AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #1 Del Skrevet 15. september 2016 Er det vanlig å levere avføringsprøve på legesenteret ved mistanke om innvollsorm eller mark? Hvor stor prøve skal tas, og holder det å ha prøven i et urinprøveglass med lokk, eller bør man ha en større beholder (Norgesglass?) Hender det at ,man må gjennom undersøkelser i tarmen, hos legen, i slike tilfeller? Anonymkode: 1ca0b...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alenia Skrevet 15. september 2016 #2 Del Skrevet 15. september 2016 Var stemor til Em gutt som sleit med dette.. Ga bare ormkur (vermox). Etter noen mnd med strenge husregler og mye vasking av klær/sengetøy var Alle symptomer borte. Skal nevnes at gutten var 50:50 Hos oss og mor, og mor syns det hele var så ekkelt at hun ikke gjorde noen ting med det.. Var først når hun fikk medisinert ungeflokken sin det ga seg. Det et veldig smittsomt virker det som , men heldigvis ufarlig 🙈 Jeg fikk også mark av en fyr jeg datet/var sammen med.. Jeg skjønte kjapt hva det var, men klarte lissom ikke si til han hvorfor han klødde som faen i ræva i starten. Som om det var helt normalt å Holde på sånn. Til slutt ga jeg han en tablett, tok en selv og ga mine 2 katter en ormkur og skyldte på at "vi må også ta samtidig med kattene". Han sluttet å klø umiddelbart virket det som.. Du MERKER godt barnemark , (unnskyld språket som kommer nå), du kjenner det kravler i åpningen når du ligger rolig og det blir varmt av feks dyne/pledd - og det er ikke luft 🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #3 Del Skrevet 15. september 2016 2 minutter siden, Alenia skrev: Var stemor til Em gutt som sleit med dette.. Ga bare ormkur (vermox). Etter noen mnd med strenge husregler og mye vasking av klær/sengetøy var Alle symptomer borte. Skal nevnes at gutten var 50:50 Hos oss og mor, og mor syns det hele var så ekkelt at hun ikke gjorde noen ting med det.. Var først når hun fikk medisinert ungeflokken sin det ga seg. Det et veldig smittsomt virker det som , men heldigvis ufarlig 🙈 Jeg fikk også mark av en fyr jeg datet/var sammen med.. Jeg skjønte kjapt hva det var, men klarte lissom ikke si til han hvorfor han klødde som faen i ræva i starten. Som om det var helt normalt å Holde på sånn. Til slutt ga jeg han en tablett, tok en selv og ga mine 2 katter en ormkur og skyldte på at "vi må også ta samtidig med kattene". Han sluttet å klø umiddelbart virket det som.. Du MERKER godt barnemark , (unnskyld språket som kommer nå), du kjenner det kravler i åpningen når du ligger rolig og det blir varmt av feks dyne/pledd - og det er ikke luft 🙈 Takk for svar med gode råd! Hva mener du med at det ikke er luft? Anonymkode: 1ca0b...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alenia Skrevet 15. september 2016 #4 Del Skrevet 15. september 2016 Bare at du kjenner det på en måte; at det er små dyr som beveger seg.. Du skal kunne se de også om du ser u avføringen eller i rumpa 🙈 Når stebarnet mitt klagde på klåing tittet en av oss for å dobbeltsjekke at det var det og ikke sår rumpe - du så marken lett 🙈 Vi var et veldig lykkelig hjem når den "torturen" var over vil jeg si 🙈 Det er ikke noe digg å tenke at de kravler rundt og prøver å få deg til å klø sånn at eggene de legger også kommer seg "videre" i utviklingen ved å komme seg inn i munnen igjen 😂 Jeg var så desperat når eksen hadde gitt meg mark at jeg stappet en rødløkbit opp der. Det lindret fram til apoteket åpnet. Nå er det lenge siden, men jeg har til dags dato alltid ormkur til mennske liggende. Fordi jeg syns det er creepy 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #5 Del Skrevet 15. september 2016 Et øyeblikk siden, Alenia skrev: Bare at du kjenner det på en måte; at det er små dyr som beveger seg.. Du skal kunne se de også om du ser u avføringen eller i rumpa 🙈 Når stebarnet mitt klagde på klåing tittet en av oss for å dobbeltsjekke at det var det og ikke sår rumpe - du så marken lett 🙈 Vi var et veldig lykkelig hjem når den "torturen" var over vil jeg si 🙈 Det er ikke noe digg å tenke at de kravler rundt og prøver å få deg til å klø sånn at eggene de legger også kommer seg "videre" i utviklingen ved å komme seg inn i munnen igjen 😂 Jeg var så desperat når eksen hadde gitt meg mark at jeg stappet en rødløkbit opp der. Det lindret fram til apoteket åpnet. Nå er det lenge siden, men jeg har til dags dato alltid ormkur til mennske liggende. Fordi jeg syns det er creepy 🙈 Ok. Tusen takk for svar! Er det samme symptomer med kløe m.m. ved alle typer mark/ orm? Om du eller andre vet dette, hadde det vært fint å vite. Jeg tør ikke google. Anonymkode: 1ca0b...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alenia Skrevet 15. september 2016 #6 Del Skrevet 15. september 2016 Tror (!) det bare er en type som mennesker får ; barnemark/småmark 🙈 Kan hende det finnes flere typer, vet ikke sikkert 🙈 Er det deg deg gjelder? Få kjøpt ormkur med en gang apoteket åpner 😜 Det er ikke farlig å spise en tablett (men husk å bytt alle sengeklær/håndkleer daglig hvertfall en uke. Du skal spise Enda en tablett etter en uke.. Apoteket er vandt til alle mulig rAre spørsmål, og de er profesjonelle 💕 Lykke til!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #7 Del Skrevet 15. september 2016 Et øyeblikk siden, Alenia skrev: Tror (!) det bare er en type som mennesker får ; barnemark/småmark 🙈 Kan hende det finnes flere typer, vet ikke sikkert 🙈 Er det deg deg gjelder? Få kjøpt ormkur med en gang apoteket åpner 😜 Det er ikke farlig å spise en tablett (men husk å bytt alle sengeklær/håndkleer daglig hvertfall en uke. Du skal spise Enda en tablett etter en uke.. Apoteket er vandt til alle mulig rAre spørsmål, og de er profesjonelle 💕 Lykke til!! Tusen takk for gode råd! Ja det er meg det gjelder. Jeg skal høre på apoteket. Anonymkode: 1ca0b...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #8 Del Skrevet 15. september 2016 Føler med deg, går heldigvis fort over etter en tablett 😉 Og gjør det ikke det, kan Det være greit med en legetime 🙈 Anonymkode: ea3e2...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #9 Del Skrevet 15. september 2016 "Be legen din om å skrive ut Zentel. Det er et annet preparat enn Vermox. Legen skriver det ut på såkalt registreringsfritak, kan du forklare legen din. La hele familien få behandling, selv om de er symptomfrie." "Ved å bruke Zentel, bortimot eliminerer du Pkt 1) som årsak, for Zentel er henimot 100% effektivt. I motsetning til Vermox virker det nemlig på egg og larver også, ikke bare på marken. Vermox dreper bare marken, og ikke eggene. Det er et trygt medikament med særdeles lite bivirkninger, og det er førstevalg i en lang rekke land i verden, men av ukjent grunn ikke i Norge." http://www.lommelegen.no/legesvar/pr%C3%B8v-zentel-mot-gjenstridig-sm%C3%A5mark Anonymkode: e9513...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå