere andre, men når hun holder på slik har jeg tidenes øyerulling. Jeg synes dere kan poengtere at dere ønsker å ha henne med, men at dere synes det er veldig leit om dere må forkorte turen deres fordi hun har laget en ny avtale i etterkant. Hun tar jo ikke noe hensyn til deres ønsker og behov, og forventer at dere skal føye dere etter henne. Når hun ikke får det som hun vil oppfører hun seg som en trassig tenåringsjente. Anonymkode: d0009...dc3 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #11 Skrevet 15. september 2016 Hadde egentlig tenkt at hun hadde en skrue løs om min veninne hadde klekka ut noe lignende. Hun er jo helt på jordet Anonymkode: 373f3...5ca
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #12 Skrevet 15. september 2016 Er enig med AB over at dette KAN handle om at hun allerede har følt seg ekskludert eller utenfor tidligere, og at dette "toppet seg" nå. Du skriver ikke noe om hvordan dere har kommunisert, men dersom det er over sms er det rom for misforståelser. Jeg ville ringt og sagt at du så meldingen, og ikke forstår noe av den. Si at du vil gjerne dra på konserten med henne, og vet at de andre vil det samme. At hun ville dra hjem tidligere for å nå bursdagen var hennes ønske, og noe som var greit for dere. Ikke vær anklagende eller skarp, bare vennlig. Skulle hun reagere sint eller opprørt, så spør du rett ut om det er noe annet som er galt eller plager henne, for dette er virkelig et ikke-problem. Anonymkode: 86e76...2ca 4
Jordbæra Skrevet 16. september 2016 #13 Skrevet 16. september 2016 Prøver vel skyldfølelse på dere for å få viljen sin tenker jeg. Kanskje hun så at turen hjem med tog eller buss ble veldig dyr. 2
Salka Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 Herregud, for en dramalama. Selvfølgelig vil dere bruke dagen i Oslo når dere først er der, det burde hun da forstå! Ikke deres problem at hun er bedt i bursdag og jeg ville valgt oslotur med venninner fremfor bursdag om jeg var henne om det var jeg som bodde så langt unna Oslo. Ikke forstår jeg hvordan hun skal orke bursdag på kvelden etter å ha kjørt fra Oslo til nord-Norge på morgenen heller, men det er mulig det bare er jeg som er gammel. Jeg har ei venninne som er litt samme typen. For noen år siden skulle jeg, hun og ei venninne til på et arrangement. Jeg og hun andre skulle ta toget sammen siden vi var naboer. Hun andre skulle kjøre (hun bodde 10 mil i helt motsatt retning). Vi ventet og ventet på stedet, men hun kom aldri. Først skrev hun bare at hun var forsinket og kom om et par timer, men til slutt skrev hun at hun ikke ville gå i veien for oss. Jeg ble lei meg og skrev tilbake at jeg virkelig ville ha henne der og at det er hun som er bestevenninna mi, men det hjalp ikke. Var tydeligvis veldig sjalu på hun andre. Og det var jeg som endte opp med dårlig samvittighet. Hadde hun sagt at hun ville at vi skulle dra alene hadde vi jo ikke avtalt med hun andre. Og hun sa jo ja da hun andre spurte om å få bli med oss. (Hun spurte oss begge samtidig) Jentedrama altså! 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 2 minutter siden, Salka skrev: Herregud, for en dramalama. Selvfølgelig vil dere bruke dagen i Oslo når dere først er der, det burde hun da forstå! Ikke deres problem at hun er bedt i bursdag og jeg ville valgt oslotur med venninner fremfor bursdag om jeg var henne om det var jeg som bodde så langt unna Oslo. Ikke forstår jeg hvordan hun skal orke bursdag på kvelden etter å ha kjørt fra Oslo til nord-Norge på morgenen heller, men det er mulig det bare er jeg som er gammel. Jeg har ei venninne som er litt samme typen. For noen år siden skulle jeg, hun og ei venninne til på et arrangement. Jeg og hun andre skulle ta toget sammen siden vi var naboer. Hun andre skulle kjøre (hun bodde 10 mil i helt motsatt retning). Vi ventet og ventet på stedet, men hun kom aldri. Først skrev hun bare at hun var forsinket og kom om et par timer, men til slutt skrev hun at hun ikke ville gå i veien for oss. Jeg ble lei meg og skrev tilbake at jeg virkelig ville ha henne der og at det er hun som er