ajarRun Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Nå slipper man å klippe av seg kjønnsorganet for å skifte kjønn, nå er faktisk kjønnsskifte så enkelt som å sende inn et skjema til Skatteetaten. Er det sant at man bare trenger å betale kvinner 77% av det menn tjener? Isåfall, vil jeg jo spare masse penger på å skifte kjønn før jeg starter egen bedrift. I tillegg så vil jeg jo da kunne bli kvotert inn i yrker, og på studier. Sensor for Statens Vegvesen vil ofte ha kvinner. I tillegg vil jeg jo kunne stille opp som kvinne i diverse styrer og lignende. Noen som vet noen bra studier som kvoterer inn kvinner? Hadde vært dritkult å bli kvotert inn på et eller annet prestisjestudie. Men det er jo noen praktiske problemer, skal jeg da bruke damegarderoben eller herregarderoben? Må jeg ta HPV-vaksinen? Blir jeg da lesbisk hvis jeg er sammen med en dame? Blir hun da lesbisk? 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 Fordel: Kan endelig leve som den man føler seg som uten å måtte skjule det. Bli kvitt selvhat Ulempe: Stigma og vitser på ens bekostning Anonymkode: 40889...846 8
MajorasMaske Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Jeg lurer veldig på om hvis jeg skifter jurdisk kjønn vil jeg da ende opp i kvinnefengsel hvis jeg gjør noe galt? 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 13 minutter siden, MajorasMaske skrev: Jeg lurer veldig på om hvis jeg skifter jurdisk kjønn vil jeg da ende opp i kvinnefengsel hvis jeg gjør noe galt? Det er faktisk ett godt spørsmål, selv om du mente det på tull. Anonymkode: 0cadf...0c6
MajorasMaske Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ett godt spørsmål, selv om du mente det på tull. Anonymkode: 0cadf...0c6 Mente det på tull eller? Jeg var faktisk dønn seriøs.
Hactar Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 (endret) 50 minutter siden, amativeReflection skrev: Er det sant at man bare trenger å betale kvinner 77% av det menn tjener? Isåfall, vil jeg jo spare masse penger på å skifte kjønn før jeg starter egen bedrift. Det er kvinner som får lavere lønn enn menn, ikke kvinnelige sjefer som betaler ut mindre lønn enn mannlige. Så hvis du ikke anser egen lavere lønn som en innsparing, tror jeg ikke det vil hjelpe å skifte kjønn i dette tilfellet. Endret 15. september 2016 av Hactar 3
ajarRun Skrevet 15. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2016 32 minutter siden, Hactar skrev: Det er kvinner som får lavere lønn enn menn, ikke kvinnelige sjefer som betaler ut mindre lønn enn mannlige. Så hvis du ikke anser egen lavere lønn som en innsparing, tror jeg ikke det vil hjelpe å skifte kjønn i dette tilfellet. Ja, så hvis jeg ansetter meg selv som kvinne i min egen bedrift sparer jeg 33% i lønnsutgifter. 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 15. september 2016 #8 Skrevet 15. september 2016 (endret) 1 time siden, amativeReflection skrev: Nå slipper man å klippe av seg kjønnsorganet for å skifte kjønn, nå er faktisk kjønnsskifte så enkelt som å sende inn et skjema til Skatteetaten. Er det sant at man bare trenger å betale kvinner 77% av det menn tjener? Isåfall, vil jeg jo spare masse penger på å skifte kjønn før jeg starter egen bedrift. I tillegg så vil jeg jo da kunne bli kvotert inn i yrker, og på studier. Sensor for Statens Vegvesen vil ofte ha kvinner. I tillegg vil jeg jo kunne stille opp som kvinne i diverse styrer og lignende. Noen som vet noen bra studier som kvoterer inn kvinner? Hadde vært dritkult å bli kvotert inn på et eller annet prestisjestudie. Men det er jo noen praktiske problemer, skal jeg da bruke damegarderoben eller herregarderoben? Må jeg ta HPV-vaksinen? Blir jeg da lesbisk hvis jeg er sammen med en dame? Blir hun da lesbisk? Jeg synes definitivt du skal gå inn for å skifte kjønn. Noen "heads up" før du setter til verks; 1.) kle deg anstendig, for om du blir voldtatt kan du takke degsjæl viss ikke. 2.) Nashspiel er no-go. Ras fra deg som mann da du enda har sjansen. Nashspiel som kvinne må isåfall være med flere kvinner tilstedet. 3.) Doping tida i livet ditt er over. Dopa kvinne = villig kvinne. Samme gjelder store mengder alkohol. 4.) Toppsjef stilling kan du se lenge etter; du er ikke sterk og har ståpåvilje om du sikter mot en toppjobb som dame, du er mest sannsynlig brautende og slitsom. 5.) Begynn å les deg opp på tema som "omsorg" og "medmenneskelighet", som kvinne er det nå du som bør stelle dine foreldre og svake i familien, skulle noen bli syk. Kvinner er jo født mer omsorgsfulle enn menn, må vite, og følger du ikke den regelen har du mest sannsynlig en lidelse, asberger,narsissist eller noe. Du SKAL være omsorgsperson som kvinne. 6.) Bli unormalt opptatt av ditt eget utseende. Som kvinne, er dette din plikt. Utseendet er en av dine høyeste verdier. Det spiller ingen rolle om du er litt dum, bare du ikke er tykk og stygg. 7.) Si opp jobben som trafikklærer. Kvinner kan ikke kjøre bil, dette er noe alle vet. Og selv om du selv tror du kan kjøre bil, så spiller det ingen rolle, fordi alle vet: kvinner kan ikke kjøre bil. 8.) Ikke gå alene om kvelden, med mindre du selvsagt er en av dem som gjør dette fordi du egentlig ønsker å bli voldtatt, for å slenge inn en falsk anklage etterpå. 9.) Få barn. Det er hele meninga med å være kvinne: å føde barn. Får du ikke barn er det noe psykisk galt med deg (les ovenfor under pkt 5,"omsorgsdelen") 10.) Husk at argumentene dine ikke er like valide lenger. De er nå mest sannsynlig ødelagt av din "typiske kvinnelogikk"; så alt i hevder har litt mindre verdi, grunnet at du ikke vet bedre, nå som du er kvinne. Ellers; lykke til! 👍 Hva for slags navn vil du ta? Endret 15. september 2016 av noe tilfeldig
Hactar Skrevet 15. september 2016 #9 Skrevet 15. september 2016 2 timer siden, amativeReflection skrev: Ja, så hvis jeg ansetter meg selv som kvinne i min egen bedrift sparer jeg 33% i lønnsutgifter. Det kan du. Men du jo står fritt til å ta ut 33 % mindre i lønn som mann også. Det er vel strengt tatt det enkleste. Da slipper du i tillegg å bli diskriminert på grunnlag av kjønn. 1
Testosteron Skrevet 15. september 2016 #10 Skrevet 15. september 2016 Hvis en mann skifter kjønn, så forlenger han livet sitt med fire år ifølge Folkehelseinstituttet. https://www.fhi.no/nettpub/hin/befolkning-og-levealder/levealderen-i-norge---folkehelserap/
Ny Bruker Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 Den 15.09.2016 at 13.18, amativeReflection skrev: Ja, så hvis jeg ansetter meg selv som kvinne i min egen bedrift sparer jeg 33% i lønnsutgifter. Da tjener du også 33% mindre
ajarRun Skrevet 17. september 2016 Forfatter #12 Skrevet 17. september 2016 14 timer siden, Ny Bruker skrev: Da tjener du også 33% mindre Ja, men kvinner synes jo tydeligvis det er helt greit.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #13 Skrevet 17. september 2016 42 minutter siden, amativeReflection skrev: Ja, men kvinner synes jo tydeligvis det er helt greit. Nei? Hele feminisme kampen i Norge er jo nesten kun basert på at de vil tjene det samme som menn. Anonymkode: 0cadf...0c6
ajarRun Skrevet 17. september 2016 Forfatter #14 Skrevet 17. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei? Hele feminisme kampen i Norge er jo nesten kun basert på at de vil tjene det samme som menn. Anonymkode: 0cadf...0c6 Hvorfor velger de sånne tulleyrker som betaler dårlig da? Nå er jeg forvirret...
Gjest Psychonaut Skrevet 17. september 2016 #15 Skrevet 17. september 2016 Uansett hvor lyst jeg har til å være en sau, kan jeg aldri bli en sau. Jeg kan kle meg i sauekostymer. Jeg kan få operert inn ull. Jeg kan få rekonstruert hele strupen slik at jeg blir i stand til å breke. Jeg kan gå og gresse halve dagen på plenen til naboen (han ville sikkert blitt glad for det). Men jeg vil fortsatt aldri bli en sau, ikke egentlig. Og akkurat det er vel den største ulempen ved kjønnsskifte. Kirurger som utfører kjønnsskifteoperasjoner bør derfor plasseres i samme bås som homøopater og astrologer.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #16 Skrevet 17. september 2016 3 timer siden, amativeReflection skrev: Hvorfor velger de sånne tulleyrker som betaler dårlig da? Nå er jeg forvirret... De vil ha samme lønn som menn som er i samme yrke. Ingen barnehage lærer forventer å få CEO for Statoil lønn. Anonymkode: 0cadf...0c6 1
ajarRun Skrevet 17. september 2016 Forfatter #17 Skrevet 17. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De vil ha samme lønn som menn som er i samme yrke. Ingen barnehage lærer forventer å få CEO for Statoil lønn. Anonymkode: 0cadf...0c6 Alle får jo samme lønn i samme yrke, det er ikke lov å betale forskjellig, så det tror jeg ikke er problemet.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #18 Skrevet 17. september 2016 2 timer siden, amativeReflection skrev: Alle får jo samme lønn i samme yrke, det er ikke lov å betale forskjellig, så det tror jeg ikke er problemet. Jeg har en ingeniørutdanning og flere års ansinnitet. Tjener mindre enn mine nyutdannede mannlige kollegaer med samme utdannelse. Det er lov å betale forskjellig så lenge det ikke begrunnes i kjønn dessverre. Her heter det "han er flinkere til å hevde seg i lønnssamtaler"... Anonymkode: 35208...914 1
ajarRun Skrevet 17. september 2016 Forfatter #19 Skrevet 17. september 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en ingeniørutdanning og flere års ansinnitet. Tjener mindre enn mine nyutdannede mannlige kollegaer med samme utdannelse. Det er lov å betale forskjellig så lenge det ikke begrunnes i kjønn dessverre. Her heter det "han er flinkere til å hevde seg i lønnssamtaler"... Anonymkode: 35208...914 Så det du sier er at kvinner er dårligere enn menn til å be om god lønn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå