Gå til innhold

"Irriterende ting foreldre får høre fra folk uten barn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stusset litt på denne artikkelen:

http://no.newsner.com/11-irriterende-ting-foreldre-faar-hoere-fra-personer-uten-barn/handle-om/uncategorized-no

Noe er jeg enig i, men jeg kjenner da flere foreldre som f.eks følger med på serier, har forståelse for at andre uten barn kan bli trøtte og være travle. Den med hunden, spontan fest m.m. skjønner jeg dog veldig godt. Noen som kjenner seg igjen?

Jeg visste ikke helt hvilken kategori jeg skulle poste denne i, så bare til å flytte om tråden er i feil kategori.

Anonymkode: 71134...792

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men til syvende og sist så har de selv valgt å få barn. Man må ta konsekvensene for de livsvalgene man tar. 

Går fint an å være sliten, eller sove dårlig uten barn også. Barn du selv har satt til live av en grunn.

• Liker 7
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i dette nei, annet enn hund og du "du ser slapp ut". Som example skriver har man selv valgt å få barn og andre må få lov å være sliten/sove dårlig  etc uten at du skal holde over dem at du har det så mye verre fordi du har barn. 

Vet jeg er mor selv men må si jeg syns jeg hører veldig mye mer irriterende ting fra andre mødre enn "barneløse" venninner. Er som mange tror verden stopper opp og omdreies rundt dem kun fordi de har blitt mødre. Det gir dem plutselig rett til å legge seg oppi andre menneskersvalg fordi de kan best og vet best. 

Anonymkode: 5e2a9...6e3

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg ikke igjen i dette nei, annet enn hund og du "du ser slapp ut". Som example skriver har man selv valgt å få barn og andre må få lov å være sliten/sove dårlig  etc uten at du skal holde over dem at du har det så mye verre fordi du har barn. 

Vet jeg er mor selv men må si jeg syns jeg hører veldig mye mer irriterende ting fra andre mødre enn "barneløse" venninner. Er som mange tror verden stopper opp og omdreies rundt dem kun fordi de har blitt mødre. Det gir dem plutselig rett til å legge seg oppi andre menneskersvalg fordi de kan best og vet best. 

Anonymkode: 5e2a9...6e3

Jepp, helt rett.

Et godt eksempel hadde jeg bord i et fly da en mor fant ut at midtgangen i flyet var et lurt sted å lære guttungen å gå. Stoppet alt av matservering, dokø osv. fordi minstemann trang å gå litt opp og ned midtgangen. Virker som de tror hele verden dreier seg om dem og deres barn.

Newsflash, unger ser vi overalt. Det er en helt vanlig del av livet, og selv om du selv synes ungen din er det viktigste i verden, behøver ikke det å bety at alle andre synes det til enhver tid.

• Liker 3
Skrevet

Den punkt en altså. Jeg har ikke barn og om en eneste forelder til kommenterer at jeg ikke kan klage over trøtthet så skriker jeg. Åja, så fordi jeg ikke har født så kjenner ikke jeg følelsen trøtthet?

Anonymkode: 0bc27...619

• Liker 5
Skrevet

Vel det viktigste er at man ikke overkoker potetene, da blir de ofte veldig vasne og melete, ikke noe særlig. Så da er det nok lurere å enten ikke koke de for lenge, eller slå ned på varmen, så kjenner du med en kniv eller gaffel underveis og tar de av litt før du tror de er ferdige, for potetene pleier å fortsette å koke litt til etter man har tatt av vannet.

Anonymkode: f7b4d...abc

Skrevet

Er lei av mødre som hele tiden skal insistere på hvor mye verre alt er for dem. Som en sier over aå har vi uten barn også følelser og en kropp og psyke med grenser. En annen ting som spiller en vesentlig rolle, vi er forskjellige! Noen mennesker blitt veldig lett sliten og trøtt av forskjellige grunner, ikke vare pga barn.  Får ikke jeg lov til å være sliten fordi jeg ikke har barn så skriker jeg også. Takk og lov så er langt i fra alle mødre slik. Foreldrene mine var sikkert mye slitne de også da jeg og mine søstre var små, men de har aldri spilt på foreldrekortet og aldri irritert seg over barnløse som er slitne og har sine ting. MEN, jeg skjønner at det kan være irriterende når en barnløs sier at de aldri skal la barna se på tv, eller spise noe usunt. Eller at skjønner fordi de selv har en hund eller to.

• Liker 2
Skrevet

Og her har du grunnen til at mange foreldre ender opp venneløse. For ingenting her i verden er mer slitsomt enn deres eget liv.

Skulle tro noen tvang de til å få barn, så mye som de sutrer.

Anonymkode: 14316...c26

• Liker 6
Skrevet

Husker en bekjent av meg spurte hvordan jeg hadde det, jeg svarte som sant var at jeg var sliten/trøt, -får tilbake at haha, du aaaner ikke hva det er å være trøtt og sliten når du ikke har barn! Han visste ikke det at jeg ønsket meg barn mest av alt i verden akkurat da, så for meg var det underlig å stå der og le av meg. Han kunne så klart ikke vite det, og jeg kunne ikke vite at han ville reagere sånn.

Synes det stadig vekk dukker opp den typen artikler, enten det er ting du ikke skal si til folk uten barn, med barn, med Aspergers, med ME, uføre++ Skulle gjerne ha hørt mer om hva som faktisk er greit å si.. Noe er innlysende for noen at er sårende, folk er forskjellige på hva de blir fornærmet av også.

Jeg tenker at hvis man stadig vekk skal vekte sine ord for ikke å såre/fornærme/irritere, så kan en helt vanlig samtale etterhvert bli ganske så anstrengt. Og at hvis folk heller gir beskjed til dem det gjelder hva de selv reagerer på der og da, om de har virkelig blitt såret, -at det er nødvendig å bruke energi på å irritere seg.. Da kan man bruke den energien til  å si ifra til den det gjelder. Heller enn å skape det til en sånn "oss med barn mot dem som ikke har barn"-greie.

Og noen ganger kan det være greit å la ting gå, ta ting i beste mening. Sporer kanskje litt av her, men synes jeg ser så mange av denne typen artikler, og lurer på om ikke de kan skape mer irritasjon?

Anonymkode: 71134...792

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...