bestevenninna mi, men det hjalp ikke. Var tydeligvis veldig sjalu på hun andre. Og det var jeg som endte opp med dårlig samvittighet. Hadde hun sagt at hun ville at vi skulle dra alene hadde vi jo ikke avtalt med hun andre. Og hun sa jo ja da hun andre spurte om å få bli med oss. (Hun spurte oss begge samtidig) Jentedrama altså! Ei venninne av meg var også sånn. Jeg har alltid tatt med alle hvis jeg har mulighet. Heg inviterte med en venninne fra skolen og ei barndomsvenninne. Barndomsvenninna gikk forran oss hele tiden, pratet lite med oss, svarte ikke når vi prøvde å få henne mer med. Hun sa hun ikke likte skolevenninna mi. Evt var hun sjalu, for skolevenninna hadde ikke gjort henne noenting. Hver gang jeg skulle invitere skolevenninna så lot barndomsvenninma være å komme. Det rare alt i alt er at jeg ble baksnakket av hennes andre venninner når jeg var med henne på ting. Dvs jeg fikk både merke å høre hva de mente. Den dag i dag, 7 år senere så er det skolevenninna jeg henger med. Anonymkode: 4caed...c51
Salka Skrevet 16. september 2016 #16 Skrevet 16. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne av meg var også sånn. Jeg har alltid tatt med alle hvis jeg har mulighet. Heg inviterte med en venninne fra skolen og ei barndomsvenninne. Barndomsvenninna gikk forran oss hele tiden, pratet lite med oss, svarte ikke når vi prøvde å få henne mer med. Hun sa hun ikke likte skolevenninna mi. Evt var hun sjalu, for skolevenninna hadde ikke gjort henne noenting. Hver gang jeg skulle invitere skolevenninna så lot barndomsvenninma være å komme. Det rare alt i alt er at jeg ble baksnakket av hennes andre venninner når jeg var med henne på ting. Dvs jeg fikk både merke å høre hva de mente. Den dag i dag, 7 år senere så er det skolevenninna jeg henger med. Anonymkode: 4caed...c51 Huff, sånt er så fryktelig slitsomt. Jeg vil også ta med alle om jeg har mulighet, liker ikke å stenge noen ute. Og vi var jo gode venner alle tre selv om jeg kjente hun andre litt bedre enn henne siden vi var naboer. Men det var jo hun som bodde langt unna som var bestevenninna mi og jeg har aldri noensinne holdt henne utenfor. Skulle nesten tro det var samme jente, jeg tror min venninne også ville vært sur og mutt og gått langt foran eller bak oss om hun hadde dukket opp. Billetten til arrangementet var skikkelig dyr også, så hun kastet pengene rett ut av vinduet.
Gjest 2Bhonest Skrevet 16. september 2016 #17 Skrevet 16. september 2016 Svar tilbake at det er hun som forlater dere til fordel for ei som har noe så sensasjonelt som en bursdag.
EvaLena Skrevet 16. september 2016 #18 Skrevet 16. september 2016 Det er ikke ditt problem at hun vil tidligere hjem. Vil hun være med dere likevel, så får hun ordne transport hjem selv.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #19 Skrevet 16. september 2016 Jeg ville i alle fall aldri forventet at en hel gruppe skulle avslutte en helg, bare fordi JEG hadde litt andre planer en formiddag. Men folk er tydeligvis ganske forskjellige... Anonymkode: ee0d5...7ed 2
Hactar Skrevet 16. september 2016 #20 Skrevet 16. september 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper hun allerede har oppfattet dere som litt ekskluderende og at dette var mer siste dråpen som fikk begeret til å renne over. Kan også være måten du formulerte deg på, noen ganger er det lurt å snakkes over telefon slik at "tonefall" ikke kan misforstås "vi kommer ikke til å reise tidlig hjem fra Oslo på lørdagen bare fordi hun skal i bursdag" Dette kan i verste fall tolkes som om du var sur "vi gidder ihvertfall ikke reise hjem bare fordi du skal i bursdag" Anonymkode: add51...377 Vel, og hva så? Egentlig var hun jo helt på tur i utgangspunktet dersom hun forventet at alle skulle reise hjem bare fordi hun hadde planer med noen andre. Burde ikke ha så vondt av å få direkte svar på den. Kanskje hun justerer den selvsentrerte tankegangen til neste anledning der en gruppe skal samarbeide. Eller kanskje hun går rett i offerrollen og ikke lærer noe som helst. Kan se sånn ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå