Gå til innhold

Hva er sjansene mine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I veldig mange år har jeg liksom hatt en Magefølelse på at det kan bli vanskelig å bli gravid. Jeg har gått på p piller fra jeg var 16 til 21 og på denne tiden hadde jeg regemessig sex, men surra ofte med pillene uten at noe gikk til graviditet. 

Jeg gikk på p sprøyte 4 runder og fikk tilbake mensen etter et halvt år. Nå er jeg på pp 5. Jeg har veldig stabil syklus og får mensen nesten til samme klokkeslett og dato hver måned. Jeg kjenner eggløsning til samme tid hver måned også. 

Men samboeren min jobber mye så vi har egentlig kun hatt sex 2 dager før, 1 dag før, eggløsningsdagen og dagen etter eggløsning. Resten av måneden har vi nesten ikke sex. 

Jeg føler det fortsatt kan ta tid. Denne mnd tviler jeg på at det blir noe særlig prøving, vi har vdldig mye å gjøre, det er bedre og roligere neste måned.

Noen andre som har sittet med slike følelser? Eventuelt hvordan har det gått med dere?

Anonymkode: f8583...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du og samboeren din er friske og fruktbare og dere har sex rundt eggløsning har du rundt 20-25 % sjanse til å bli gravid hver syklus. Ikke stress. :)

Anonymkode: 4ac3d...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du og samboeren din er friske og fruktbare og dere har sex rundt eggløsning har du rundt 20-25 % sjanse til å bli gravid hver syklus. Ikke stress. :)

Anonymkode: 4ac3d...54f

Jeg har astma. Han er helt frisk. Jeg er 24 og han er 26.

Anonymkode: f8583...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har astma. Han er helt frisk. Jeg er 24 og han er 26.

Anonymkode: f8583...c9f

Nå snakker jeg om sykdommer som påvirker fruktbarheten. Astma gjør ikke det. Utover det kan ingen her fortelle deg om dere er fruktbar eller ikke, har du ikke blitt gravid etter et år kan du be om utredning.

Anonymkode: 4ac3d...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere prøvd? Selv om du har slurvet med prevansjon trenger ikke bety at du har vanskeligheter med å bli gravid. For et friskt par er det normalt at det kan ta inntil 1 år å bli gravid. Jeg var også bekymret for å ikke kunne bli gravid før jeg fikk barn, men jeg ble gravid fort 4 ganger (1 ma). Denne gangen har vi brukt 6 måneder, men me ny mann. Vi er begge friske og har testet på privatklinikk at vi begge er fertile. Lykke til:)

Anonymkode: 5f3a7...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere prøvd? Selv om du har slurvet med prevansjon trenger ikke bety at du har vanskeligheter med å bli gravid. For et friskt par er det normalt at det kan ta inntil 1 år å bli gravid. Jeg var også bekymret for å ikke kunne bli gravid før jeg fikk barn, men jeg ble gravid fort 4 ganger (1 ma). Denne gangen har vi brukt 6 måneder, men me ny mann. Vi er begge friske og har testet på privatklinikk at vi begge er fertile. Lykke til:)

Anonymkode: 5f3a7...6de

5 pp 😊

Anonymkode: f8583...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 pp 😊

Anonymkode: f8583...c9f

Ok, men det er ikke så lenge. Kanskje du kan prøve el tester å finne ut når du har eggløsning?

Anonymkode: 5f3a7...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men det er ikke så lenge. Kanskje du kan prøve el tester å finne ut når du har eggløsning?

Anonymkode: 5f3a7...6de

Ja, jeg vet med sikkerhet når jeg har eggløsning som jeg skrev 😊 så vi har sex 2 dager før, 1 dag før, selve dagen og dagen etter el. Og mensen er så nøyaktig at jeg har de siste to gangene fått det på samme klokkeslett den dagen jeg skal.

Anonymkode: f8583...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en dårlig magefølelse.. Er så vidt i gang med prøving nå. Sluttet på ppiller i slutten av juni, og venter (fortsatt) på mens nr 2. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...